Capital.ba

Evrotunel ne obnavlja ugovor sa firmom Maj Feri Link

31.05.2015. / 7:20

parizPARIZ, LONDON, Britansko-francuska kompanija Evrotunel, koja upravlja željezničkom linijom ispod kanala Lamanš, saopštila je da neće produžavati ugovor sa francuskom kompanijom za pomorski prevoz Maj Feri Link. (My Ferry Link).

Evrotunel, koji je iznajmljivao brodove preduzeću Maj Feri Link, koje obavlja prevoz kanalom od Kalea do Dovera, odlučio je da prekine saradnju pod pritiskom britanskog pravosuđa.

Ukoliko Maj Feri Link ne pronađe novog partnera preduzeću od 577 zaposlenih prijeti gašanje, prenosi Evropa 1.

Naime, u ljeto 2012. Evrotunel je otkupio francusku firmu Si Frans koja je bila u likvidaciji i koja će kasnije postati Maj Feri Link.

Evrotunel je tada zapravo postao vlasnik brodova SiFransa, ali pošto nije bio specijalista za pomorski prevoz, on je upravljanje tim brodovima povjerio kooperativnom i akcionarskom društvu Skop (Scop) koje su formarali radnici propalog SiFransa.

Francuska strana pozdravila je ovakav rasplet situacije, ali s druge strane Lamanša on nije naišao na odobravanje.

Britanska strana je smatrala da Evrotunel tako preuzima monopol nad prevozom ispod i po Lamanšu i da na taj način ima mogućnost da potpuno samostalno formira cijene prevoza kanalom koji spaja Francusku i Britaniju.

Evrotunel je od 2013. u sudskom procesu sa Britanskom komisijom za konkurenciju.

Sudski proces koji traje gotovo dvije godine na kraju je ubijedio Evrotunel da popusti kako ne bi doveo u pitanje svoju glavnu djelatnost, eksploataciju tunela ispod Lamanša.

Ervrotunel je tako u petak zvanično saopštio da neće obnavljati ugovor koji ističe 2. jula sa firmom Skop (Scop) koja je u sastavu Maj Ferri Link.

“Potvrđujemo da nećemo više obnavljati ugovor sa Skopom koji ističe 2. jula, i u srijedu smo poslali zvanični dopis o tome”, izjavio je potparol firme.

“Ne možemo raditi pod neizvjesnim okolnostima zbog privatnog društva privatnih akcionara”, dodao je poptparol.

Najveći gubitnik je Maj Feri Link sa 577 zaposlenih koji su osnovali bivši zaposleni Si Fransa koji su zbog nedostatka kapitala bili primorani da prodaju svoje brodove Evrotunela a da ih potom iznajmljuje.

Skop je tako praktično ostao bez osnovnih sredstava za red i moraće da pronađe novog partnera.

Maj Feri Link je preduzeće koje se bavi prevezom preko Lamanša feribrodovima na liniji Kale – Dover.

Ova nova francuska transportna kompanija za prevoz preko Lamanša je prerasla u Skop u kome većinu zaposlenih čine nekadašnji radnici Si Fransa. Evrotunel je postao vlasnik brodova propale firme koje je iznajmljivao Skopu a koji je radio pod brendom Maj Feri Link. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!