Capital.ba

“Fijat” zatvorio sve fabrike u Italiji zbog štrajka

16.03.2012. / 20:43

RIM, Italijanski proizvođač automobila “Fijat” zatvorio je svih pet fabrika u Italiji pokušavajući da se izbori sa štrajkom vozača kamiona.

Vozači kamiona protestuju zbog poreza na gorivo koji je uvršten u budžet koji je usvojila vlada premijera Marija Montija u januaru. Oni su na svim glavnim putevima postavili blokade.

Iz kompanije je saopšteno  da je proizvedeno  20.000 automobila manje u posljednje tri sedmice zbog protesta i da će fabrike i dalje biti zatvorene, ako štrajk bude nastavljen.

“Fijat” ima četiri fabrike na jugu Italije i jednu u Torinu.

Zatvorene su fabrike u Pomiljanu, u blizini Napulja, gdje se proizvodi nova “panda”.

Zatvaranje fabrika moglo bi da stvori gubitak od 10 odsto na italijanskom tržištu ovog mjeseca ako vozači ne nastave da rade narednih dana, upozorava “Fijat”.

Izvršni direktor “Fijata” Serđo Markione sastao se ranije sa Montijem prvi put, ali iz “Fijata” nisu željeli da kažu koja je bila tema razgovora.

Ove nedjelje objavljeno je da je Markione primio 14,5 miliona evra kompenzacije, od toga 2,5 miliona evra u gotovini, a ostalo u dionicama.

Međutim, štrajk pogađa “Fijat”, otežava isporuku automobila potrošačima, uzrokuje nestašicu dijelova u fabrikama što otežava proizvodnju automobila.

Zatvoreni pogoni u Pomiljanu, Kasinu, Sevelu, Mirafjoriju i Mefli,  biće  otvoreni najranije u ponedjeljak.

U ranijem “Fijatovom” saopštenju navodi se da je “štrajk prevoznika u Italiji uzrokovao velike probleme čitavoj automobilskoj industriji,” a naročito “Fijat grupi.”

Fabrike “Fijata” u Italiji rade sa 50 odsto kapaciteta, dok fabrike u SAD i Poljskoj rade u punom kapacitetu.

Vozači kamiona su, u januaru i februaru, štrajkovali u više navrata, što je 24. januara dovelo do prekida rada u “Fijatovim” fabrikama usljed opšteg štrajka koji su pokrenuli vozači protiv novog vladinog poreza, koji je podigao cijene benzina.

Sindikat “Trasportounito”, koji se nalazi iza ovog štrajka,  istakao je da kupac malog “fijata 500 L” u južnoj Italiji “mora da plati 530 evra za transportne troškove”,  dok kompanija, koja je nedaleko od Rima  isporučuje automobil prodavcima, plaća samo 17 evra za 270 kilometara vožnje.

Od kada je postao direktor 2004. godine Markione je reorganizovao fabrike automobila u Italiji.

Uprkos otporu sindikata, uvedene su fleksibilnije radne prakse.

Monti je na čelu vlade tenokrata koja treba da izvuče Italiju iz dugova i već je usvojila pakete mjera štednje, povećala poreze i uvela penzione reforme.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!