Capital.ba

Banjalučka pivara tone sve dublje – minus devet miliona KM

30.10.2007. / 12:09

BANJALUKA, Banjalučka pivara je za devet mjeseci ove godine u gubitku 9,3 miliona KM, što je blizu dva miliona KM više u odnosu na isti period prošle godine kada je ostvarila gubitak od 7,2 miliona.

U Obračunu poslovanja za prva tri kvartala 2007. godine, koji je juče usvojio Upravni odbor Banjalučke pivare, navodi se da je gubitak povećan, iako su izdaci za bruto plate i ostale lične rashode, u ovom periodu skoro prepolovljeni, sa 7,5 miliona u 2006., na 4 miliona KM ove godine.

Povećani su izdaci za amortizaciju sa 6,7 na 7,5 miliona KM, međutim na negativan poslovni rezultat najviše je uticao pad prihoda za čak pet miliona KM. Za tri kvartala prošle godine prihodi su iznosili 20 miliona, a ove tek 15,7 miliona KM.

Iznos dugoročnih kredita povećan je sa 19 na 22 miliona KM.

Direktor Banjalučke pivare Nikolas Peni u Izjavi, objavljenoj uz poslovni izvještaj priznaje da su “protekla tri kvartala svjedok I dalje teškim vremenima za naše preduzeće”, te da je “obim prodaje daleko ispod granice profitabilnosti”.

Peni ističe da je razlog negativnog rezultata, loša zaštita domaćeg tržišta od agresivnog uvoza inostranog piva, te konstantan vrtoglav rast cijena sirovina.

“I pored donekle očekivanog finansijskog rezultata, mi nastavljamo sa optimizmom ka našem cilju. Uprkos konstatnim udarima velikih stranih proizvođača piva, kao i izazovima na tržištu sirovina, naši kupci, naši uposlenici i naši akcionari ostaju naš prioritet i mi ćemo nastaviti preduzimati sve da zadovoljima potrebe naših kupca, te da Pivaru za dvije do tri godine dovedemo do i preko praga profitabilnosti“, navodi se u Izjavi direktora Pivare.

Kvalitet je postignut, tvrdi Peni podsjećajući, da je Nektar je nagrađen sa tri zvjezdice na takmičenju za najbolji kvalitet u kategoriji Superiorni ukus u Briselu, kao srebro u Monde Selection takmičenju u Briselu.

Pivara pokušava ponovo ući na tržište Federacije BiH, te nastavlja sa izvozom u SAD i Veliku Britaniju. Capital.ba

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Banjalučka pivara tone sve dublje – minus devet miliona KM

    1. Mali akcionar

      Kad su mesetarili cijenama akcija istjeravali male akcionare nogom u g….. nisu plakali. Neka sad izvoze Nektar na kajmaska ostrva i neka ga prodaju gazdi u Georg town.

    2. Zdravko

      Nektar je smece od piva,samo voda

    3. Miso

      Za ovo je samo jedan jedini razlog. Bilo gdje u Banjaluci ili slicno, troje ljudi uzima po pivo, dvoje uzmu Jelen ili sta god, a mozda 1 Nektar.

      Tako to ne ide. Nije to do zastite od uvoza, nasilnih mjera. To je u glavama ljudi. Kad on uzima strano pivo i sustinski salje pare u Srbiju, njemu komsija sto radi u Nektaru ostade bez posla i tako nam je u sustini sve. Ljudi nemaju ni 1% u svojim glavama to da kupe nesto domace da pomognu nasoj bijednoj proizvodnji. I onda se jos cudi sto nam je sve nikakvo i posla nema. Pa kako ce biti posla druze kad ti sve zivo kupujes uvozno i izbacujes pare iz zemlje.

