Capital.ba

Promocija slabost turizma, informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju

15.02.2020. / 16:01

SARAJEVO – Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine radi na uspostavljanju što bolje saradnje i razmjene iskustava sa zemljama koje imaju dugu tradiciju bavljenja i razvoja turizma kao što su Hrvatska, Slovenija, Turska…

turizam

Također, potiče i pristupanje projektima Adria inicijativa, a najsvježiji primjer za to je projekt spajanja UNESCO gradova i lokaliteta, te njihova uvrštavanja u turističke ponude Bosne i Hercegovine.

Uloga Vanjskotrgovinske komore BiH u razvoju bh. turizma je zaista višestruka i raznovrsna, od organiziranja zajedničkih nastupa na turističkim sajmovima do organizacije B2B sastanaka, organiziranja poslovnih foruma, te specijaliziranih konferencija i radionica“, kazali su Feni u STKBiH.

STKBiH je u proteklom periodu organizirala nastup na sajmu turizma u Varšavi, koji je rezultirao porastom dolaska gostiju iz Poljske, prvenstveno u Međugorje i Neum, ali i u druge dijelove BiH, potom turističku konferencija u saradnji s Ambasadom Slovenije u Sarajevu povodom Svjetskog dana turizma, o temi Održivog turizma na kojoj sudjelovale brojne domaće i slovenske firme iz oblasti turizma.

Organiziran je i Poslovno-turistički forum u Hašemitskoj kraljevini Jordan, a u saradnji s ambasadom BiH u Amanu, gdje je učestvovalo 12 turističkih firmi iz BiH, te 20 turoperatera i agencija iz Jordana kojima je Bosna i Hercegovina zanimljiva kao turistička destinacija.

Takođe, u 2019. godini STKBiH su posjetile delegacije iz Kine iz grada Nanjinga, s kojom su organizovali B2B sastanke, te su gosti iz Kine bili impresionirani kvalitetom i raznovrsnošću bh. turističke ponude.

Sektor turizma ima uticaja na mnoge druge uslužne sektore i proizvodne industrije, kao što su prehrambena industrija, građevinarstvo i finansijske usluge.

Njegov uspjeh je blisko povezan sa slikom zemlje, njene političke i ekonomske stabilnosti te kvaliteta njene transportne infrastrukture (aerodromi, ceste i željeznice) i informatičkih usluga (rezervacije, hosting, informacije).

Uočljivo je da BiH ima nesporno prirodno bogatstvo, kao i kulturne, istorijske i vjerske lokalitete koji su privlačni stranim turistima. Većina gostiju dolazi iz okruženja, odnosno onog prvog kruga zemalja koje razumiju Bosnu i Hercegovinu i imaju više informacija nego turisti iz drugih dijelova svijeta, navode iz STKBiH.

Međutim, kako upozoravaju to je samo po sebi pokazatelj da je promocija jedna od slabih tačaka sektora turizma i da informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju.

Mnogo toga je potrebno sektoru turizma, koji srednjoročno ali i dugoročno gledano, može pomoći u zapošljavanju ljudi i promociji drugih proizvoda iz BiH, zaključuju u STKBiH.

U 2019. godini turisti su u BiH ostvarili 1.640.717 posjeta i 3.371.322 noćenja, dok su 2009. godine – prije 10 godina Bosnu i Hercegovinu posjetila 572.634 turista koja su ostvarila te godine 1.268.173 noćenja tako da je za 10 godina broj turista u BiH povećan za više od milion, a noćenja za više od dva miliona. Fena

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!