Capital.ba

Građani BiH na internet kupovinu potrošili 2,4 miliona KM

19.07.2019. / 13:10

BANJALUKA, SARAJEVO – Brojne onlajn platforme na kojima se može kupiti skoro sve, od igle do lokomotive, preplavile su internet, a ljudi zbog manjka slobodnog vremena sve češće posežu za ovim brzim načinom kupovine.

Da građani BiH ne zaostaju za ostatkom svijeta kada je riječ o onlajn šopingu, potvrđuju i podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), koji govore da su u prvih šest mjeseci ove godine u BiH zaprimljene 2.193 pošiljke koje su kupljene putem interneta.

Za ovu robu bh. građani izdvojili su 2,4 miliona KM, koliko iznosi vrijednost ocarinjene robe.

“Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne dažbine u iznosu od pola miliona KM”, rekli su u UIO BiH.

Najveći broj pošiljaka ocarinjen je u Sarajevu, zatim Banjaluci i Mostaru.

U Carinskim službama UIO BiH kažu da građani najčešće naručuju tekstilne proizvode, kao što su garderoba i obuća, ali nerijetko posežu i za kozmetičkim proizvodima.

Ističu da je broj naručene robe ove godine u odnosu na isti period prošle godine gotovo identičan.

“Prema podacima o ocarinjenim pošiljkama u šest mjeseci 2019. godine i u istom periodu prošle godine, vidljivo je da je broj pošiljaka koje su naručene, kao i vrijednost istih, gotovo identičan. Nije bilo ni rasta ni pada broja narudžbi putem interneta”, rekli su u UIO BiH.

Napominju da se veliki broj upita građana odnosi i na narudžbu raznih suplemenata putem interneta, te da se takva roba ne može kupovati onlajn.

“Takva vrsta robe se ne može naručivati putem interneta jer je u pitanju zdravlje ljudi. Takve proizvode u BiH mogu uvoziti samo lica registrovana za obavljanje pomenute djelatnosti, gdje uvoz suplemenata prolazi sve neophodne kontrole u smislu kvaliteta pomenute robe”, objasnili su u UIO BiH.

Mišljenja građana u vezi s naručivanjem robe putem interneta su podijeljena. Dok se neke žene ne boje ni da šminku kupuju u virtuelnom svijetu, neki građani ipak nisu toliko optimistični.

Filip V. iz Banjaluke kaže da je nekoliko puta bio u iskušenju da kupi neke stvari preko interneta, ali da je ipak skeptičan.

“Skeptičan sam jer kada vidim, na primjer, neku obuću koja mi se sviđa, više volim da je mogu isprobati, kako bih bio siguran da mi odgovara. Zbog tog nedostatka onlajn kupovine, nisam nikada ništa ni kupio putem interneta”, rekao je ovaj Banjalučanin.

Sarajka Selma H. kaže da je oduševljena kupovinom preko interneta i da skoro sve kupuje onlajn. Kako pojašnjava, razlog je uglavnom što većinu stvari koje želi ne može naći u prodavnicama, ali i zbog toga što su dosta jeftinije. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Građani BiH na internet kupovinu potrošili 2,4 miliona KM

    1. brza posta

      ja sa pika sto sam narucio dostava mi dodje na adresu jest da sam jednom dobio ciglu umesto telefona ali nema veze

    2. Dragan

      Najveći problem nije povjerenje ili tehnološka pismenost.
      To su stvari koje napreduju iz dana u dan.
      U slučaju e-komerca prvi problem je pouzdanost i kvalitet pošanskih operatera i kurira.
      Gubljenje pošiljki, otvaranje pošiljki, oštećenje pošiljki, spora dostava nakon što paket uđe u BiH, nepouzdano i neprecizno praćenje pošiljki, profesionalna nesposobnost da se poštanski operateri poslovno uvežu sa online brendovima, itd.
      Drugi problem je zakonska regulativa. E-komerc je još uvijek siva zona kod nas u odnosu na razvijenije države.
      Ako bi se ova dva problema riješila, imali bi daleko veći broj online brendova koji dostavljaju robu prema BiH, a samim tim i veći obim kupovine. Kad bi Nike, Adidas, Zara, Under Armor, Garmin, Zalando, Esprit, Tom Tailor, Geox, HM dostavljali robu u BiH kao što dostavljaju do bliskih država tipa Slovenije, za godinu ili dvije većina kupovine ovih brendova bi se prebacila u online sferu.
      Trenutno, internacionalna online kupovina se većinom obavlja sa par globalnih C2C platoformi tipa Ebaya, gdje je dostava za BiH moguća i uglavnom ide iz Kine i Hong Konga po mjesec dana. Deprimirajuće okolnosti za ozbiljan rast online internacionalne kupovine.

    3. Ugro Mirenovic

      koe tehnologie otese hakeri pare samo ti zacrveni ekran i ode krvavo zaradjena plata

    4. Miro Ugrenović

      To je veoma mali promet za tu vrstu kupovine. Razlog leži u strahu od korištenja tehnologije, sve ostalo su izgovori.