      • Zdravko

        Jelen je zakon a nektar kao da pune na bari za stoku,zato ti pij nektar

        • Za zdravka

          Vrati se u svoju selendru u istocnoj hercegovini, pa tamo pij lokalno pivo koje napravi tvoja fabrika u toj selendri. I sa tim pivom nazdravljaj za novu 2020. A ja cu sa svojim nektarom. Ja vas, jadnike, ne mrzim, a vi mrzite mene i nektar koliko god hocete

    4. Mouse

      Svaki put kad pijem nektar boli me glava. Provjereno, samo od njega. Nisam htio da odma kazem ne valja nektar ali svaki put kad namjerno popijem nektar kazem sebi ajd sad valjda nece al opet ujutro boli glava. Prestao sam ga piti kad me zaboli glava ujutro od dva nektara. Pa niste jedini koji proizvode pivo. Ipak mi je zao, al nisam lud da se silim ako ne ide.

      • Nektar forever!

        Možda zato što primaš platu u Jelenu ;) Pijem Nektar i nikada me od njega ne boli glava, zato majstore nemoj prosipati demagogiju, već se malo zamisli oko suštine. Da li je normalno da u banjalučkim kafanama ne možeš naručiti banjalučko pivo? Već mi je muka od tog agresivnog, monopolističkog Jelenovog žutila, pa zar treba da mi se izbor u kafani svede samo na tri vrste piva?! Koliko još Jelen pabova treba da se otvori, pa da bude dovoljno?

    5. Gagi

      Ja sam odavno zaboravio da pivo i postoji. Zimi pijem iskljucivo crno vino jer mi bilo koja piva ne sjeda. Ove godine sam primjetio da vise volim popiti bevandu od tih industrijskih serijskih pakovanja piva. Ja sam protiv toga da odrzavamao proizvodnju zbog patrijotskih razloga i ocuvanja radnih mjesta. Unistiti treba svakog ko nemoze da izgura sa ovom konkurencijom koja je ocigledno dobrog kvaliteta. Tako smo unistili Cajevac jer je proizvodio televizore sa cijevima ( iz doba Nikole Tesle). Unistili smo Jelsingrad TAS zato sto smo proizvodili neke mehanicke masine bez kompjuterske podrske. O Incelu da i ne pricamo. Pokusaj da se proda Banjalucka pivara nekom sa Zapada je propao jer je prodata nekom bezveznom kupcu bez ideja ( ili je ideja unistiti pivaru… zbog konkurencije). Ko zna koje pare su privatno svrnute oko te prodaje. Slazem se sa onima koji smatraju da je reklama BL piva nikakva – za ljude koji se bave teskim poslom i koji pivo zovu piva. Znaci reklamira se ne za ljude koji imaju para nego za one koji cekaju da im neko drugi kupi pivu. Ambalaza nikakva. Ruzna do bola. Ne da gledati u sebe. Ljudi pite vino ono je bolje i zdravije. Ah da zaboravih 5 godina rata sto znaci 50 godina zaostajanja za razvijenim i plus jos 80 godina zaostajanja od prije rata je ukupno 130 godina zaostajanja za razvijenim Zapadom.Znaci i NEKTAR pivo je nesto sto je retardirano sa ovih prostora. Slazem se i sa onim covom koji kaze da je cirilica na boci odbojna ne samo za izvoz vec i za domace trziste jer je cirilica namjenjena uskom krugu ljudi.

    6. maciiiiiiii

      Al mi fali posle rucka mala NEKTAR Banjalucka

    7. haha

      moguli saznati srecne dobitnike nagradne igre odlepi od srece spisak

    8. bosman

      Stvarno su ovi iz Nektara do daske neposlovni. Pa ljudi moji ja u kafiću držim 5 godina Nektar pivo i flaširano i točeno i uvijek mi fali krigli i čaša. A da ne govorim o drugoj pratećoj reklami. Ma majicu mi konobari nisu dobili za ovih pet godina. Dođe neki Dado i obeća da će donijeti sutra, a od sutra pa punu godinu ne dođe, i tako iz godine u godinu. A na pijaci zelenoj ili stočnoj ima i suncobrana i majica i kapa i svega od nektara. Ali nema više Dade, došli novi komercijalisti. Nema ih nigdje. I pisma sam pisao upravi da moraju to, to ,to i to, ali mala vajda. Ako ima neko velikih nektar krigli, neka se javi na email adresu, da mi pozajmi. Častim ga Nektar pivom. Živjeli

    9. sina

      Pitam se kada bi neko u flasu jelen piva nasuo nektar,da li bi pola vas primjetilo razliku.Hvalite jelen,a glava mora boljeti svakog ko nema granicu u piću.
      Pijte vi Nektar u granicama normale pa neće biti glavobolje.

