Capital.ba

Može li biznis danas opstati bez marketinga?

27.07.2020. / 14:33

Sigurno ste se nekada zapitali da li je marketing zaista potreban kako biste uspješno poslovali? Svjedoci smo intezivne promocije najpoznatijih svjetskih brendova i raznih kampanja, počevši od bilborda pa sve do društvenih mreža. Mnogi stručnjaci iz ove oblasti ističu da je upravo marketing poveznica proizvoda i kupaca, te je neizostavna karika svakog uspješnog preduzeća. Poznati brendovi, iako s različitim pristupima u njihovoj promociji, maksimalno su se posvetili digitalnim kanalima i svoju komunikaciju u najvećem procentu preselili “na internet”. Kakva je svijest o marketingu među biznis zajednicom u RS? Koliki je stvarni uticaj marketinga na uspjeh u poslovanju? O ovim pitanjima, ali i koji su izazovi u vođenju jedne moderne marketinške agencije, razgovarali smo sa osnivačem full service marketinške agencije “Euphoria” Borisom Udovičićem.

Osnivač ste full service marketing agencije, možete li nam reći šta je uticalo na Vašu odluku da se posvetite marketingu?

Moj prvi doticaj s marketingom bio je kroz organizaciju raznih događaja prije 15-ak godina. Bavljenjem ugostiteljstvom, ali i sportom upoznao sam dosta ljudi iz različitih sfera. Sve ovo dovelo je do povezivanja s raznim poslovnim ljudima. Oduvijek me je zanimala psihologija i analiza ljudi, tome je doprinijela i stalna komunikacija s različitim profilima ljudi. Već tada sam shvatio kolika je moć marketinga „od usta do usta“, naročito u poslovnim krugovima, jer neki od modernih kanala komunikacije nisu ni postojali. Primjetio sam da konkretno u Banjaluci postoji mnogo prostora za marketing i da se brendovi kod nas ne oglašavaju ni blizu kao u regionu, a kamoli u Evropi i svijetu. Počeli smo s vođenjem društvenih mreža i event management aktivnostima za turističku agenciju Kontiki. Ubrzo su konekcije i dobre preporuke dovele do velikog broja klijenata, kako domaćih, tako i inostranih. Danas, nakon samo dvije godine poslovanja imamo više od 70 aktivnih klijenata.

Kada uporedite početke s trenutnom “Euphoriom”, šta je to što je najviše doprinijelo vašem rastu i razvoju?

Danas je Euphoria mnogo drugačija od prvobitne priče. Postali smo ozbiljna, konkurentna full service marketing agencija sa zanimljivim portfolijem i klijentima ne samo iz BiH, već i iz Slovenije, Austrije, Njemačke, pa sve do SAD-a i Australije. Ponosni smo na to da su naši klijenti lideri u svojim industrijama odnosno branšama. Svakako je za rast i razvoj doprinijelo zapošljavanje mladih, visokoobrazovanih i stručnih ljudskih resursa, kao i postojanje i praćenje vizije poslovanja u svakom momentu. Naši zaposleni rastu kako firma raste i smatram da je to najvažniji vid motivacije za svaku mladu i ambicioznu osobu.

Šta biste izdvojili kao glavnu prednost vaše agencije u odnosu na druge?

Naš kvalitet se prepoznaje, a u prilog tome govori i činjenica da smo za samo dvije godine postali Google Partner, te smo sa 5 sertifikovanih Google Ads stručnjaka lideri u BiH u oglašavanju putem Google-a. Činjenica je da se kod nas agencije većinom bave samo promocijom brendova odnosno proizvoda. Mi smo i tu otišli korak dalje, te aktivno učestvujemo u prodaji nekih naših klijenata, kreiramo proizvode i usluge koji su već odavno prihvaćeni na tržištu i donose direktne prihode, što je, složićete se, najvažnije klijentima.

Kojim principima se vodite u biznisu i komunikaciji s postojećim i potencijalnim klijentima?

Prije otpočinjanja saradnje uvijek radimo analizu i procjenu psihološkog profila ciljne grupe. Upravo tome pridajem dosta značaja, jer bez dobrih početnih aktivnosti, ne može se ni osmisliti dobra strategija, ni raditi komunikacija. Dok još nisam bio dio ove industrije, analizom tadašnjih marketing agencija došao sam do saznanja da je najveći problem današnjih kreativnih agencija „probijanje“ rokova, te je upravo i to veoma važan princip koji prenosim na sve zaposlene.

Šta je po vama prioritet kako u tradicionalnom, tako i u digitalnom marketingu?

Koliko god se marketing danas usmjerava ka tzv. „digitali“, i dalje su principi isti, a to je relevantna i frekventna poruka. Nije bitno koji kanal komunikacije koristite, ako šaljete pravu poruku pravom auditorijumu. Psihologija kupaca i njihov stil življenja se mijenjaju, a naš je zadatak da se tome stalno prilagođavamo.

Može li je jedno preduzeće danas uspješno poslovati bez marketinga?

Smatram da ne, jer praksa je pokazala da su mnogi veoma kvalitetni i dobri proizvodi i poslovni modeli propali, jer se nisu oglašavali uopšte ili nisu pridavali dovoljno značaja marketingu. Bez marketinga vi danas ne možete približiti proizvod ili uslugu kupcu, jer je javnost danas „zapljusnuta“ reklamama i raznim ponudama sa svih strana. Konkurencija nikada nije bila jača i upravo jedinstvena priča i jaka poruka koja se šalje ciljnoj grupi može izdvojiti vaš biznis u odnosu na druge.

