Capital.ba

Dolazak LIDL-a u Srbiju pozitivan signal i za druge svjetske trgovce

22.10.2012. / 8:27

BEOGRAD, Dolazak njemačkog lanca hipermarketa LIDL na tržište Srbije omogućiće potrošačima povoljnu kupovinu po diskontnim cijenama, i pokazati našu otvorenost za dolazak drugih stranih trgovinskih lanaca, ocijenila je Gordana Hašimbegović, sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu.

– Prema dosadašnjim saznanjima LIDL je kupio placeve u Subotici, Zrenjaninu, Novom Sadu, Valjevu, i Nišu. To samo potvrđuje činjenicu da će ovaj diskontni lanac ‘obogatiti’ ponudu tržišta Srbije – rekla je Hašimbegović agenciji Tanjug.

I ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić potvrdio je da se uskoro očekuje dolazak LIDL-a.

– Trenutmo razgovaramo sa LIDL-om, čini mi se da je to najrealnije da se dogodi u nekom doglednom vremenu, pomažemo u kontaktima sa lokalnim samoupravama kako bi ‘Lidl’ obezbijedio najmanje 15 lokacija u 15 gradova Srbije i time stvorio uslove za početak rada u Srbiji – rekao je ranije Ljajić Radio televiziji Srbije.

Dolazak diskonta u Srbiju značio bi i promjenu na tržištu maloprodaje, konsolidaciju i jačanje konkurencije među trgovcima, što svakako ide na ruku potrošača, ukazala je Hašimbegović.

Diskonteri posluju sa nižim troškovima, koje ostvaruju kroz skromniji nivo usluge, ograničen asortiman, a značajno je učešće proizvoda sopstvene trgovačke marke.

Proizvode nabavljaju u velikim količinama, zbog čega od dobavljača dobijaju povoljne uslove, a sve to im omogućava da obezbijede niže cijene u svojim objektima, dodala je ona.

Lanac diskontera LIDL, radi tako što uglavnom, centralizovano nabavlja robu na jednom mjestu za sve zemlje gdje posluje, njihovi maloprodajni objekti i sva operativa je mnogo jeftinija, navela je Hašimbegović.

Ona je napomenula da u Srbiji posluju belgijski “Delez” i njemački “Metro keš end keri” koji su među najvećim trgovinskim lancima na svijetu dok veliki priznati i poznati prodajni diskontni lanci i dalje nisu prisutni na tržištu naše zemlje.

– Srbija je jedna od malobrojnih zemalja u Evropi u kojoj nema diskontnih trgovinskih lanaca dok ovi trgovci posluju u skoro svim državama regiona Hrvatskoj, Bugarskoj, Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji, Grčkoj – istakla je Hašimbegović.

Prema njenim riječima, top 10 evropskih trgovinskih lanaca su “Carrefour”, “Tesco”, “Schwarz” čiji je dio i LIDL, “Aldi”, “Rewe”, “Auchan”, “Edeka Zentrale”, “E. Leclerc i Ahold”, “Ikea” i može se očekivati, da zbog sve oštrije konkurencije i zasićenja na matičnim tržištima budu podstaknuti da poslovanje šire na teritoriju bivših jugoslovenskih republika.Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!