Capital.ba

Hapšenje Šojića zbog namještanja milionskih tendera i lažiranja putovanja

24.05.2022. / 14:32

SARAJEVO – Tenderski marifetluci i lažiranja putnih naloga za privatna putovanja po Bosni i Hercegovini, ali i Srbiji gdje ima mjesto prebivališta, razlog su hapšenja Dragana Šojića, šefa Službe za zajedničke poslove institucija BiH.

Foto: Printscreen YouTube

Zbog potpisivanja naloga mogla bi da odgovara i Meliha Jahjaefendić, koja je svakog četvrtka potpisom “pokrivala” Šojićeve travel užitke.

Sumnja se da je zloupotrebom položaja šef Službe budžet BiH oštetio za stotine hiljada maraka.

Nakon pisanja Žurnala, po nalogu Tužilaštva BiH danas su ga u Sarajevu uhapsili pripadnici Državne agencije za istrage i zaštitu BiH (SIPA).

Komisija za krađu dva miliona maraka

Žurnal je u januaru dokumentovao da je Šojić, između ostalog blizak lideru SDS Mirku Šaroviću, sam sebe postavio na čelo komisije koja ima zadatak da ove godine, mimo Zakona o javnim nabavkama BiH , u Istočnom Sarajevu kupi dio zgrade za dva miliona maraka od firme “Građenje”, a za potrebe institucija BiH. Sve to verifikovao je Zoran Tegeltija, predsjedavajući Savjeta ministara BiH i kadar SNSD-a.

Za članove komisije imenovani su Dragan Brković, Sanja Jokić, Nemanja Pandurević i Senad Mujić.

Posebna odluka donesena je nakon što ideja o novom kriminalu nije prošla u sektoru za javne nabavke Službe za zajedničke poslove BiH, čiji su službenici odbili da budu dio priče. Tada se u sve uključila i SIPA, koja je mjesecima prikupljala dokumentaciju o ovom slučaju.

Za nevjerovatnu političku bahatost Šojić je imao nešto što je nazvao obrazloženjem:

“Služba za zajedničke poslove institucija BiH realizovala je projekat kupovine objekta za smještaj institucija BiH u Istočnom Sarajevu, a u skladu sa odlukom o odobravanju kupovine koja će biti uvrštena u program višegodinšnjih kapitalnih ulaganja za perioc 2017-2019. Odlukom je odobrena kupovina objekta površine 1.300 do 1.500 metara kvadratnih nabavne vrijednosti tri miliona KM. Provodeći postupak nabavke Služba je obezbijedila odgovarajući funkcionalan objekat od cca 1.500 kvadrata neto površine. Međutim, ukupno odobrena sredstva od tri miliona KM nisu bila dovoljna za kupovinu kompletnog objekta te je kupljen samo kancelarijski prostor.”

Te 2018. godine kupljen je, zapravo, dio objekta na Trgu ilidžanske brigade, odnosno 1.063 kvadrata, a odobreni milionski iznos završio je na računu paljanskog “Građenja” u vlasništvu Zorana Popića, prema pisanju medija, izuzetno bliskog SNSD-u. U tom dijelu objekta trenutno su smješteni Agencija za nadzor nad tržištem, Institut za standardizaciju i Služba za odnose sa strancima.

Kako u objektu postoji još 562 kvadrata, predloženo je da ih građani BiH njima dokupe za dva miliona KM. Šojić je podsjetio da je kvadrat prostora u istom objektu 2018. godine koštao oko 2.830 KM, ali se ni tada nije bavio “naduvanom cijenom”.

Sada kancelarijski prostor u zgradi čiji je vlasnik “Građenje” zauzima svega 230 kvadrata, a pomoćne prostorije, odnosno višenamjenske sale, restoran, prostor za arhiv, ostave i holovi sa vjetrobranima – 332 kvadrata. Praktično, cijena po kvadratu koju je Šojić spreman da plati javnim novcem je – 3.558 KM, iako tržišna cijena za kvadrat poslovnog prostora u Istočnom Sarajevu nije veća od 2.500 KM.