    10. Miroslav

      Na loše poslovanje Nektara kao domaćeg brenda uticala su dva bitna faktora: cijena i loš marketing program koji nije konkurentan sa invazijom marketinških spotova i slogana koji promovišu uvozna piva. Slažem se sa Stojanom da je zamjena ambalaže koja se naplaćivala prepolovio prodaju Nektara.Znam pojedine pivopije da su počeli piti Stork i Ožujsko jer je ambalaža bila besplatna a samo pivo 50% jeftinije. Zaključak: smanjite cijene barem za
      30%,držite se sadašnje kvalitete i organizujte nagradne igre u cilju promocije našeg Nektara. Predlog menadžmentu: zaposlite mene kao komercijalistu i promotera pa gledajte kako prodaja raste iz mjeseca u mjeec.Poštovanje svim članovima foruma.

    11. zokalav

      Bice bolje ja sam ulozio akcije u BL pivaru
      :-)

    12. Dragoslav Markovic

      i STA BI SADA SA OVIM NOVIM GUBITKOM OD 12,9 MILIONA KM? Sad je i vrapcima na grani jasno da menadžment BL Pivare samo radi za sebe i svoje sheme.Zna se kakavi su uslovi za kupce koji imaju monopol u kupovini piva i ko je na tome najvise dobra. Akcionari nek se slikaju. Imam osjecaj da ce se ovi komentari oko gubitaka pivare nastaviti i u martu 2010.godine.

    13. anđeo

      Drage kolege, kolegice i prijatelji,
      predrasude su najgora stvar koja se ljudskom rodu mogla i jeste desila, neopisivo izraženo u BiH,
      glavni i osnovni razlog zašto je teško dizati brend koji je pao. Hajmo malo razmislit bolje,zar ne mislite da je lojalnost potrošača ono što treba bl.pivari i pivarama u cijeloj BiH, da bi rastle, razvijale se i dale nam ljepše, bolje i šarenije (zelene bočice) pivo. Bl pivara je puno napravila, kvalitet je vrhunski, odite u supermarkete, kupite po flašicu svakog piva koje možete naći (ja našao 13), neka vam neko sipa u čaše (po malo) da ne znate koje pivo pijete, degustirajte, te tako odlučite o kvaliteti i komentirajte ili komentarišite nešto što ste analizirali, napamet nikada nije dobro govoriti…zar ne? Priča o tome da te boli glava od Nektara je nebuloza, možda te boli jer si se nadisao dima više nego što se nadišeš kada piješ tuborg jer kada njega konzumiraš manje se zadržavaš u kafani (skuplji), a možda si baš tada vidio dobru žensku pa ti tek ujutru palo na pamet kako si je mogao startat, a nisi jer si se uplašio e, onda potegao još jednu…eh, kako to već ide…:-)
      Još jedna informacija: blpivara je prije bacala otpadni materijal u Vrbas, to nije otrovno ali je organsko i ubija ribe, sada to više ne rade, u sistem je uloženo jako puno love, ulagalo se u prioritete, kvalitet, ekologija, ljudi…..ako ste primjetili evo ga i marketing. Naravno, uvijek može bolje i biti će…..jer mora…jer smo mu vjerni, jer živimo ovdje i jer smo pametni…neka se izvozi, znate li koliko ljudi je vani zbog toga sretno, kada vide Nektar na polici, vrate se u prošlost, sjete se zavičaja, pa kome nije lijepo kada ga nešto podsjeti… Hvala Bogu pa se izvozi! Promjene su uvijek teške, prihvaćanje je uvijek teško, posebno ako smo napuhali glave i ego predrasudama!
      Koliko vas radi za strane firme, dobavljače, koliko vas zna Engleski….a zašto? Pa zato što na svijetu nismo sami i trebamo jedni drugima, jer jedino tako možemo biti sretni i zadovoljni, prvo sobom, a onda drugima. Zato pijemo Nektar i uživamo u SVOM pivu..jer je najbolje!

