Capital.ba

Cijene gurnule potrošače u još dublji ambis

15.03.2022. / 13:56

BANJALUKA, TUZLA – Na svakodnevni skok cijena skoro svih namirnica koji se bilježi u BiH udruženja za zaštitu potrošača samo su nijemi posmatrači te, ukoliko nadležni ne donesu mjere da se zaustavi divljanje cijena, potrošači će se teško izboriti s tim.

za novu godinu

Foto: Pixabay

Riječi su ovo naših sagovornika koji uvjerljivo oslikavaju stanje u kojem potrošači u BiH dočekuju 15. mart, Svjetski dan prava potrošača.

Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja građana DON Prijedor, ističe za “Nezavisne novine” da smo svjedoci da u zemljama u regionu postoji način kako da se zaustavi enorman rast cijena, barem onih namirnica koje čine osnovu potrošačku korpu.

“Sve mjere koje se sada poduzimaju na nivou BiH, smanjenje PDV-a ili ograničenje marži, još ne daju rezultate koje su potrošači očekivali”, kazala je Marićeva i dodaje da se svjetska kriza i te kako odrazila na BiH, kao jednu od siromašnijih zemalja.

Prema njenim riječima, poruka je jasna da nadležni treba da donesu što prije mjere da zaštite svoje građane.

“Inače u suprotnom, ove visoke cijene na policama otići će u drugom smjeru te ćemo imati mnogo siromašnih građana, a već smo ionako bukirani redovima pred javnim kuhinjama”, kazala je Marićeva.

Kako je rekla, današnji dan je prilika da se potrošači informišu o pravima, da se ukaže na značaj zaštite prava potrošača i da se o ovome debatuje što više.

“Važno je da imamo zakon kojima su definisana osnovna prava”, rekla je Marićeva.

Jovan Vasilić, predstavnik Saveza udruženja potrošača RS i predsjednik Udruženja potrošača “Zvono” Bijeljina, smatra da su poskupljenja premašila dosadašnje maksimume te da udruženja na to ne mogu uticati, nego samo mogu nijemo posmatrati.

“Cijene svakog dana skoro svih proizvoda idu gore, narod jedva sastavlja kraj sa krajem”, kazao je Vasilić.

Prema njegovim riječima, hitno nadležni treba da reaguju da se stane na kraj poskupljenima.

“Oni su ti koji su odavno trebali da donesu mjere kako da se pomogne potrošačima u borbi protiv ovog divljanja cijena”, pojasnio je Vasilić i dodaje da je rast cijena stalan te su potrošači u sve gorem položaju.

Kako je rekao, oni iz udruženja danas imaju niz aktivnosti povodom svjetskog dana da bi građane bolje upoznali s njihovim pravima.

Da svakodnevno imaju pozive od strane potrošača koji im se žale na visoke cijene, kaže i Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača Tuzlanskog kantona.

“Cijene, nažalost, rastu i prevazilaze sva negativa očekivanja potrošača”, kazala je Bulićeva.

Obilježavanje

Svjetski dan prava potrošača prvi put je obilježen 15. marta 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja. Tako je na 25. godišnjicu, 2008. godine, pokrenuta kampanja “Generacija nezdrave hrane”.

Inače, Svjetski dan prava potrošača je i proslava solidarnosti unutar Međunarodnog pokreta potrošača, koji ima zadatak da promoviše osnovna prava svih potrošača, da zahtijeva poštovanje i zaštitu tih prava te protestovanje protiv zloupotrebe tržišta. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!