Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Vlast ne reaguje na izvršni postupak protiv BiH u Luksemburgu

    15. Maja 2025. — 16:41

    „Elektroprivreda RS“ se zadužila još 25 miliona KM

    15. Maja 2025. — 15:33

    U „Elektroprenosu“ priznali da su izlazili u susret „Prointeru“

    15. Maja 2025. — 13:47

    ERS potvrdio pisanje CAPITAL-a: SAP napuštaju pod izgovorom bezbjednosti

    15. Maja 2025. — 11:07
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Đokić: Nema štete po Srpsku u arbitražnim postupcima

    15. Maja 2025. — 11:31

    Crnogorski prosumeri proizveli 48,7 gigavata struje

    14. Maja 2025. — 15:00

    Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

    14. Maja 2025. — 12:33

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    „Elektroprivreda RS“ se zadužila još 25 miliona KM

    15. Maja 2025. — 15:33

    Vidović: Srpska redovno vraća svoj dug

    15. Maja 2025. — 12:00

    Promet na berzi skoro 276.000 KM

    14. Maja 2025. — 14:18

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Optimizam na berzama u Evropi nakon dogovora SAD i Kine

    12. Maja 2025. — 10:58

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Jagode sve skuplje

    8. Maja 2025. — 12:42

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    U Tivtu devet odsto više turista

    11. Maja 2025. — 08:03

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Đokić: Nema štete po Srpsku u arbitražnim postupcima

    15. Maja 2025. — 11:31

    Crnogorski prosumeri proizveli 48,7 gigavata struje

    14. Maja 2025. — 15:00

    Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

    14. Maja 2025. — 12:33
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Trećina čovječanstva živi sa dva do šest dolara dnevno

    15. Maja 2025. — 09:52

    Kolumbija se pridružila kineskoj inicijativi “Pojas i put”

    14. Maja 2025. — 10:55

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    McDonald's planira zaposliti 375.000 radnika ovog ljeta

    13. Maja 2025. — 14:33
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Banjaluka će prevoznicima plaćati 60.000 KM za seoske linije

Banjaluka će prevoznicima plaćati 60.000 KM za seoske linije

Vesna PopovićVesna Popović24. Augusta 2022. — 14:304 komentara3 minute čitanja

BANJALUKA – Grad Banjaluka će autobuskim prevoznicima plaćati 60.000 KM mjesečno da održavaju nerentabilne seoske linije.

FOTO: Aleksandar Čavić/Grad Banjualuka

Ti iznosi će se isplaćivati u vidu subvencija iz gradske kase i predstavljaju dodatnu finansijsku injekciju za prevoznike,  kojima je nedavno odobreno i poskupljenje karata.

Direktor „Autoprevoza“ Dejan Mijić je potvrdio da je postignut  dogovor sa Gradom da se sufinansiraju linije koje nemaju dovoljan broj putnika.

„To su linije koje ne mogu biti rentabilne čak ni sa poskupljenjima karata. Zbog toga će Gradska uprava izdvojiti subvencije“ rekao je Mijić za CAPITAL.

Na sastanku koji je nedavno održan sa predstavnicima gradske administracije dogovoreno je da će Grad plaćati subvenciju od 0,25KM po kilometru za te linije.

„Mi smo izračunali da nam minimalno treba više od 0,40 KM za određene prigradske linije. Međutim, u Gradskoj upravi su nam rekli da ne postoje ta sredstva u budžetu. Onda smo se usaglasili da se isplaćuje 0,25 KM za kilometar sve dok se ne izradi studija o javnom prevozu, koja bi trebala pokazati kakvo je pravo stanje u ovoj oblasti, odnosno koje linije nisu ekonomski opravdane“, naveo je Mijić.

Iako nisu dobili traženi iznos Mijić kaže da će dogovorene subvencije pomoći preduzećima koja saobraćaju na ovim linijama.

Objasnio je da će prevoznici mjesečno fakturisati pređene kilometre Gradu, te da bi isplata subvencija trebala početi zaključno sa ovim mjesecom.

Gradski menadžer Bojan Kresojević je potvrdio da će Grad za nerentabilne linije iz gradske kase mjesečno izdvajati 60.000 KM.

„One su nerentabilne jer nemaju dovoljan broj putnika, a ne mogu se ukinuti, jer ljudi iz tih dijelova Banjaluke od njih zavise. Cilj ove mjere je da održimo javni prevoz, zato se i gradska administracija odlučila na ovaj korak. Ove subvencije će se isplaćivati sve dok ne pronađemo konačno rješenje za probleme koje imamo u javnom prevozu“ kazao je Kresojević za CAPITAL.

Konačno rješenje bi trebala da ponudi studija o javnom prevozu. Odnosno ona bi trebala utvrditi koliko putnika ima na pojedinačnim linijama, koje trase treba mijenjati i slično.

