Capital.ba

Garderoba na vrhu liste proizvoda koje građani BiH kupuju putem interneta

26.04.2021. / 15:30

BANJALUKA – Kupovina garderobe na vrhu je liste omiljenih proizvoda koje građani Bosne i Hercegovine poručuju i plaćaju putem interneta, ali češće od odjeće kupuju se ipak proizvodi sa platforme olx.ba. Potrošači uglavnom naručuju putem pametnih telefona (70 odsto), petina njih to čini preko laptop računara, dok svega devet odsto korisnika kartica praktikuje kupovinu putem desktop računara.

Foto: Visa

Nakon artikala sa platforme OLX.ba i odjeće, na listi proizvoda koji se nabavljaju putem interneta su igračke, nakit i proizvodi za kuću lokalnih proizvođača, a 15 posto ispitanika najviše kupuje elektronske uređaje. Ove podatke pokazalo je regionalno istraživanje kompanije Visa.

Garderoba je najtraženija i kod ispitanika u Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji, dok se u Srbiji odmah iza odjeće našla platforma Kupujemprodajem, slična olx.ba.

Za većinu ispitanika u Bosni i Hercegovini, ključne prednosti online kupovine pametnim telefonom su praktičnost (59 odsto), jednostavnost u odnosu na druge opcije (44 odsto) i brzina (30 odsto). Pritom, četvrtina ispitanika smatra da plaćanje pametnim telefonima pruža personalizovane preporuke, kao i specifičan sadržaj na osnovu lokacije korisnika.

“Drago mi je što u Bosni i Hercegovini i cijelom regionu postoji izražena svjest o internet kupovini, kao i da potrošači cijene personalizovane ponude koje su omogućene razvojem e-trgovine. Upravo je procvat e-trgovine širom svijeta uticao na digitalnu transformaciju brojnih preduzeća i kategorija u maloprodaji, što utiče i na naše svakodnevne navike, kao što su načini na koji nešto kupujemo. To vidimo i po rezultatima ankete koju smo sproveli, a koja je pokazala da građani sve više koriste pametne telefone prilikom plaćanja, jer im to donosi brojne benefite, prije svega brzinu, efikasnost i sigurnost”, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Kada je riječ o učestalosti kupovine putem interneta, četvrtina ispitanika nabavlja proizvode i usluge nekoliko puta mjesečno, dok među onima koji to još uvijek ne čine 71 odsto namjerava da koristi pametni telefon za nabavke u budućnosti.

Na sve brže i lakše prihvatanje inovativnih metoda plaćanja najčešće je uticalo pozitivno lično iskustvo (65 odsto), dok su preporuke prijatelja na drugom mjestu (32 odsto), a četvrtina ispitanika ističe da na njihov izbor utiču iskustva članova porodice.

Uprkos različitim navikama, istraživanje otkriva da kupci iz regiona pokazuju sličnu spremnost za usvajanje savremenih tehnologija.

CAPITAL

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!