Capital.ba

Dijaspora i duže radno vrijeme pune kase ugostitelja

18.11.2021. / 10:15

BANJALUKA – Iako je pandemija prošle godine “potopila” promet u ugostiteljstvu, ove godine ugostitelji zadovoljno trljaju ruke, što pokazuje i podatak da je promet u ovoj privrednoj grani u drugom tromjesečju ove godine u odnosu na isti period lani veći za 126,1 odsto, dok je  u odnosu na prosjek 2010. godine veći za čak 72,7 odsto.  

radno vrijeme

Izvor: Agencije

Podaci su to Republičkog zavoda za statistiku, u kojima stoji da je promet u  odnosu na prvo tromjesečje 2021. godine veći za 0,8 odsto, u odnosu na prosjek 2020. godine veći je za 30 odsto.

Da se ugostiteljstvo oporavlja uprkos pandemiji, kažu i predstavnici ovog sektora, te se nadaju da neće doći više u situaciju da moraju zatvarati  svoje objekte.

Goran Kurtinović, član Upravnog odbora “Horeca”, rekao je za “Nezavisne novine” da je razlog povećanog prometa u ugostiteljstvu upravo zato što je omogućeno duže radno vrijeme, ali i to da se veliki dio ljudi vratio u kafane.

Sigurno je da su turisti koji su boravili u Srpskoj napravili veći promet. Odnosno naša dijaspora je glavni ‘krivac’ što je to tako. Prošle godine od pojave virusa korona ljudi su manje dolazili, upravo zbog granica i mjera koje su bile na snazi“, kazao je Kurtinović.

Prema njegovim riječima, i lokalno stanovništvo se vratilo domaćim navikama i svakodnevnom boravku u kafanama, te je, kako kaže, sve to uticalo na povećan promet.

Da su popuštanje mjera i radno vrijeme do 24 časa doveli do većeg prometa u ovoj privrednoj grani, kaže i Dalibor Šajić, predsjednik Udruženja poslodavaca trgovine, turizma i ugostiteljstva RS.

Najveći promet sigurno nam prave naši ljudi iz dijaspore, koji su ove godine dolazili  u dosta većem broju nego lani, a i naši  građani su se u dobroj mjeri vratili u ugostiteljske objekte, što se na kraju odrazilo i na sam promet“, kaže Šajić. Ističe da su se ljudi uželjeli normalnog života, te da je Srpska takvo područje da se i poslovi sklapaju u kafanama.

Naravno da je bitno poštovati sve mjere koje su na snazi da nam se ne desi scenario od prošle godine kada su ugostiteljski objekti bili zatvoreni“, kaže Šajić.

Da je našim ljudima navika da idu u kafanu, te da su se ove godine zbog blažih mjera ljudi vratili u normalne tokove života, govori i Dušan Srdić, predsjednik Udruženja potrošača “Reakcija”.

“Ljudi su prošle godine zbog straha od zaraze samo šetali, a rijetko svraćali u kafane, dok su ove godine mjere dosta relaksiranije, što se odrazilo upravo na promet u ugostiteljstvu“, kazao je Srdić. Prema njegovim riječima, većim prometom u ugostiteljstvu biće povećano  i punjenje budžeta, kako lokalnih, tako na kraju i državnog.

Povećan promet znači da su se ljudi vratili navikama  kojih se  teško  odriču.  Jednom dnevno se svraća u kafanu, a često i više puta“, kazao  je Srdić i dodao da je s druge strane sigurno i pritisak poreskih institucija uradio svoje, pa se efikasnije vidi promet.    Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!