Capital.ba

Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

13.07.2020. / 14:33

BANJALUKA – Iako Kinezi nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske opet im je progledala kroz prste i produžila rok za izradu neophodne dokumentacije za početak gradnje tog puta.

kinezi autoput banjaluka prijedor

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka iz ugovora o koncesiji, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. 

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan, potvrdio je prije mjesec dana u Narodnoj skupštini RS ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović, odgovarajući na poslaničko pitanje.

Kako CAPITAL saznaje, Vlada je nedavno na sjednici razmatrala ovo pitanje i odlučila da Kinezima da novi rok, do 30. septembra ove godine.

„Vlada im je zaključkom produžila rok do 30.9. zbog efekata virusa korona na njihove aktivnosti. Priznata im je `viša sila`“, potvrđeno nam je iz Vlade.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

    1. Direkt

      Zbog “više sile” nemaju para za narod, poljoprivredu, otvaranje novih radnih mjesta i druge kategorije. Ovo je neizdrživo! Ovaj režim i u doba Korone vrši malu nuždu po narodu. Prave nas maloumnicima. Postavlja se pitanje, kome grade tolike puteve, kojih uz to nema bogzna puno kilometara i nikuda ne vode, osim u inostranstvo. Da stvar bude još gora, grade puteve, dok i postojeći giganti, poput Rafinerije ulja Modriča, Rafinerije nafte Brod, HPK Draksenić, Alumine itd. na korak su do potpunog kraha. Iz svega ovog je potpuno vidljivo da nas vode muve bez glave od vlastodržaca. Gore vlasti od ove, u mirnim vremenima, RS nikada nije imala, niti će imati, pošto ovo je strašni sud i božja kazna od vlasti, a ne vlast. Postavlja se logično pitanje, na čemu su ljudi, koji ovako vode RS i još kažu da sve je u redu, iako ništa nije u redu i još kažu da je Srpska stabilna, jeste, ali kao groblje, pošto ništa se ne dešava, čak i ono što stoji nad zemljom je predmet rušenja od strane zuba vremena, isto kao sa javnim preduzećima i privredom uopšte. Ovaj režim nije sposoban ni da održi postojeći nivo privrede, a kamoli da dovede nekog novog investitora. Sa tim nema veze Korona, nego inače.

    2. Leo

      Kakva propast. Na uloženih 300 miliona uzeće milijardu evra. Al se ugrađujete, pa ovo je baš *išanje po sirotinji. Mogli su to uraditi makedonci, kad već nisu kadri domaći neimari i napraviti kombinaciju zaduženja kod domaćih banaka i MMF-a. Iako je jedna studija već pokazala da taj autoput sam od sebe nije rentabilan, jer nema dovoljnu frekvenciju saobraćaja.

    3. Dragan

      Ahaha…da nije puno tih 5% od naplaćene putarine…koja bruka!