Capital.ba

Institucije BiH zaboravile na štednju

16.03.2014. / 11:29

institucijeSARAJEVO, Institucije BiH nisu u potpunosti sprovele nijednu preporuku revizora kada je riječ o smanjenju izdataka za zakup prostora koje koriste za rad pa se, i pored brojnih upozorenja, godišnji izdaci za te namjene i dalje povećavaju.

Navodi se to u izvještaju revizije učinka – praćenje realizacije preporuka revizije učinka za period od 2010. do aprila 2013. godine, koji je izradila Kancelarija za reviziju institucija na nivou BiH.

Troškovi

Rukovodioci institucija na nivou BiH nemaju stvarnu želju da smanje godišnje izdatke za zakup prostora koje koriste, a većina ih nije zainteresovana ni da analizira ponude na tržištu niti da sistemski uredi ovu oblast iako za te namjene odlaze desetine miliona maraka, pokazao je ovaj izvještaj.

Savjet ministara i Ministarstvo finansija i trezora BiH su, prema navodima revizora, radili na smanjenju troškova zakupa kroz planiranje budžeta i upućivanjem zahtjeva institucijama da preispitaju svoje ugovore i smanje troškove zakupa.

– Od 58 institucija koje zakupljuju prostor, 38 je preduzimalo određene aktivnosti na smanjenju izdataka za zakup. Ukupno 31 institucija je smanjila ugovorene cijene zakupa, a njih sedam površinu prostora koji koriste – navedeno je u izvještaju.  Ipak, revizori su utvrdili da se smanjenje cijena zakupa po metru kvadratnom kretalo samo od marke do deset KM.

– Iako je većina institucija smanjila troškove zakupa, zbog povećanja troškova zakupa kod manjeg broja institucija ukupni troškovi zakupa prostora rastu – naveli su revizori.

Nema pravila

Kancelarija je još 2011. godine upozorila na to da zakup prostora nije sistemski uređen, da ne postoje pravila ni uputstva za zakupljivanje, a da nadležne institucije nemaju jasnu viziju kako da to pitanje riješe.

Naglašeno je da se planiranje resursa zasniva na procjenama koje ne obezbjeđuju efikasno i ekonomično zakupljivanje, kao ni postizanje najniže cijene, tako da se nadležni nisu bavili mogućnostima za smanjenje troškova zakupa.

Revizori su preporučili da pitanja smještaja za institucije sistemski urede na način da funkcija upravljanja smještajem institucija BiH bude pozicionirana u okviru neke od postojećih institucija. Mandat i odgovornost tih institucija bio bi i izrada i implementiranje strategije za rješavanje pitanja smještaja institucija BiH.

– Iako su nadležne institucije preduzimale određene mjere i aktivnosti, nije uspostavljen strateški pristup rješavanju niti je donesena strategija dugoročnog rješavanja pitanja smještaja ni plan racionalizacije troškova zakupa – navodi se u izvještaju revizije o realizaciji njihovih preporuka.

Revizori su podsjetili da je i Parlament BiH usvojio dodatne zaključke kojima je od Savjeta ministara BiH zatraženo da do kraja juna 2012. godine izradi i dostavi plan racionalizacije troškova zakupa i strategiju dugoročnog rješavanja pitanja smještaja institucija BiH i da hitno riješi pitanje smještaja institucija BiH u Sarajevu, Banjaluci, Mostaru kao i drugim mjestima.

Zadužen je Generalni sekretarijat da pripremi sporazum sa entitetima i kantonima o ustupanju prostora za smještaj institucija BiH bez naknade, a sve s ciljem ušteda u budžetu.

– To još nije realizovano – naveli su revizori.

Uštede moguće

Zamjenik predsjedavajućeg Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma Parlamenta BiH Boško Tomić naglasio je da nema stvarne volje i da je ponašanje tokom proteklih godina pokazalo da su mnoge institucije tražile smještaj u samom centru gdje su cijene zakupa, u nekim slučajevima, enormne.

– Ne moraju da budu u strogim centrima. Mogućnosti za uštede postoje, ali nije pokazana prevelika volja za to – zaključio je Tomić.

Institucije BiH na zakupljivanje različite imovine godišnje troše oko tri odsto budžeta, a troškovi su povećavani iz godine u godinu. To potvrđuje podatak da su 2005. godine bili oko 14 miliona, a 2010. više od 28 miliona maraka.

Do toga je, smatraju revizori, došlo zbog povećanja broja zaposlenih, formiranja novih institucija na nivou BiH te neekonomičnog zakupljivanja.

Troškovi unajmljivanja prostora za institucije od 2011. do 2013.

TROŠKOVI                                  2011.         2012.           2013.
Prostor ili zgrada u BiH       10.656.250   10.312.800  10.490.800
Prostor ili zgrada za DKP       4.837.130     4.896.650    4.583.620
Skladišni prostor                     562.960       408.350       579.020
Parking prostor                          481.260       434.300      364.050

Glas Srpske

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!