Cijene putarina u Srpskoj biće preispitane
28.04.2021. / 12:24
BANJALUKA – Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić rekao je da će nesrazmjer u cijenama putarine za auto-puteve u Srpskoj biti ispravljen, ukoliko postoji. Da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena poznato je još od 2019. godine kada su utvrđene posljednje cijene putarina na auto-putevima u Srpskoj.
Ćorić je na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske, odgovarajući na poslaničko pitanje, rekao da se cijena putarine određuje po dužnom metru auto-puta.
„Došlo je možda do jednog vida nesporazuma jer se putarina obračunava na ukupno izgrađenu dionicu auto-puta, a analize su pravljene na osnovu razdaljine od naplatne kućice do naplatne kućice, ali evo uzećemo još jednom da provjerimo zaista da li su te cijene urađene po dužnom metru i da li su zaokružene na cifre kako je previđeno pravilnikom i ukoliko bude neki nesrazmjer u vidu dužine i cijene, sigurno da ćemo to ispraviti“, istakao je Ćorić.
Poslanik SNSD-a Denis Šulić rekao je da je putarina od Laktaša do Gradiške (25,1 kilometar) četiri marke, Jakupovci-Gradiška (25,8 kilometara) 3,5 maraka, Gradiška-Drugovići (34 kilometra) pet maraka, a Drugovići-Kladari (61 kilometar) pet maraka.
Portal CAPITAL objavio je još 2019. godine nelogičnosti u vezi sa cijenama putarina u Srpskoj u tekstu „Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine“.
CAPITAL je tada analizirao udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.
Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.
Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.
Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.
Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.
Šulić je i tada, krajem 2019. godine izrazio nezadovoljstvo cijenama i istakao da je povećanje cijena putarine na auto-putevima u Srpskoj odvratilo ljude da koriste auto-put, te zatražio da Vlada RS cijene vrati na prijašnje, ali mu to nije udovoljeno.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
Tagovi: autoputevi rsputarina
Povezane vijesti
Komentari
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Htio bih još da dodam da ako se utvrdi da je naplata nesrazmjerna, ko će meni da vrati novac, jer već dvije godine putujem na posao i svaki dan dajem ukupno 1 KM više???
Od Jakupovaca do izlaza Aleksandrovac cijena 1,5 KM a dužina od uzlaza do izlaza 8 Kilometara, a ako računamo od znaka gdje počinje autoput , tj. od Čubićevog hotela to je max 9 kilometara, dakle cijena ne bi smijela biti veća od 0,90 KM ali neka zaokruže na marku jer kod nas je sve na štetu građana pa i ovaj autoput koji je građen našim novcem i za koji i dan danas postoji dodatna akciza od 0,10 KM na litru goriva za izgradnju autoputeva.