    14. RS. Petrović

      Ja bih na kratko preporučio vodstvu b.pivovare. Razmišljaj te globalno a radi te lokalno. RS-je velika i tamo se pije i bolje živi nego na zapadu(EU).

    15. stojan

      problem je nastao kada je pivara pocela da mijenja ambalazu i trazila da za svaku novu gajbu treba platiti 15 km(bar su njihovi prodavci to govorili) a za mijenjanje starih za nove gajbe je trebala “veza”.

    16. arobe19

      Iz inata, pijmo NEKTAR ili SARAJEVSKO ili TUZLANSKO ili PREMINGER ili BILO ČIJE ko ga proizvodi od sirovina sa naše zemlje i u kojoj proizvodnji dominiraju ljudi iz BIH bez obzira na molitvu kojom traže oprost grijeha.
      MI JEDNOM U OVOJ ZEMLJI, MA KAKO SE ZVALA , MORAMO STATI U UDARITI SE U GLAVU, ŠTO ĆE NAM TUĐE KAD IMAMO SVOJE.

    17. vlado

      Pa normalno je da su u gubitku kada im je marketing uzas, a dobro znamo da je to vise od 50 % vaznosti za prodaju.Slazem se da treba da pijemo domace pivo, ali kada je do njega tesko doci u kaficima u maticnoj zemlji zamislite kako je u ins.Prije cemo naci pivo iz federacije u caf. nego iz Rs, barem u Bijeljini.Sramota

    18. slavisa

      coca cola, pepsi, shcweppes…. niko nije ozdravio pijuci ove napitke….cak naprotiv….al narod ih kupuje, pije, davi se u njima….
      Kako prodati pivo….??????
      Pa eto kako….
      I da se zna….kad mislis da si najpametniji zato sto si direktor, vlasnik ili neki menadzer, pa zato mora reklama biti po tvome….preispitaj se……nisi u pravu!!!!!

    19. piler

      Hm…poslije reklame u kojoj pivo Nektar ulazi sa ćiriličnom etiketom u vodu i izlazi novo sa latiničnom etiketom…rekao sam NIKAD VIŠE!
      A ubjeđen sam da je bolje radila dok je bila cirilicna ambalaza!
      A na koje to oni tržište hoće pa im je ćirilica višak???

    20. pivo manijaci

      Mi volimo pivo nije bitno čije važno je da šajdari. Što ujutro boli glava nema veze tako to ide jedno sa drugim. Kad se narokaš stranog kako neki ovdje kažu IN piva isto te boli glava kao i od Nektara. Dobro u pitanju su nijanse ali si svejedno mamuran.
      Ok je priča da ambalaže prodaje, ali od davnina je hljeba i igara za raju, tako da mislimo da je cijena jedan od ključnih faktora za dobre prodajne rezultate.

    21. Vasko

      ljudi ovaj novi nektar je extra bar meni, daleko mi je bolji od bavarie i tuborga jedino mi je mozda calsberg za nijansu bolji. Jedino jos da naprave dobru ambalazu za malo pivo (sto da ne i zelena flasa). I ako zadrze ovakav kvalitet sa ovom cijenom smatram da ce za godinu dana jednostavno da pometu sva strana piva. Takodje mora li bi da povedu racuna o tocenom pivu sam aparat za tocenje nije praktican i brzo se pokvari okus piva ako se redovno ne cisti. Mogli bi da se ugledaju na calsberg sto se tice tocenog piva ambalaza za toceno je od 20 litara jednostavna za prenosenje i postavljanje a i na svakoj boci je crijevo tako da je dosta cistije i nema problema sa servisiranjem i ciscenjem. A i sam aparat ima u sebi mjesto za dodatnu bocu koja se stalno drzi na istoj temperaturi tj sam aparat u sebi ima frizider. Neka malo pogledaju sta rade drugi. Po meni nektar ima perspektivu na ovim prostorima (RS) a i dosta sire.

