Capital.ba

Digitalizacijom do lakšeg upravljanja sistemom sigurnosti hrane

22.11.2022. / 18:30

– „Collaborathon” – digitalne konsultacije za mala i srednja preduzeća

SARAJEVO – Salko Kovač, prehrambeni tehnolog iz Breze, u svom radu susretao se sa problemom efikasnog praćenja i nadzora sistema sigurnosti hrane u 40 objekata raspoređenih na području Kantona Sarajevo. Ovaj sistem koji osigurava zdravstvenu sigurnost hrane za krajnje korisnike, poznatiji kao HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) sistem, zakonska je obaveza pravnih i fizičkih lica registrovanih za poslovanje sa hranom.

Salko Kovač

Foto: Ustupljena fotografija

“Kroz rad i praćenje sistema primijetio sam da jako često u toku izvršavanja aktivnosti predviđenih HACCP planovima, dolazi do propuštanja pravovremenog obavljanja određenih zadataka, što može utjecati na sistem sigurnosti hrane i time izazvati zdravstvene posljedice za potrošače. Razmišljao sam kako da unaprijedim sistem sigurnosti hrane, olakšam praćenje i izvršavanje zadataka uposlenicima, te osiguram kvalitetan monitoring osobama koje upravljaju sistemom“, ističe Salko.

Rješenje je našao u digitalizaciji procesa. Počeo je istraživati tržište i saznao da u regionu postoje programi koji mu djelomično odgovaraju  ali nisu bili cjenovno prihvatljivi. Krenuo je sam rješavati problem. Ubrzo je uvidio da mu je potrebna pomoć IT stručnjaka kako bi njegove zamisli prilagodili na jezik razumljiv programerima.

U aprilu 2021. godine osnovao je firmu Kapak uz podršku Fondacije Mozaik, a u junu iste godine prijavio se na Dane digitalnih konsultacija “Collaborathon  – događaj namijenjen vlasnicima i menadžerima malih i srednjih preduzeća (MSP) koji žele otkriti načine na koje mogu unaprijediti svoje poslovanje korištenjem digitalnih tehnologija. Tokom trodnevne radionice prezentirao je svoju zamisao stručnjacima za digitalizaciju, te je uz njihovu pomoć razradio mapu procesa i svoju ideju pretočio u formu koja je ovaj put bila razumljiva programerima. U okviru stručne podrške, dobio je i dodatni fond sati besplatnog savjetovanja od strane IT kompanije koje je iskoristio da unaprijedi funkcionalnost svoje web aplikacije, koja je dobila ime FASTI.

Tokom 2022. godine web aplikacija FASTI je finalizirana, testirana i plasirana na tržište a već je stekla prve korisnike kojima je kao digitalni alat unaprijedila i olakšala upravljanje sistemom sigurnosti hrane. Aplikacija je namijenjena sektorima ugostiteljstva, obrazovanja, zdravstva, trgovinama prehrambenih proizvoda, a posebno je pogodna za firme koje imaju veliki broj poslovnih jedinica.

“Firme koje imaju ideju kako da neki od svojih procesa digitaliziraju i unaprijede, učešćem na “Collaborathon” dobiće idealnu priliku da u saradnji sa stručnjacima iz oblasti digitalizacije, kao i ljudima koji razmišljaju na sličan način, unaprijede procese u svojoj firmi i naprave naredni korak ka finalizaciji svoje ideje”, ističe Salko kao razlog zašto firme trebaju da se prijave na “Collaborathon” koji će se ove godine održati od 2. do 4. decembra u Sarajevu, a koji organizuju Udruženje za digitalnu transformaciju u BiH.

Zainteresovane firme mogu saznati više i prijaviti se do 25. novembra putem web strane https://digitalnekonsultacije.ba/ .

Dani digitalnih konsultacija osmišljeni su da pruže vrhunsko iskustvo edukacije i mentorstva u kontekstu upotrebe IT rješenja za unapređenje poslovanja firmi. Zajedno s digitalnim ekspertima firme će identificirati moguća rješenja i način implementacije, na bazi čega će pripremiti koncept digitalizacije svog poslovanja. Tokom događaja, učesnici će imati i priliku predstaviti svoj koncept zainteresiranim IT kompanijama iz BiH u formi tzv. B2B sastanaka, odnosno kroz “jedan na jedan” razgovore. Na ovaj način IT firmama se pruža mogućnost  da se upoznaju sa potrebama preduzeća i zahtjevima tržišta u BiH, te da primijene neka od svojih postojećih rješenja ili razviju nova. “Collaborathon” pomaže firmama da unaprijede poslovanje u bilo kojem segmentu, poput: transformacije i optimiziranja proizvodnog procesa, unapređenja karakteristika proizvoda ili usluge, interakcije i odnosa s kupcima, interne ili eksterne komunikacije i procesa donošenja odluka, proces obrade podataka, itd.

Collaborathon je dio projekta “Inovacija i digitalizacija u malim i srednjim preduzećima u BiH” koji implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Ministarstva za ekonomski razvoj i saradnju Savezne Republike Njemačke.

Pored Vlade Njemačke projekat finansira i Evropska unija, u dijelu EU4DigitalSME programa Evropske unije za podršku malim i srednjim preduzećima u Bosni i Hercegovini u okviru digitalne transformacije, što ih čini konkurentnim, vještijim, povoljnijim i ekološki prijateljskim. Projekat digitalne transformacije malih i srednjih preduzeća u Bosni i Hercegovini implementiraju GIZ i EBRD.

Ciljevi “Collaborathona” su podizanje svijest o mogućnostima digitalizacije i razvijanje inovativnog duha malih i srednjih preduzeća u BiH. PR

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!