Capital.ba

Beskontaktno plaćanje postalo realnost

27.10.2021. / 11:36

SARAJEVO – Tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Bosna i Hercegovina, pokazala je da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 84 odsto građana.

Masterindex istraživanje je također pokazalo da korisnici najčešće koriste brza i sigurna beskontaktna i mobilna plaćanja u supermarketima (61%), prodavnicama odjeće, obuće i nakita (38%), na benzinskim stanicama (34%), lokalnim prehrambenim prodavnicama (25%), drogerijama i parfimerijama (23%), apotekama i privatnim zdravstvenim ustanovama (23%), te za plaćanje računa u bankama (21%).

Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (70%), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti – počevši od toga da kartica / telefon sve vrijeme ostaje u ruci korisnika (32%), preko sigurnosnih tehnologija koje su primijenjene (29%) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike (29%).

Kada je riječ o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 60 KM, za koje nije potrebna identifikacija korisnika zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se također mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona sa unošenjem PIN koda (31 prema 16%). Kada su iznosi do 60 KM u pitanju, beskontaktna plaćanja su korištenija od kartičnih plaćanja (23% platne kartice naprema 31% beskontaktne) što je još jedan pokazatelj sve veće popularnosti ove platne metode.

Rezulatati MasterIndex istraživanja dobar su pokazatelj šta su i kakva su očekivanja korisnika kartica i put kojim treba da ide dalji razvoj kartičarskih usluga. Kontinuirano se u samom vrhu upotrebe kartica provlačila želja da se plaćanje obavlja i na pijacama što smo nedavno omogućili na tržištu Srbije u saradnji sa našim partnerima. Ovo je dobar primjer iz susjedstva, a naša želja je da se ta praksa prenese i na tržište BiH.  Ne treba izgubiti iz vida ni to da je bezgotovisko plaćanje na pijaci i dalje opcija koja je dostupna samo u naprednijim bezgotoviskim društvima koja pokazuju snažnu orjentaciju ka digitalizaciji, a sve to kako bismo osigurali slobodu izbora načina kojim ćete platiti”, izjavila je direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, Jelena Ristić.

Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika.

Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovana gotovo jedna trećina MasterIndex ispitanika.

Mobilno plaćanje sa jedne kartice na drugu izbor je za 32% ispitanika. Prenos sredstava putem broja mobilnog telefona opcija je za 34%, dok je za registrovanje, odnosno čuvanja kartice kod trgovca ili u mobilnoj aplikacija rješenje za 25% ispitanika, a zainteresiranost za  instant plaćanja skeniranjem QR koda je (24%).

Dalji razvoj navika mobilnih plaćanja kompanija Mastercard stimulisaće i kroz organizaciju dodatnih pogodnosti i posebnih programa kao što je keš-bek, odnosno povrat sredstava.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!