    22. Bojsa

      *ebes Nektar kad su tu Jelen,Lav i MB!!! Nektar se ne pije zbog loseg kvaliteta a ne zbog lose reklame.Ne moze se imidz popraviti dobrom reklamom ili etiketom nego samo dobrim proizvodom. Kada Nektar piva bude 50% kvaliteta ostali srpskih piva imace i profit. Zato lepi moji pijte Jelen pa onda jednog Lava da rastjera Jelene.

    23. 002

      Probao sam tzv. novi nektar 0,5l i necu nista komentarisati o njemackom hmelju i sladu.. Ali nova etiketa nije losa..
      A takodje sam i probao za vikend prvi put Karlovacko u jednoj kafani u BL je bila promocija i EXTRA je ukus..
      ps. i zelena je ambalaza naravno.. :) kao i sva kvalitetna piva..

    24. niko2

      Pardon 2400 flasica piva!!!!!

    25. niko2

      Druze, nemam se sta raspitivati. Ovo je zvanicna informacija iz 2003 god. A ne znam nikoga ko kupuje malo pivo za kucnu upotrebu. U klubovima je samo prodaja od 10 navece i uglavnom vikendom. Kafancuga je 5 puta vise nego klubova i pije se puno radno vrijeme. Treba li sta vise reci ako izracunas da 240 flasica 0,33l iznosi 79,2 litre a 200 boca o,5l iznosi 100 litara. Cista matematika. Ne racunajuci koliko omladine u klubovima prije dolaska popije pred dragstorom klip ili dvolitru ili pak toceno za marku. Samo izracunaj koliko ljudi prodje kroz klub a prodaju samo 240 flasica piva!!!!!

    26. 002

      Druze “niko2”, raspitaj se malo pa ces cuti znacajne informacije o potrosnji piva u club-ovima.. Za jedno vece u npr. club-u Kruna popije se minimalno oko 70-100 kartona stranog piva a u BL (uzi centar) samo sad ima preko 10 klubova, a koliko ih je u BIH.. a ta tvoja prica o potrosnji “klipova 0,5l ” uz kupljenje sijena :)i rad na gradjevini je i dovela pivaru Nektar u ovaj polozaj.. i dodijelila joj brand “seljacko pivo” bez namjere da vredjam nekoga..

    27. niko2

      Bez uvrede ali pola komentara je smijesno. Mirza je uglavnom u pravu. Kakva zelena boca koja propusta vise suncevih zraka nego smedja. Privatnici po diskontima drze boce na suncu a inspekcija ne radi nista. Zna se da pivo treba biti u tamnom i do 10 stepeni celzijusa. Bezalkoholno je smijesno jer ne obuhvata ni 1% ukupne prodaje piva. Treca i najbitnija stvar je ta da je prodaja malog piva Nektar u vrijeme kad je pivara imala monopol u RS obuhvatala max. 5%. 5% je uzimalo toceno a boca 0,5l je obuhvatala 90% prodaje. Znaci, to po kafanama je sica! Kod kuce, na selu, na gradjevinama i kafancugama se najvise pije. A toceno i jeste 1 KM, osim u strogom centru gdje vlasnici glume gazde…

    28. Vesna

      Pocnite da proizvodite bezalkoholni Nektar, kao sto postoji bezalkoholna Bavarija. I dajte mu dobru reklamu. Ne opija. Neko kaze da pivo sadrzi B vitamin.Ako je istina onda treba da bude korisno, a stetnog dejstva alkohola nece biti jer je , naravno, bezalkoholno.

    29. 002

      Nisi napisao da li si popio istu kolicinu Tuborga i Nektara posto si vjerovatno potrosio vise para na Tuborg za citavih 0,50KM po boci.. :)

    30. nemabl

      Prošlu subotu kad sam izašao sa društvom pio sam nektar pivo u kafićima i sutradan me glava strašno boljela, i to mi se dešava uvijek kad pijem nektar samo. Dok sam ovu subotu pio Tuborg i sutradan sam bio ok, ništa. Šta sad da mislim nego da je nektar lošeg kvaliteta. Neću da ga pijem više!

