Capital.ba

Cilj – što više domaćih kvalitetnih, brendiranih proizvoda

26.03.2015. / 14:16

konferencijaBANJALUKA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković izjavio je danas da je cilj dokumenta “Politika brendiranja u Srpskoj” stvaranje što više domaćih kvalitetnih, brendiranih proizvoda, i obezbjeđivanje njihovog većeg učešća na tržištu.

“Cilj je i da se kod potrošača stvori percepcija da su proizvodi koji su kod nas proizvedeni kvalitetni. Nije samo brendiranje kada proizvođač kaže da ima novi proizvod, već je tu i potrošač koji treba da kaže kakav je proizvod”, rekao je Gluhaković novinarima tokom konferencije o temi “Marketing u trgovini, brendiranje proizvoda i usluga”, na kojoj je predstavljen dokument “Politika brendiranja”.

On je istakao i potrebu da se animira što više proizvođača iz Srpske da bi, zajedno sa trgovačkim lancima obezbijedili prisutnost svojih proizvoda u njima više od 50 odsto.

Gluhaković je dodao da je politika brendiranja važan segment, i da je cilj ovog ministarstva da radi sa kvalitetnim proizvođačima, da bi njihovi proizvodi postali još kvalitetniji, i da bi bili što više prisutni i na tržištima Srpske i EU.

“Siguran sam da se ovim što čini Vlada Srpske sa politikom brendiranja otvaraju šire mogućnosti, i trudimo se da sa institucijama koje imaju veze sa ovom temom pomognemo svima da bude što više takvih proizvoda, da ne bismo morali uvoziti ono što ovdje možemo kvalitetno proizvesti”, naveo je Gluhaković.

On je naglasio da u Srpskoj ima i kvalitetnih i brendiranih proizvoda kao što su sir trapist, Banja “Vrućica”, kao i proizvodi “Vitaminke”, “Vitinke”, “Banjalučke pivare”.

Direktor banjalučke “Vitaminke” Žarko Mikić rekao je da su proizvodi ovog preduzeća vrhunskog kvaliteta, zahvaljujući činjenici da je “Vitaminka” dugo prisutna na domaćem tržištu, koristi veoma kvalitetnu sirovinu i ima kvalitetne kadrove.

“Želimo da naši proizvodi imaju karakteristike ovih područja, na primjer proizvodi od šljive i drugog voća, uzimajući u obzir da je Potkozarje vrlo važna destinacija za proizvodnju voća”, naveo je Mikić.

On je naglasio da se mora voditi računa da postoje i domaće sorte, dodajući da nije dobro kada se na ovom području imaju sorte nazvane po stranim gradovima i regijama, a pokušava se napraviti domaći proizvod koji se želi brendirati.

Direktor firme “Agreks” iz Donjeg Žabara Predrag Miličić rekao je da su glavni proizvodi ove firme svježa konzumna jaja, osamnaestonedjeljna koka nosilja, jednodnevno žensko pile i sve vrste stočne hrane.

On je naglasio da su proizvodi ove firme prisutni na tržištu zemalja CEFTA.

Miličić je podsjetio da je 2005. godine urađena prva brend kampanja za proizvode, i da je na regionalnom tržištu ova firma prepoznatljiva pod zaštićenim znakom “Naj”.

“Na vrijeme smo shvatili šta znači pozicioniranje u odnosu na ostale ponuđače na tržištu, da bi kod našeg kupca to bilo prepoznatljivo. Stvorili smo i tehničko-tehnološke pretpostavke za proizvodnju proizvoda u najoptimalnijim uslovima”, istakao je Miličić. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!