Capital.ba

Domaći putari najjeftiniji

17.02.2010. / 8:50

BEOGRAD, Domaći konzorcijum predvođen „Preduzećem za puteve Beograd“ ponudio je najnižu cijjenu za gradnju 110 kilometara sjevernog kraka koridora 10 i to dionice od Novog Sada do Horgoša i od Horgoša do Subotice, objelodanio je u Beogradu Dejan Kovačević, predsjednik tenderske komisije.
Konzorcijum srpskih preduzeća ponudio je cijenu od 9,97 milijardi dinara, odnosno manje od milion evra po kilometru poluautoputa. Inače, tendersku dokumentaciju je preuzelo 25 preduzeća, ali su na međunarodni tender stigle samo tri ponude, koje su juče otvorene.
Osim domaćeg konzorcijuma, ponude je dostavilo preduzeće „Hidroelektra niskogradnja“ iz Zagreba, udruženo sa subotičkim „Vojputem“. Njihova cijena za kilometar poluautoputa je 11,55 milijardi dinara. Najslabiji ponuđač, gledano po cijeni kilometra, jeste slovenačko „Primorje“ iz Slovenije (13,47 milijardi dinara).
Tenderska komisija dužna je da u roku od 15 dana odabere najboljeg ponuđača, a po Kovačevićevim riječima, odluku o tome čija je ponuda najpovoljnija saopštiće „najvjerovatnije za nekoliko dana“.
Krajem prošle godine srpska vlada je objavila javni poziv za izgradnju 110 kilometara poluautoputa na sjevernom kraku koridora 10. Tender se odnosi na lijevu traku autoput od Novog Sada do Horgoša i to na tri dionice – između Horgoša i 28. kilometra od granice, zatim između 38. kilometra i 98. kilometra i na potez od Kelebije do Subotice.
Ali, predstavnici zagrebačkog i subotičkog preduzeća najavljuju žalbu konkursnoj komisiji, uz obrazloženje da ponuda „PZP Beograda“ tek treba da bude usklađena sa rastom cijena na malo, iako su uslovi tendera takvi da ponuđač mora dati fiksnu cijenu.
Naša ponuda je potpuno u sladu sa uslovima tendera – rekao je juče Aleksandar Stanović, direktor inženjeringa „Nibens grupe“ kojoj pripadaju preduzeća koja čine domaći konzorcijum.
Po njegovim riječima, cijena ne mora da bude fiksna jer u tenderu postoje tri kvalifikacije za ponderisanje, odnosno proračun najpovoljnijeg, a to su: cijena, rok i uslovi finansiranja.
Nismo uračunali inflaciju jer ne znamo kolika će biti, ali time nismo prekršili tenderske uslove. Mi smo u stanju da autoput do Horgoša završimo do kraja godine, upošljavanjem desetak preduzeća iz zone u kojoj se gradi autoput. Procenjujemo da će, zajedno sa pratećim uslugama, biti posla za 100.000 radnika – pojasnio je Stanović.  Blic

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!