Capital.ba

Čubrilović: U putnu infrastrukturu u RS uloženo više od milijardu KM

06.06.2012. / 9:10

BANJALUKA, U putnu infrastrukturu u Republici Srpskoj u posljednje četiri godine uloženo je više od milijardu i sto miliona KM – rekao je ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović.

On je naveo da su pripremljeni projekti za izgradnju novih dionica i da su izvršene studije ekonomske opravdanosti za pojedine dionice, te da se pregovaralo sa potencijalnim koncensionarima za izvođenje radova.

Govoreći o autoputu Banjaluka-Doboj, Čubrilović je naveo da je rok za izvođenje radova tri godine od momenta uvođenja izvođača u posao.

„Prvobitno je bila izgrađena studija za brzu cestu, ali je preinačena da treba autoput, jer sedam godina po korišćenju tog puta dobijate frekvenciju saobraćaja koja zadovoljava uslove isplativosti, a to je preko 12.000 vozila dnevno“, rekao je Čubrilović sinoć za Alternativnu televiziju.

On je dodao da studije ekonomske opravdanosti govore da će eksploatacija tog autoputa, odnosno plaćanje putarine, obezbjediti vraćanje kreditnog zaduženja, te da on neće koštati generacije koje dolaze jer je isplativ.

Čubrilović je istakao da je mahovljanska petlja objekat koji je dobio najviše ocjene, a u prilog tome ide i to što je dobijeno pet miliona evra nepovratnih sredstava za izgradnju petlje.

On je dodao da će rokovi za završetak mahovljanske petlje biti neznatno probijeni, jer je trebala biti puštena 15. juna, ali da zbog loših vremenskih uslova to neće biti moguće.

Prema njegovim riječima, do kraja godine bi trebalo da bude definisano pod kojim uslovima će se naplaćivati putarina na autoputu Banjaluka -Gradiška.

Govoreći o Željeznicama Republike Srpske, ministar saobraćaja i veza je rekao da u tom preduzeću ima problema, ali da oni nisu ništa drugačiji u takvim preduzećima u okruženju.

„Treba da se izvrši restrukturisanje. ŽRS imaju pozitivne pomake kada je riječ o ukupnom prevezenom teretu, imaju pomak i u prihodima. Kasni se sa platama, međutim treba da se napravi kolektivni ugovor i po završetku ugovora treba pristupiti reorganizaciji samog sistema“, naglasio je Čubrilović.

On je dodao da je greška napravljena kada su ŽRS ušle u djelimičnu privatizaciju, da postoji mogućnost da ovo preduzeće ode u stečaj, ali da nema nijednog uslova za to.

„Dirigovani stečaj po zakonu ne postoji, ali postoji program restruktuiranja i to treba uraditi“, ponovio je Čubrilović.

On je naveo da ŽRS nedostaje 40 miliona KM obrtnih sredstava koje treba da izmire sve obaveze prema radnicima i dobavljačima, te da je osnovni problemi što ovo preduzeće nailazi na svakodnevni problem nelikvidnosti.

„ŽRS nedostaje pet miliona tona robe da godišnje preveze, uz ovo što sada prevozi, da bi bili rentabilni“, zaključio je Čubrilović i dodao da koliko bude rasla privredna aktivnost i Željeznice će izlaziti brže iz krize.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!