To bi u konačnici bilo ukupno pet miliona KM iz džepa građana

Novi milionski budžetski odliv osmišljen je kao „pregovaranje sa vlasnikom zgrade“, jer je Šojiću cjelina potpuno logična!

Međutim, u dokumentu koji je u posjedu Žurnala unaprijed je definisao kvadraturu, cijenu i dobavljača. Logično javnosti, ali njemu svakako ne – čemu onda komisija i o čemu će pregovarati sa Popićem, kao i zašto je isključio javnost i šta je po njemu transparentnost?

Za ovakvu vrstu nabavke, a po Zakonu o javnim nabavkama BiH, ističu stručnjaci za ovu oblast, institucija mora da izradi jasan pravilinik kupovine nekretnine za ogroman iznos iz budžeta. Takođe, postupak zapravo mora da bude javni poziv, oglas u tri štampana medija, što je Šojiću potpuno strano.

Aprilska posjeta SIPA

Direktoru Službe nije bilo jasno ni zbog čega je SIPA u aprilu dolazila u prostorije ove institucije i razgovarala s pojedinim zaposlenim.

Njegov zamjenik Dragan Slipac uporno je isticao da „ima nekih neregularnosti unutar Službe koje istražuje SIPA“.

Šojić, pisao je Fokus, nije želio da odgovori da li četvrtkom službenim automobilom putuje u Srbiju kod supruge koja je, navodno, pobjegla od izvršenja zatvorske kazne u BiH. Cijenio je da su to „pitanja privatne prirode“.

Šojić je, tvde doboro obaviješteni izvori Fokusa, istražiteljima prijavljen da već tri koristi državne resurse za odlazak u Srbiju kod supruge koja je pobjegla iz BiH, jer joj je ovdje izrečena kazna zbog učešća u saobraćajnoj nesreći sa smrtnim ishodom.

Odsustvo s posla petkom Šojić je pravdao lažnim putnim nalozima izdavanim za destinacije po BiH, a putne naloge retroaktivno je trebalo napisati i za prethodne mjesece, ali je to osujetio Vladimir Vukša, šef Odsjeka za pravne poslove, koji mu je skrenuo pažnju Šojiću da na pojedinim odlukama u vezi s tim putovanjima nema potpisa Dragana Slipca.

Fokus je pitao Šojića:

–        da li je tačno da je Vukša odbio da učestvuje u retroaktivnom i nezakonitom pravdanju njegovih putovanja, kao i da je Vukša imao prigovore zbog naloga na kojima nema Slipčevog potpisa, a i da se sukobio sa službenicom pravne službe koja je krivotvorila putne naloge falsifikujući njegov potpis, nakon čega je protiv njega pokrenut disciplinski postupak.

Šojić je ćutao, govorila je Danka Govedarica, službenik za odnose s javnošću u Službi:

„Dragan Šojić nije ni u kakvom sukobu sa šefom Odsjeka za pravne i opšte poslove Vladimirom Vukšom, a što se tiče službenog vozila, isto koristi u skladu s pozitivnim propisima. Činjenica je da šef Odsjeka za pravne i opšte poslove nema nikakve ingerencije za izdavanje putnih naloga, tako da navedena činjenica nije tačna“.

U obimnom istraživanju Fokusa stoji i da je u Službi za zajedničke poslove institucija BiH stalno zaposleno oko 500 osoba. Godišnji budžet ove institucije je oko 19 miliona KM, od čega oko sedam miliona ide na plate zaposlenih.

Broj zaposlenih u ovoj službi stalno raste, pa su revizori evidentirali da je i u 2020. godini, kada je obim poslova ove službe, naročito u dijelu ugostiteljskih usluga koje pružaju institucijama, bio značajno smanjen, i kada su mnogi zbog pandemije koronavirusa radili od kuće, u tom periodu ova služba zaposlila pet državnih službenika i 21 zaposlenika na neodređeno vrijeme i to nakon javnog oglasa. Čak 50 osoba u 2020. godini primljeno je na određeno vrijeme, a ti ugovori po isteku tri mjeseca obnavljani su više puta.

Više odgovora uhapšeni i oni koji to još nisu svakako će imati u prostorijama SIPA. Žurnal info

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!