Capital.ba

Facebook mladima više nije „kul“

04.02.2014. / 7:25

fejsbukNJUJORK, Broj mladih korisnika Facebooka posljednjih godinu dana je u stalnom padu.

Stručnjaci smatraju da razlog za to promjena strukture korisnika.
Broj mladih korisnika Facebooka posljednjih godinu dana je u stalnom padu. Stručnjaci smatraju da razlog za to promjena strukture korisnika. Jer, nekada je ova društvena mreža bila uglavnom “rezervisana“ za mlađu populaciju, dok je u posljednje vrijeme sve više starijih ljudi koji su otvorili svoje profile.

Mladi više ne vide ovu društvenu mrežu kao “kul”, već održavaju svoje profile kako bi ostali u kontaktu sa starijim rođacima kod kojih je i dalje popularan. Studija uticaja globalnih društvenih medija finansirana od strane Evropske unije bila je sprovedena među mladima između 16 i 18 godina u osam zemalja i trajala je 15 mjeseci. Ova studija je iznijela zaključak da je Facebook u “slobodnom padu“, a umjesto njega mladi se okreću Twitteru, Instagramu, Snapchatu i Whatsappu, ostalim društvenim mrežama i servisima.

Veliki razlog za to što mladi ljudi koriste druge platforme jeste to što im smeta kada su na istoj mreži u društvu sa svojim roditeljima, učiteljima i trenerima. Zbog toga traže mreže gdje mogu da budu slobodniji. Često su aktivni na nekoliko različitih mreža – na primjer, oni koriste Instagram za fotografije, a Snapchat ili Whatsapp za ćaskanje. Ipak, stručnjaci ne vjeruju da će Facebook zbog toga nestati, jer bi ova firma, ukoliko zaista osjeti da je ugrožena, mogla jednostavno da kupi konkurenciju, kao što se već desilo sa Instagramom.

– Jednostanvo, mladi sve manje žele da dođu u situaciju da im mama “šeruje“ bezobrazan vic koji su postavili kao status ili da su primorani da “lajkuju“ očevu “selfi“ fotografiju – navodi se u obrazloženju britanskog istraživanja o tome zbog čega je Facebook sve manje popularan kod tinejdžera, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!