Capital.ba

Aerodrom “Nikola Tesla” smanjuje broj radnika

03.12.2020. / 13:00

BEOGRAD – Beogradski aerodrom usvojio je model restrukturiranja kako bi dodatno smanjio troškove zbog velikog uticaja pandemije, koji se vrši kroz program dobrovoljnog odlaska zaposlenih uz otpremnine.

foto: shutterstock

Obim saobraćaja i broj putnika je takav da na aerodromu “Nikola Tesla” rade samo dijelovi Terminala 2, dok Terminal 1 nije u upotrebi, rečeno je Tanjugu na beogradskom aerodromu.

Odziv zaposlenih na program dobrovoljnog odlaska je, kako navode, na očekivanom nivou, s obzirom na to da su ponuđeni paketi konkurentni i usklađeni sa dobrom tržišnom praksom.

“Restrukturiranje se vrši kroz program dobrovoljnog odlaska za zaposlene na neodređeno vreme koji su za to zainteresovani, koji je ponuđen nakon procesa konsultacije sa sindikatima”, navode u kompaniji.

Kada je riječ o zaposlenima na određeno vrijeme čiji ugovori ističu do kraja godine, angažman se produžava u slučajevima kada postoji jasna poslovna potreba u postojećim okolnostima značajnog smanjenja obima posla i avio-saobraćaja sa aerodroma.

Kompanija napominje da je zadržala sve zaposlene na određeno vrijeme tokom trajanja kovid 19 krize više od osam mjeseci, uprkos činjenici da su bili na plaćenom odsustvu.

Beogradski aerodrom navodi, takođe, da je usvojio model restrukturiranja kako bi dodatno smanjio troškove usljed drastičnog uticaja koji je pandemija imala na vazdušni saobraćaj u posljednjih osam meseci i duže.

Na aerodromu kažu da će nakon restrukturiranja, organizacija kompanije biti bolje usklađena sa trenutnim poslovnim potrebama i obimom saobraćaja.

Kako je navedeno, to će joj istovremeno omogućiti da brzo reaguje i podrži eventualne promjene u obimu saobracaja, a cilj je da se održi poslovanje kompanije i sačuva što je više moguće radnih mjesta za budući post-kovid rast.

Broj putnika 94,6 odsto manji u drugom kvartalu

Broj putnika u prvoj polovini ove godine smanjen je na beogradskom aerodromu za 61,4 odsto, a u drugom kvartalu za čak 94,6 odsto u odnosu na isti period 2019. godine, što je sve rezultiralo značajnim smanjenjem prihoda kompanije.

U trećem kvartalu smanjenje broja putnika na beogradskom aerodromu iznosi čak 77,7 odsto.

Beogradski aerodrom podsjeća da je u 2019. godini imao oko 6,2 miliona putnika, dok u ovom trenutku opslužuje tek trećinu tog broja. Takav trend se takođe očekuje i u narednim mjesecima.

Kompanija je zahvalila svim svojim zaposlenima na velikom trudu da Aerodrom “Nikola Tesla” ostane otvoren tokom pandemije.

Pojedini mediji su prenijeli da je na aerodromu najavljena nova sistematizacija i da koncesionar od 22. decembra može da smanjuje radnu snagu pošto ističe dvogodišnja obaveza predviđena ugovorom da u tom periodu ne sme da bude optuštanja.

Takođe, prenijeli su da su radnicima ponuđene otpremnine između 800.000 i milion dinara za 1.326 stalno zaposlenih i da se već prijavilo njih 280, kao i da je preostalih 300 radnika angažovanih po ugovoru obavješteno da sa većinom neće biti produžena saradnja. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!