Capital.ba

Agenti LIDL-a istražuju kupovnu moć bh. građana

05.11.2020. / 10:10

BANJALUKA, SARAJEVO – Agenti LIDL-a, poznatog trgovinskog lanca, počeli su istraživanje tržišta BiH, odnosno ispitivanje kupovne moći bh. građana, što dokazuje da je ovaj njemački gigant zainteresovan da posluje i u našim gradovima.

izvor: Nezavisne novine

“Oni su u fazi istraživanja tržišta, koliko je profitabilno tržište za njih u BiH, s obzirom na to da u BiH ima mnogo stranih tržnih lanaca. Ono što smo mi dobili kao informaciju iz naših područnih kancelarija jeste da su oni u intenzivnom ispitivanju tržišta BiH i da će vjerovatno nakon toga pristupiti registraciji, naravno ukoliko se odluče da se stacioniraju u BiH”, rekla je za “Nezavisne” Milica Marković, direktorica Agencije za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA).

Prema njenim riječima, pod lupom agenata LIDL-a vjerovatno je platežna moć ovdašnjeg stanovništva.

“Vjerovatno se njihovi stručnjaci i agenti sada intenzivno bave ispitivanjem kupovne moći građana BiH, uslova koji su potrebni kako bi se oni stacionirali i krenuli s poslom u BiH i onda će donijeti odluku da li će doći ili ne. Sa našeg gledišta, ovo je pozitivan znak jer su se upustili u istraživanje trgovinskog tržišta i kupovinske moći naših građana, te vjerovatno imaju namjeru da se nešto ovdje i uradi”, rekla je Markovićeva.

Kako dodaje, iz LIDL-a još nisu kontaktirali FIPA, s tim što ova agencija može da im pomogne u određenoj oblasti.

“Što se nas tiče, mi možemo samo dati uputstvo i naravno obavijestiti ih o tome koje su lokacije atraktivne, tj. koje su na raspolaganju, u smislu lokacija koje se nude i koje bi eventualno mogle biti preuzete za takve vrste poslova, odnosno za izgradnju trgovinskog objekta, što njih i zanima”, dodala je Markovićeva.

Kako ističu iz FIPA, Banjaluka i Sarajevo bi sigurno bili prioritet LIDL-a za otvaranje objekta, jer su to gradovi sa najvećom koncentracijom stanovništva i tu bi se mogao napraviti dobar posao za njih, a LIDL bi se kasnije, vjerovatno, proširio i na druge gradove.

Iz Privredne komore Republike Srpske rekli su da nemaju informacije u vezi sa eventualnim otvaranjem radnji LIDL-a u Srpskoj.

“S obzirom na to da su prisutni u zemljama regiona, kao što su Srbija i Hrvatska, očekivano je bilo da će pokrenuti inicijativu da se prošire i na tržište BiH. Još je rano da dajemo bilo kakve procjene kako će to izgledati, jer je zasad njihov dolazak u formi najave. Ukoliko se LIDL pojavi, za Privrednu komoru i privredu RS biće značajno koliki će procenat domaćih proizvoda biti zastupljen na njihovim policama”, rekao je za “Nezavisne” Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore RS.

Iz Savjeta stranih investitora kažu da ni njih kompanija LIDL nije kontaktirala o mogućnostima investiranja u BiH. Kako dodaju, o njihovom dolasku na tržište BiH saznali su, kao i većina građana, iz medija.

“Dolazak jednog tako velikog lanca trgovina na prostor BiH nije iznenađujući budući da se strana ulaganja u sektor trgovine na malo nalaze već godinama pri vrhu djelatnosti u koje se najviše ulaže”, kažu za “Nezavisne” iz Savjeta stranih investitora.

Kako ističu iz Savjeta, dolazak LIDL-a jasno ukazuje da su strani investitori, uprkos postojećim barijerama, uočili brojne mogućnosti za razvoj svog poslovanja u BiH zahvaljujući potencijalima kojima raspolažemo.

“To potvrđuju rezultati istraživanja Savjeta stranih investitora, koji pokazuju da je 84 odsto naših članica spremno da preporuči BiH kao destinaciju povoljnu za ulaganja drugim investitorima”, tvrde iz Savjeta.

Iz LIDL-a su, podsjetimo, nedavno bh. medijima potvrdili da neprestano istražuju potencijalne ciljeve za širenje. Međutim, kako su dodali, trenutno nisu u mogućnosti komentarisati prirodu i opseg njihovih mogućnosti na bh. tržištu niti dati bilo kakve datume za potencijalna otvaranja trgovina.

Spekuliše se, podsjetimo, da bi prve podružnice u BiH LIDL trebalo da otvori 2022. godine. Po dostupnim informacijama, LIDL trenutno ima 11.200 poslovnica u 32 zemlje širom svijeta.

LIDL je prve prodavnice u Srbiji otvorio prije dvije godina i radnje koje se tamo nalaze sada su među najuspješnijima. U Hrvatskoj lanac supermarketa LIDL ima koristi od brojnih turista koji u ovu zemlju dolaze. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Agenti LIDL-a istražuju kupovnu moć bh. građana

    1. Direkt

      Francuski Interex bio još od 1999, a Švabe 21 godinu kasnije “opipavaju” da li treba ući u BiH. :)))

      Tako ozbiljna firma, a tako ozbiljno se bruka.

      Da je Lidl umjesto Interexa došao još 1999, bolje bi se primio od Interexa, pošto ogroman je broj ljudi koji su odavde, a žive u Njemačkoj i dobro su upoznati sa onim što nudi Lidl i ne samo Lidl, već i Aldi, Edeka itd.

      Lidl ne treba više da mjerka, već da uđe već više, pošto samo je još poznatija ponuda, otkako imaju markete po Srbiji i Hrvatskoj. Neka samo dođu i ne misle na profitabilnost, pošto ako dođu i u BiH, nesumnjivo je da će biti zanimljivi, pošto nude i dobar kvalitet i niske cijene, što će natjerati i druge markete u BiH, da vode računa o cijenama i kvalitetu robe koje plasiraju.