Capital.ba

Dinamika turističkog prometa u Srbiji negativna

10.02.2013. / 14:03

turistiBEOGRAD, U turističkom prometu u Srbiji u 2012. realizovano je 6,5 miliona noćenja što je za 2,4% manje nego u prethodnoj godini, pokazala je analiza Instituta za tržišna istraživanja.

Uz rijetke pozitivne iskorake sezonskog karaktera, u prošloj godini dinamika turističkog prometa bila je negativna, a u 2013. godini se ne može očekivati bolja situacija imajući u vidu da se ove godine u najboljem slučaju može računati na istu kupovnu moć stanovništva kao i u 2012.

Da bi dinamika domaćeg turističkog prometa bila na uzlaznoj putanji neophodno je da turistički zaposlenici smanje cijene i time ne samo amortizuju smanjenje turističkog prometa, nego i da pokušaju da zadrže prošlogodišnji nivo, što će biti teško ostvarivo, smatraju u IZIT-u.

Ukoliko bi se ove godine krenulo u aktivno privlačenje stranih investicija i energičnu i sistemsku borbu protiv korupcije, stekli bi se uslovi da u 2014. godini dođe do realnog rasta životnog standarda stanovništva, a samim tim i do oporavka turističkog prometa, navedeno je u analizi IZIT-a.

Prema informacijama Republičkog zavoda za statistiku Srbije do smanjenja broja noćenja u prošloj godini je došlo prije svega zbog manjeg broja noćenja domaćih gostiju za 6,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Broj noćenja stranih turista povećan je za 9,3 odsto, no pošto domaći gosti sa ostvarenih 4,7 miliona noćenja u 2012. godini participiraju sa 72,3 odsto u ukupnom broju noćenja, u krajnjem skoru smanjenje njihovog broja određuje i negativan predznak.

Prema analizi IZIT-a to je posljedica neprepoznatljivosti Srbije kao turističke destinacije na međunarodnom tržištu, ali i neorganizovanosti i sporosti, pa djelom i nezainteresovanosti države za investiranje i stvaranje pretpostavki za ulaganja u saobraćajnu i turističku infrastrukturu.

U ambijentu kada odnos cijena – kvalitet usluge nije harmoničan to ni damping cijene prema stranom gostu neće obezbijediti njegovu lojalnost, jer je kvalitet nešto što se podrazumijeva i bez čega ni niže, a tek ne postojeće cijene naspram pruženih usluga, ne mogu u vijećem broju da privuku strane turiste, navedeno je u analizi IZIT-a. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!