    31. 002

      Da li je noramalno da je u supermarketima i diskontima strano pivo Jelen jeftinije od domaceg Nektara za citaih 10 feninga.. Ne treba nista vise pricati..

    32. nemabl

      U potpunosti se slazem sa mirzom. Nektar pivo se ne pije jednostavno jer nije dobrog kvaliteta i kopiraju druge. Slažem se sa mirzom oko svega. Ne mogu oni da kopiraju druge kompanije i prave prmociju tako. Neka malo pitaju potrošače zašto ne piju nektar i kakvo misljenje imaju o njemu. Nekatar pivo je nekad bilo dobro ali je loše poslovanje urušilo ugled nektara i te kompanije i sada je još teže da se taj ugled povrati. Promocija vam je losa, ambalaza vam je losa, logo vam je los, ali nemojte da kopirate druge. Ne treba kopirati Tuborg i Beck's sa zelenim ambalažama. Jednostavno napravite nesto svoje. Kazete da ste dobili nagradu u Briselu i to je pozitivno, kazete da izvozite pivo u SAD i Veliku Britaniju, i to je pozitivno, onda iskoristite to sto je pozitivno i neka to pozitivno prate i ostale vase aktivnosti. Istrazite ovo nase trziste, saznajte sta nije u redu i to ispravite i onda krenite u kampanju i promociju.

    33. mirkobltz

      Mirza i 002 su potpuno u pravu. A komentari tipa… piti pivo samo zato što je domaće su čista budalaština. Piti strano pivo nije cool niti In, nego probuditi se ujutro bez glavobolje i povraćanja.

    34. ana

      Mislim da je sramota sto smo odbacili domace pivo. Trebalo bi se uvijek sjetiti tih ljudi koji rade u BiH pivarama i koji izdrzavaju svoje porodice na konto toga. Znam ja da je kul piti strano pivo ali ljudi pa dozovite se pameti…

    35. 001

      Lepi lazes

    36. 002

      Ako malo bolje pogledamo sva strana piva se nalaze u zelenoj ambalazi(Heiniken, Tuborg, Becks,Bavaria). Pa da li vam to nesto govori? Npr. Tuborg Green 4,7% koji je u nekoliko zadnjih godina napravio BUM u cjeloj BiH a sad se pojavio i Becks 5% koji je malo jaci od Tuborga i koji pocinje da se masovno pije iako mu je nabavna cijena oko 0.90KM skoro ista kao i Nektar, a u klubovima su svi spremni da ga placaju po 3KM-3.5KM bas zbog finog izgleda ambalaze a i kvaliteta naravno. Ako pivara Nektar stvarno tvrdi da su poboljsali kvalitet piva, moje misljenje je da trebaju da izbace novu zelenu ambalazu 0,33 Nektar Green sa novim logom, kao konkurent Becks-u i Tuborg Green-u ali naravno sa jeftinijom cijenom od ovih piva i vjerovatno bih vecina mladih koji cine vecinu konzumenata piva i klubovi u kojima se najvise trosi zbog duze radne dozvole od kafica, prihvatili novi Nektar iso tako kao sto je sad totalno odbacen pa u nekim kaficima u Banja Luci cak se ne moze ni naruciti..

    37. mirza

      IZVINJENJE ZBOG DUZEG KOMENTARA:::
      ONE KOJE INTERESUJE STVARNI RAZLOZI (EKONOMSKI) KRIZE PIVARSKE INDUSTRIJE U BIH NEKA PROCITAJU::::::

