Capital.ba

Hrvatska više zavisi od mora nego Grčka

24.07.2015. / 7:21

more hrvatskaZAGREB, Hrvatska više zavisi od turizma nego na primjer Grčka, pokazuje analiza RBA.
Poslije snažnog pada 2009. godine, hrvatski turizam je u konstantnom usponu, te je njegov udio u bruto domaćem proizvodu premašio 17 odsto, što je znatno više u odnosu na ostale mediteranske turističke zemlje.
Čak i Grčka koja je najpoznatija upravo po turizmu, ima udio turističkih prihoda u BDP-u od oko sedam odsto.
Hrvatski turizam i dalje zavisi od “sunca i mora” te je najveći broj noćenja ostvaren u priobalnim županijama (Istarska, Primorsko-goranska i Splitsko-dalmatinska – više od 66 odsto), dok se čak 94 odsto noćenja u 2014. ostvarilo u primorskim mjestima .

Najveći broj turista dolazi iz Njemačke (u 2014. 24,1 odsto), Slovenije (10,2 odsto), Austrije (8,8 odsto), Češke (7,5 odsto), Italije (7,3 odsto), Poljske ( 6,7 odsto) te Francuske (2,7 odsto), navodi se u posljednjem izdanju RBAnaliza.

U prosjeku po noćenju hrvatski gost potroši oko 47 evra od čega se 25 odsto potroši na smeštaj, 25 odsto na prevoz, 15 odsto na hranu i piće.
Hrvatska se prema tome nalazi u prosjeku mediteranskih zemalja (43 evra), pri čemu od uporedivih zemalja jedino Italija (65,6 evra) i Francuska (61,3 evra) imaju veću potrošnju po noćenju, navodi se u analizi.

Što se tiče kvaliteta smještaja najveći je broj hotela sa tri zvezdice (48,3 odsto), dok hoteli sa 4-5 zvezdica zajedno čine 40 odsto hotelske ponude.

Primjetan je trend poboljšanja kvaliteta pa je udio hotela sa četiri zvezdice sa 25,6 odsto u 2009. porastao je na 34,7 odsto u 2014., dok se udio hotela sa pet zvezdica sa 4,1 odsto u 2009. povećao na 5, 2 odsto u 2014. Takođe, smanjio se udio hotela sa dvije zvjezdice, sa gotovo 18 na 11,8 odsto.

Dnevni prihod po raspoloživoj sobi hotela (RevPAR) u kategoriji s 4 * / 5 * je tako u 2014. iznosio oko 45 evra, što je uz Portugal najniže na Mediteranu, dok je za poređenje prosjek Mediterana iznad 65 evra.

Prema posljednjim podacima iz 2013., koji se navode u RBAnalizama, u Hrvatskoj je bilo prisutno 18 međunarodnih hotelskih brendova, koji su upravljali sa 54 objekta te 10 hiljada hotelskih soba (18 odsto ukupnih hotelskih smještajnih kapaciteta). Tri velike turističke kompanije: Lukšić grupa, Valamar Riviera i Maistra, čine polovinu ukupne komercijalne turističke ponude. Index.hr

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!