Capital.ba

Aronija kao izvozni brend Srpske

16.08.2014. / 14:42

dani aronijeČELINAC, Aronija koja se odnedavno uzgaja i u Republici Srpskoj zajedno sa prerađevinama koje se prave od ove ljekovite voćke mogla bi da postane pravi izvozni brend Srpske, poručeno je sa manifestacije “Dani aronije – Čelinac 2014” koja je danas održana na plantaži aronije porodice Mihajlović u Markovcu kod Čelinca.

Predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske Igor Radojičić, koji je prisustvovao manifestaciji, rekao je da se i u narednim godinama može očekivati institucionalna podrška proizvodnji aronije u Republici Srpskoj kao kulture koja je izdržljiva u lošim vremenskim uslovima, a za koju postoji mogućnost izvoza na inostrano tržište.

“Kada je riječ o izboru poljoprivrednih kultura, naši savjetodavni organi u poljoprivredi svakako treba da svima koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom ukažu na to koje kulture mogu da izdrže u ovakvim, novim, prilično promjenjivim vremenskim prilikama u odnosu na one koji smo navikli u ranijem periodu uz tradicionalne poljoprivredne kulture”, naveo je Radojičić.

Prema njegovim riječima, republičke i lokalne vlasti podržale su početak proizvodnje aronije u Čelincu, a ukupna godišnja izdvajanja iz budžeta Srpske za podsticaje u poljoprivredi iznose od oko 60 miliona KM do 80 miliona KM.

“Postoji tržište, postoji proizvodnja koja je izdržala i lošije vremenske uslove. Aronija je nešto što treba podržati i što se može preporučiti i drugim građanima, jer u ovom momentu postoji mogućnost za plasman ovog proizvoda i van zemlje”, rekao je Radojičić.

On je dodao da proizvodnja aronije u Srpskoj još nije dovoljna, te da generalno u Republici Srpskoj postoji problem nelojalne konkurencije iz inostranstva, prevelikog uvoza, ali i nedovoljnih domaćih kapaciteta da pokriju potrebe domaćeg tržišta.

Ministar za ekonomske odnose i regionalnu saradnju Republike Srpske Igor Vidović rekao je da je upravo porodica Mihajlović, kao vlasnik plantaže aronije, potpisala prve poslovne ugovore o isporuci robe na austrijsko tržište na sajmu srpskog brenda održanom u Insbruku u Austriji.

“Nadam se da će se moći proizvesti količine koje su tada bile naručene za austrijsko, ali i ostatak evropskog tržišta”, istakao je Vidović.

Vlasnik plantaže aronije u Markovcu kod Čelinca Pero Mihajlović rekao je da je njegova porodica vlasnik prve plantaže aronije, da u Srpskoj postoje i drugi proizvođači aronije, te da je u planu udruživanje proizvođača s ciljem efikasnijeg nastupa na inostranom tržištu.

“Trenutno imamo 7.000 sadnica od kojih proizvodimo sokove, čajeve, te u domaćoj radinosti i džemove, likere, rakiju. U narednom periodu planiramo kompletirati ovu proizvodnju”, rekao je Mihajlović.

On je dodao da su poznata ljekovita svojstva aronije koja je najjači antioksidans, te da njeno uvođenje u ishranu znači produžavanje života.

Ovogodišnjoj manifestaciji “Dani aronije” prisustvovali su i predsjednik Akademije nauka i umjetnosti Republike Srpske Rajko Kuzmanović, pomoćnik ministra trgovine i turizma Srpske Aleksandra Trifković, te brojni privrednici, poljoprivredni proizvođači i građani.

Za sve prisutne organizovan je obilazak plantaže porodice Mihajlović, degustacija proizvoda od aronije i kulturno-zabavni program. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!