Capital.ba

»Afera Dizel« Volkswagen bi mogla koštati 30 milijardi evra

26.10.2015. / 15:03

vwBERLIN, Volkswagen planira niz mjera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera, jer bi njegovi troškovi zbog lažiranja na eko-testovima mogli premašiti 30 milijardi evra, pišu njemački mediji.

Njemački poslovni list “Manager Magazin” piše kako najveći svjetski proizvođač automobila, koji je u prvom polugodištu po broju prodatih vozila pretekao japansku Toyotu, planira u iduću generaciju Golf vozila ugraditi što je moguće više postojećih dijelova kako bi uštedio stotine miliona evra.

Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj istoriji, VW traži sve mogućnosti ušteda, pa Manager Magazin piše i kako bi se na godinu dana mogla zamrznuta sva prije planirana napredovanja menadžera, dok sindikati traže i smanjenje bonusa menadžerima.

Matthias Mueller, novi izvršni direktor VW-a, koji je na to mjesto zasjeo nakon što je bivši prije mjesec dana podnio ostavku zbog skandala, još je ranije poručio da će sve investicije koje nisu neophodne, biti odbačene ili odgođene te da će ubrzati sve planove rezanja troškova.

Samo lani VW je u istraživanje i razvoj uložio oko 17,4 milijarde dolara, više nego Apple ili Google. No, taj će se iznos morati srezati. Manager Magazin piše da će se godišnje taj budžet morati smanjivati za najmanje milijardu evra, a da se mogu očekivati i otpuštanja radnika.

Od kada je prije više od mjesec dana američka Agencija za zaštitu okoline (EPA) objavila da neka dizel vozila te kompanije imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih gasova nego inače, njemačka je kompanija pod snažnim pritiskom.

Volkswagenu samo u SAD-u prijeti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i niz drugih zemalja. VW je polovinom septembra priznao postojanje tog softvera u više od 11 miliona njegovih vozila.

Manager Magazin procjenjuje da će ukupni troškovi kompanije zbog kazni, sudskih procesa i opoziva vozila, premašiti 30 milijardi evra.

Kazne u SAD-u mogle bi biti oštrije nego u Evropi, no VW je više izložen u Evropi. Od 11 miliona vozila koja imaju sporni softver, manje od 500.000 prodato ih je u SAD-u, a većina ostalih u Evropi.

VW je već u trećem tromjesečju stavio u rezerve 6,5 milijardi evra zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom.

“Tih 6,5 milijardi evra odnosi se na opoziv. O bilo kakvim drugim troškovima mogu samo nagađati”, kazao je Mueller.

Zbog svega toga, analitičari procjenjuju da će VW u trećem tromjesečju zabilježiti gubitak od 3,5 milijardi evra, dok je u istom lanjskom periodu poslovao s dobiti od 3,2 milijarde evra. Agencije

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!