      Problem pivara u BiH je generalan, i to me se tesko da moze stati u kraj sa aspekta jedne pivare ili nekoliko njih…
      Gotovo sve pivare u BiH su u vecinskom vlasnistvu stranih razvijenih pivara, koje imaju finansijsku i resursnu snagu da se na trzistu piva u BiH bore nekonkurentnim sredstvima i metodama tipa price dumpinga koje domace pivare jednostavno cini potpuno nemocnim.
      Drugi aspekt je kadrovska politika ljudi koji rade na brandiranju i marketinskim strategijama, gdje se apsolutno malo ili nikako ulaze u edukaciju marketara kroz svjetske trendove prodaje piva… kampanje domacih pivara zaista nemaju dovoljno psiholoske snage da natjeraju domaceg potrosaca da kupi to pivo, prvo time sto kampanje nemaju potrebnu prirodnost, duhovitost i jasnu poruku.
      Treci aspekt krize pivarske industrije jesu i problemi sa kvalitetom koji su u narodu cesto tabu prica (nase je vazda kvalitetnije od stranog) ali cinjenice pokazuju nesto drugo. Analize kontrole kvalitete u vecini “domacih” pivara su na izuzetno “gledam kroz prste” nivou. Osim toga i problem distrubutivnih mreza, samih distributera i finansijskih paketa sa krajnjim prodavacima, nije uopce primamljiv u odnosu na strane pivare.

      I kao zakljucak, izuzetno visoki troskovi i gubici u prcesu proizvodnje, marketinga (gubici jer se rade pogresne stvari) i distribucije, direktno formiraju CIJENU koja u kontekstu razlike od 10tak feninga (pivo boca 0.25 – najzastupljeniji pivarski proizvod)ne moze donijeti prevagu ka odabiru domaceg.

      Primjer Ceske je najbolja slika kako pivarsku industriju “zastiti”… preko 90% potrosnje piva u Ceskoj ide na domace pivo, ali je cijena domaceg tocenog u svakom ugostiteljskom objektu za 100% jeftinija od konkurencije… sto bi rekli nasi ljudi… daj u kafic toceno za 1 KM i budi siguran da si na dobrom putu da ljude naviknes da piju tvoje pivo.

      Od cijelog proizvoda “PIVA” najjeftinije je pivo… najvecu dio cijene jeste ambalaza, etiketa i marketing…

      Mirza Efendic, B Marketing TUZLA

    38. pivopija

      kao sto rece ona reklama: “Nije za svakog.”

    39. Sarajevo 1803

      Mozda da napisu ime piva na latinici a ne na nekom zaboravljenom pismu?!

    40. dzemo_spava

      ma kakvi. ova kompanija nema sanse. cekaje bankrot. pa nemoze sve biti profitabilno.

    41. igor

      samo pogledajte ko zaista stoji kao akcionar i sve vam je jasno

    42. Slobodan

      Otpustili su sve radnike koji su znali kako se vodi posao, i sad kazu da su u gubicima. Pivo proizvode i prodaju LJUDI koji znaju svoj posao.

    43. luger

      nek zaposle mene pa ce vidjeti kako raste prodaja!

      pored gore navedenog razloga ne smije biti iskljucen nacionalizam kao faktor. Cinjenica je da je nektar nosio etiketu “srpskog” piva pa je samim tim njegova prodaja bila nemoguca na podrucju federacije, a sa druge strane u rs zbog loseg kvaliteta i oni najvjerniji potrosaci su odustali od ovog piva i zamjenili smo ga sa drugim srpskim pivom (jelen ili lav) tako da je za uspjeh pivare po mom misljenu kljucno da uzmu licencu od nekog stranog proizvodjaca i da promjene spoljni izgled postojeceg piva

    44. Posmatrač

      Svejedno je čiji je kapital u Pivari, ako su zaposleni naši radnici. Može biti i sa Marsa što se mene tiče! Ali glavni problem Nektara je postalo njegovo doživljavanje u svijesti potrošača, njegov imidž, da tako kažem, naročito u svijesti omladine (koja čini, da se ne lažemo, ogroman postotak potrošača piva). Ukratko rečeno: piti strano pivo je “IN”, a piti nektar je “OUT”, nažalost… Postoje kafići koji uopšte više ne nabavljaju Nektar pivo. Katastrofa!!! Pa zamislite situaciju da u Sloveniji ne možete naručiti slovenačko pivo!!! Nema teorije da se to desi! Imidž ljudi, imidž!

    45. shlehtad

      Izvoz piva je dozvoljen,zar ne .

    46. 001

      Mislim da treba da budemo patriote i da kupovinom piva koje se proizvodi u nasoj zemlji ocuvamo radna mjesta nasih radnika, bez obzira cijeg je porijekla kapital.