Capital.ba

Dogodine klikom do firme

11.12.2019. / 9:35

BANJALUKA – U idućoj godini u Republici Srpskoj trebalo bi da počne testna faza e-registracije poslovnih subjekata, što će, prema tvrdnjama privrednika, u značajnoj mjeri smanjiti procedure i vrijeme za osnivanje firmi, ali i Republiku Srpsku učiniti konkurentnijom za strana ulaganja.

Ovo je predviđeno Programom ekonomskih reformi od 2020. do 2022. godine, koji će se uskoro naći pred poslanicima Narodne skupštine RS, a u kojem se navodi da je jedan od ciljeva u naredne tri godine elektronska uprava u Republici Srpskoj.

“Podržavamo sve aktivnosti koje idu u smjeru skraćenja vremena i procedura. Jasno smo i prije uvođenja jednošalterskog sistema govorili da se mora ići u tom pravcu. Značajan korak je uveden jednošalterskim sistemom registracije i e-registracija je nešto što se očekivalo. To je značajan iskorak”, rekao je za “Nezavisne” Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore Republike Srpske.

Inače, Republika Srpska još ranije je značajno skratila procedure registracije firmi i uvođenjem jednošalterskog sistema omogućila da ta procedura bude završena za tri dana, mada u pojedinim opštinama to traje i duže. Takođe, jedan od problema koji se pojavio, a na koji Republika Srpska nije mogla uticati, je dobijanje PDV broja na koji se često čekalo duže od mjesec dana.

U cilju e-registracije preduzeća Narodna skupština ove godine usvojila je izmjene nekoliko zakona, između ostalog Zakona o registraciji poslovnih subjekata, Zakona o zanatsko-preduzetničkoj djelatnosti i Zakona o privrednim društvima.

“Jako je važno da sve institucije kao kod jednošalterskog sistema ispoštuju ono što se od njih očekuje, kako bismo došli do toga da kao i u zemljama zapadne Evrope online registrujemo preduzeće”, rekao je Blagojević.

Kada je riječ o jednošalterskom sistemu, stručnjaci ističu da je on dobro rješenje te da se, iako je rok tri dana za registraciju, procedura uglavnom završi za sedam dana, i to pod uslovom da su svi neophodni papiri prikupljeni i zahtjev dobro popunjen.

“Sve što olakšava poslovanje od registracije pa nadalje je dobro za Republiku Srpsku i potencijalne investitore. Ni sadašnja procedura koja postoji nije komplikovana, ali je zahtjevna u smislu da moraš biti dovoljno stručan da pripremiš papire za registraciju. Ukoliko nedostaje bilo kakav papir ili nešto nije dobro popunjeno, sudija to vrati APIF-u na dopunu. Vjerujem da će i e-registracija imati procedure koje traže sposobnost koju imaju samo profesionalci, ali je dobra stvar da se ide u tom pravcu”, rekao je za “Nezavisne” Zoran Pavlović, ekonomski analitičar, dodajući da uz online registraciju treba ići u pravcu smanjenja parafiskalnih i fiskalnih nameta koji takođe odvraćaju investitore, te da bi bilo dobro da odmah nakon registracije vlasnici firmi znaju šta ih čeka, odnosno šta sve nakon što registruju firmu moraju plaćati.

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!