Kada će ona biti spremna Kresojević nije mogao reći, jer se izrada tog dokumenta se još ni ne nazire. Naime, studija je trebala biti urađena još polovinom prošle godine, ali za sada je bio samo jedan neuspjeli pokušaj.

Grad je raspisao tender za studiju, ali je postupak žalbe trajao više od dva mjeseca i ta nabavka je na kraju pala.  Sada Grad treba pokrenuti novi postupak, ali Kresojević nije mogao reći kada će biti raspisana nova javna nabavka.

Skupština grada Banjaluka je ove godine dva puta odobrila poskupljenje karata u javnom prevozu, zbog drastičnog rasta cijena goriva.

Iako je odobreno poskupljenje karata, Grad Banjaluka se obavezao da će sufinansirati mjesečne karte za pojedine kategorije kao što su penzioneri, djeca iz višečlanih porodica i slično.

Osim toga Grad Banjaluka je zbog pojave virusa korona više puta pomagao rad prevoznika, koji su imali probleme u radu zbog redukovanih broja polazaka i smanjenog broja putnika. Za te namjene je iz gradske kase prevoznicima isplaćeno više stotina hiljada maraka.

CAPITAL: Vesna Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
grad banjaluka javni prevoz banja luka subvencije
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakEvropski ured za borbu protiv prevara istražuje Elmedina Volodera i Autoceste FBiH
Sljedeći članak Lani zabilježen rast stranih ulaganja, prednjače Švajcarska i Turska

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Vlast ne reaguje na izvršni postupak protiv BiH u Luksemburgu

TRŽIŠTE KAPITALA 01 minuta čitanja

Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

4 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Dejvid Bovii 24. Augusta 2022. 16:44

    Zašto niko ne pokrene inicijativu izgradnje trolejbuske linije u Banjaluci i uvođenje trolejbusa ? Banja Luka nije više mali grad. Trolejbus je isplatiiviji od autobusa.

    Odgovori
  2. Misljenje 24. Augusta 2022. 19:12

    I ja sam se to pitao.

    Trolejbusi ne trebaju ni baterije ni dizel a ne proizvode nikakvo zagadjenje a morali bi osnovati gradsko saobracajno preduzece.

    Gradski autobusi sigirno trose ogromne kolicine goriva koje uvozimo a struju izvozimo.

    Najjednostavnije resenje bi bilo izraditi trolejbus i onda bi imali javni prevoz koji fukcionise i u slucaju potpunog nedostatka nafte(npr u sl. sankcija). Vjerujem da su razlozi za izgradnju trolejbusa upravo ono zbog cega ga i nece izgraditi.

    Politicari ogroman novac kradu upravo na izvozu te struje a kada drzavna elektrana prodaje drzavnom preduzecu struju, tu bas i nema prostora za kradju.
    Istovremeno bi i naftasi ostali bez posla na kome uzimaju veliki novac ali ovi nazovi prevoznici.

    Drustvu bi se sigurno isplatilo ali ne i biznismenima.

    Umjesto sto hoce da ulozi 23 miliona u rasvjetu, Drasko bi mogao da napravi upravo taj potez. A kao ekoloski prihvatljiv projekat sigurbno bi dobio finansijsku podrsku eu.

    Odgovori
  3. SyntaxBL 24. Augusta 2022. 19:39

    Potrebna su velika sredstva za taj poduhvat, ali sve se to može izvesti uz podršku EBRD-a i drugih fondova. Međutim, vlast u BL nije baš zainteresovana da podigne kvalitet usluge javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika što se može vidjeti i sa trenutnom politikom.
    I još bih istakao da je GU 2007. godine odbila pomoć iz EU u vidu finansiranja obnove 70% voznog parka koji bi bio u vlasništvu Grada, takođe 2020. godine Grad nije želio da pod svoju kontrolu stavi prodaju karata i isplaćuje prevoznike po pređemom kilometru, zato danas imamo ovako loš javni prevoz.

    Odgovori
  4. Goran 24. Augusta 2022. 20:04

    Ne znam zašto, ali mi i ovaj prijedlog izgleda kao predizborno obećanje.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vlast ne reaguje na izvršni postupak protiv BiH u Luksemburgu

15. Maja 2025. — 16:4103 minute čitanja

Savjeta ministara nije razmatrao informaciju Pravobranilaštva

„Elektroprivreda RS“ se zadužila još 25 miliona KM

15. Maja 2025. — 15:33

U „Elektroprenosu“ priznali da su izlazili u susret „Prointeru“

15. Maja 2025. — 13:47

ERS potvrdio pisanje CAPITAL-a: SAP napuštaju pod izgovorom bezbjednosti

15. Maja 2025. — 11:07

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti