Capital.ba

Dobit Mercator grupe u 2011. pala za 22,5 odsto na 23,5 mil.evra

28.02.2012. / 11:16

LJUBLJANA, U 2011. godini Grupa Mercator je, uprkos veoma  složenim okolnostima poslovanja, realizovala  23,5 miliona EUR neto dobiti, izjavio je danas Žiga Debeljak predsjednik Uprave Mercator grupe na godišnjoj konferenciji u Ljubljani.

U odnosu na 2010. godinu, Mercator grupa je 2011. godinu završila sa šest miliona evra manjom dobiti, a pad dobiti, i pored očekivanih većih prihoda (4,1%) planira i ove godine (16 miliona evra).

U 2011. godini Grupa Mercator suočavala se, kaže Debeljak, na svim tržištima na kojima posluje  sa posljedicama privredne krize, koje su se odražavale prije svega u smanjenom obimu potrošnje i u promjenjenoj strukturi potrošačke korpe.

Uprkos lošijim uslovima poslovanja u regiji od očekivanih, Mercator se uspješno nosio sa izazovima i pronašao mogućnosti za ubrzano prilagođavanje potrošačima, za jačanje svoje konkurentne prednosti i za dalji rast. Grupa Mercator je u 2011. godini realizovala 2,93 milijarde EUR neto prihoda od prodaje, što predstavlja porast od 5,3 odsto u odnosu na 2010. godinu. Na domaćem tržištu Mercator je zadržao svoj tržišni udio i položaj najvećeg trgovca, a rast prihoda u pretežnoj mjeri dolazi sa stranih tržišta,istakao je Debeljak.

Grupa Mercator je uz rast od preko pet odsto ostvarila 23,5 miliona EUR čiste dobiti, što jeste 22,5 odsto manje od dobiti realizovane u 2010. godini, priznao je Debeljak, obrazlažući lošije ekonomske pokazatelje poslovanja: značajnim zaoštravanja ekonomskih prilika u drugoj polovini 2011. godine, negativnim uticaja na obim i strukturu potrošnje, naporima da se postignu  povoljnije cijene za potrošače, nepovoljnim kursnim kretanjima i drugim faktorima.

 

2011. godine Grupa je zabilježila 13,9% rast prihoda na tržištima izvan Slovenije. Uz takav rast  udio prihoda Grupe ostvaren na spoljnim tržištima se povećao na 42,3%.

Investicije u razvoj
U 2011. godini Grupa Mercator je nastavila sa svojim razvojnim aktivnostima i investirala skoro 122 miliona EUR, prije svega u razvoj  trgovačke mreže na svim tržištima. Tokom 2011. godine Mercator je otvorio 96 novih prodajnih jedinica na  šest tržišta. Mercator je ojačao svoj tržišni položaj  i putem strateškog povezivanja sa preduzećima Familija Marketi d.o.o. na srpskom tržištu, sa Drvopromet d.o.o. na tržištu BiH i sa En Plus d.o.o., koji sada  pod imenom
M-Energija d.o.o. upravlja mrežom samouslužnih benzinskih stanica MAXEN na slovenačkom tržištu, rekla je Stanka Čurović članica Uprave Mercator grupe.
Tako Mercator nastavlja sa strategijom obezbjeđivanja veće prepoznatljivosti i sveobuhvatnije ponude za krajnjeg potrošača na jednoj lokaciji.

U 2011. godini društvo Mercator isplatilo je svojim akcionarima dividende  u bruto vrijednosti  8,00 EUR za običnu dionicu, što ukupno iznosi skoro 30 miliona EUR isplaćenih dioničarima a dionicu Mercatora postavlja u rang dionica sa  najvišom dividendnom dobiti.

Investicije u kupovnu moć potrošača
Grupa Mercator je dio investicija namjenila i za održavanje  kupovne moći potrošaća  i u većoj mjeri  investirala u povoljnije maloprodajne cijene, uz to je dio marže izdvojila za smanjenje negativnog učinka za potrošače usljed  poskupljenja strateških sirovina.

Zaposleni
U 2011. godini Grupa Mercator je prvi put imala više zaposlenih u inostranstvu, nego što ih ima matičnoj državi, Sloveniji, rekla je Vera Aljančić članica Uprave Mercatora.

Planovi za 2012. godinu
U 2012. godini  Grupa Mercator planira  više od tri milijarde EUR neto prihoda od prodaje, što predstavlja rast od 3,35% u odnosu na 2011.g. Imajući u vidu planove u 2012. godini Grupa će ostvariti 56,1% prihoda od prodaje u Sloveniji i 43,9% na stranim tržiština. Najveći dio aktivnosti Grupe  biće  trgovanje na veliko i malo proizvodima svakodnevne potrošnje, što će u strukturi predstavljati više od 85% prihoda.
Na planirani rast prihoda u 2012. godini pored planiranih aktivnosti marketinga uticaće i godišnje planirano poslovanje preuzetih aktivnosti trgovinskih preduzeća Drvopromet, Familija Marketi i Coka, sa kojima je Mercator u 2011. godini uspostavio strateške veze. Grupa planira da izvede na svim tržištima brojne aktivnosti radi osiguranja konkurentne ponude i stvaranja vrijednosti za potrošače.

Strateški projekti
Grupa Mercator u 2012. godini planira strateške projekte:
–    projekat  osvježenja  Mercatorove ponude u Sloveniji i Hrvatskoj,
–    projekat  formiranja tehničkog lanca,
–    projekat monetizacije nekretnina.

Capital

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!