Koliko su klijenti kod nas upoznati s modernim kanalima komunikacije i digitalnim marketingom uopšte?

Neki su veoma upoznati, a neki nisu uopšte, ali je činjenica da svi polako uviđaju važnost marketinga i da danas biznis u moru svega ne može opstati bez marketinga. Zadatak nas kao agencije jeste da ih informišemo i edukujemo o mogućnostima modernih marketinških alata i tehnika, ali i benefitima po njihov biznis i brend. Već nakon nekoliko mjeseci kada klijenti počnu osjećati prve pozitivne impulse od provedenih kampanja i oni se aktivno uključuju i iznenađuju nas dobrim idejama i anticipativnim karakterom.

agencija euphoria

Kako izgleda jedan radni dan osnivača marketinške agencije i da li uopšte imate radno vrijeme?

Kao i svaki preduzetnik, moj radni dan počinje i završava se s biznisom. Uvijek razmišljam gdje su mogućnosti za poboljšanje. Moji zaposleni će potvrditi da nekada dobijaju mejlove od mene s novim idejama i u 5 sati ujutro, jer ideje stalno naviru. Za mene, radno vrijeme ne postoji, jer smatram da samo kroz maksimalnu posvećenost agenciji mogu dati dobar primjer i svojim zaposlenima koliko mi je ova priča važna i na taj način postići i njihovu angažovanost na projektima.

Koji su naredni koraci “Euphorie” i koji su budući planovi za razvoj?

Iako se trenutno nalazimo u veoma neizvjesnom periodu za sve, a posebno za biznis, mi smo uspjeli da ovo iskoristimo na najbolji mogući način. Iskoristili smo prethodni period da poboljšamo i učvrstimo naše veze s klijentima i da radimo na izradama kriznih marketing strategija za klijente iz regiona. Stalno radimo na uvođenju novih procedura, koje doprinose našem kvalitetu i brzini u isporučivanju usluge klijentima. Ne prepuštamo stvari slučaju, već u svakom trenutku kroz dobru organizaciju znamo šta treba raditi. Trenutna situacija nas ne sprečava da se širimo i dalje razvijamo. Stalno smo u potrazi za kvalitetnim i ambicioznim ljudima koji žele postati dio našeg tima. Do kraja 2020. godine planirano je otvaranje agencije u Beogradu, a do kraja 2021. u Beču. Već nakon dvije godine smo ocijenili da su naše mogućnosti daleko izvan lokalnog tržišta, zato priliku vidimo najprije u regionu, a potom i dalje.

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Komentari na članak: Može li biznis danas opstati bez marketinga?

  1. Marković Andrea

    Dobar marketing će doprinijeti bržem oporavku preduzeća i kompanija koje su se zadesile u problemima usljed covid-19, marketing postaje najbitniji i najpotrebniji.

  2. Bojan

    Bravo Uda. Svaka cast!

  3. Pavlović Marko

    Marketing je postao neophodan u svim branšama i svim kompanijama,ustanovama kako privatnim tako i državnim.

  4. tarifa

    50 maraka

  5. Dorekt

    Danas se teško može opstati bez marketinga, a i inače. Jedino ako se prodaje koziji sir u malim količinama, jedino tada nije potreban, pošto kupci znaju šta i od koga kupuju, tako da tu nikakav marketing nije potreban, osim onog od usta do usta.

  6. Vlado

    Cim su se botovi ovako raspisali, odmah je i laiku jasno sta je u pitanju. Ovom full service menadzeru je jedina zivotna referenca to sto je drugar Vice Zeljkovica. Vidjela zabica da se konji potkivaju, pa i ona digla nogicu.
    Mogli biste sutra da promovisete i Red box, u vlasnistvu sinova dva kuma i imenjaka, Dodika i Radisica. Mozda i njihov direktor ima svoju nisku marketinskih bisera da prospe pred napaceni publikum. Dotle, sirotinja da jede koprive, jer i nije za bolje.

    • Marko

      Vlado, ti si vjerovatno Bot, momak čega se god dohvatio napravio je rezultat. Sama činjenica da tako pišeš ne argumentovano govori da si ti Bot.
      Šta je problem što je drug Vice Zeljkovića, dečko je za marketing prejak.

    • Goran

      Potpisujem sve navedeno.
      A laganje o milionskim prometima je priča za sebe.
      sa druge strane, čudi me capital.ba da je uradio ovaj intervju jer ne vidim svrhu istog sem čiste promocije…

    • Boris

      Ne znam prijatelju za ovo ali znam da sam saradjivao sa covjekom i da je posao odradio vise nego korektno tj moze se reci da sam bio prezadovoljan. Pozdrav za Udu iz Prijedora.

  7. Vedran Kozlić

    Gledaj što lik sam sebi piše komentare.
    Uda bio i ostao glupan glupi.

    • Darko

      Ne poznajem licno momka, ali sa aspekta onoga sto je rekao u intervju sve je tacno i svakako je intervju dobar. Cuo sam i za agenciju da je vrlo ozbiljna i korektna.

      • Crna ruka

        Spasi me Bože bosanskog marketinga. 70 klijenata, kancelarija u Beču, a angažuju se botovi da pohvaljuju i tapšu. Koliko je inače plaćeni promo članak na capital.ba, pitam za druga stručnjaka.