Capital.ba

Autoputevi u Srpskoj pokriveni inteligentnim sistemom

23.03.2021. / 13:48

BANJALUKA – Svih 106 kilometara autoputa u Republici Srpskoj početkom ove godine pokriveno je inteligentnim transportnim sistemom (ITS) koji omogućava operaterima u kontrolnom centru da upravljaju saobraćajnim tokovima u slučaju incidenata, nepredviđenih okolnosti, vremenskih nepogoda, zagušenja, ali i da prate normalne, svakodnevne aktivnosti na autoputu.

autoputevi

Na taj način doprinosi smanjivanju gužve i omogućava upravljaču da evidentira sve nepredviđene scenarije na autoputu, kao i da ih dokumentuje u budućim prekršajnim i krivičnim procesima.

Podsjećamo, CAPITAL je još prije pet godina pisao da na autoputu Banjaluka – Gradiška nema telefona za hitne pozive, iako je ovaj autoput, u čiju izgradnju je potrošeno više od 300 miliona KM, pušten u saobraćaj krajem 2011. godine.

Inžinjer za QC i ITS u “Autoputevima RS” Sergej Đukić kaže da su nakon tromjesečne testne faze ITS sistema na dionici autoputa Gradiška-Banjaluka pod stalnim nadzorom oba autoputa u Republici Srpskoj.

“Na kompletnoj dionici, odnosno od Gradiške do Kladara (Doboj), nalazi se ukupno 117 PTZ kamera za praćenje saobraćajnih tokova i 46 kamera za detekciju incidentnih situacija. Sistem za upravljanje, nadzor i kontrolu saobraćaja na cijeloj dužini autoputa u RS ima ukupno 74 portala, na kojima se nalaze 152 varijabilna predefinisana saobraćajna znaka i 54 informaciona displeja za komunikaciju sa korisnicima autoputa. Takođe, u okviru ITS sistema na cijeloj dionici imamo ugrađeno ukupno 68 SOS telefona, koji su spojeni u kontrolni centar u Kladarima i Laktašima, kao i 14 meteoroloških stanica, koje su instalirane na meteorološki potencijalno rizičnim i saobraćajno kritičnim mjestima”, kazao je Đukić.

Za implementaciju ovog projekta bila je zadužena kompanija TeleGroup iz koje navode da su uspješno implementirali veoma kompleksan sistem sa nizom podsistema i uz obuku operatera i stručnog kadra koji će ga koristiti.

Uloga ITS (Intelligent transportation system) sistema je da u realnom vremenu obavijesti sve učesnike u saobraćaju o stanju na dionici gdje je implementiran. Sistem koji je automatizovan dobija informacije od meteoroloških stanica, ANPR kamera koje registruju vozila koja prevoze opasne materije i prate njegovo kretanje, AID (Automatic Incident Detection) sistema koji obavještava o incidentnim situacijama, video nadzora na cijeloj dionici autoputa i naplatnim stanicama, tunelskog sistema koji prikuplja informacije o stanju u tunelu (nivo CO2, brzinu strujanja vazduha, vidljivost, incidentne situacije), sistema upravljanja osvjetljenjem na petljama i u tunelima, kao i SOS telefona koji omogućavaju poziv kontrolnom centru u slučaju nezgode.

CAPITAL: M. Č. Lj.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!