Capital.ba

Željeznica vraća dugove subvencijom

19.02.2011. / 15:31

BEOGRAD, Željeznice Srbije će u 2011. raspolagati subvencijama u iznosu od 16,4 milijarde dinara, od kojih će 3,1  milijarda biti iskorišćena za izmirivanje ranijih dugova.
To se odnosi na regulisanje dužničko – povjerilačkih odnosa između Željeznica Srbije i države, kao i sa Elektroprivredom Srbije, preduzećem za izgradnju Beogradskog željezničkog čvora “Beogradčvor”, “Energoprojektom” i Agencijom za osiguranje depozita.
Generalni direktor Milovan Marković kaže da će za izmirivanje duga za struju prema EPS-u biće iskorišćeno 2,48 milijardi dinara, što je najveća finansijska obaveza srpskih željeznica.

Marković je kazao da će “Željeznice Srbije” novcem od subvencija u iznosu od 612 miliona dinara izmiriti ranije obaveze nastale na izgradnji željezničke stanice “Beograd centar”.

On je dodao da će to javno preduzeće za ostatak duga iz sopstvenih sredstava platiti “Energoprojektu” 610 miliona dinara, u mjesečnim ratama do aprila naredne godine.

Najavljujući da će biti izmirene i ranije preuzete obaveze resornog ministarstva u vezi sa inostranim kreditima, Marković je istakao da će time biti riješen ozbiljan problem koji je opterećivao srpske željeznice.
U ovoj godini će, prema njegovim riječima, 12,9 milijardi dinara od subvencija biti namijenjeno za isplatu zarada zaposlenih u tom javnom preduzeću, na osnovu programa vlade kojim je predviđeno da se navedene subvencije sve do sprovođenja finansijske konsolidacije željeznica i upostavljanja mehanizma obaveze javnog prevoza koriste za finansiranje dijela tekućeg poslovanja, što se prvenstveno odnosi na zarade.

“Željeznice Srbije iz sopstvenih prihoda mogu da isplaćuju zarade, ali iz sopstvenih prihoda finansiramo održavanje voznih sredstava i pruga, tako da u današnjoj ekonomskoj situaciji drugačije nije moguće”, naveo je Marković.

“Mi danas nemamo ugovore sa državom da dobijamo razliku između ekonomske i cijene karte koju danas naplaćujemo, ali u budućnosti, nakon restrukturiranja Željeznica Srbije, osnov za povlačenje subvencija će svakako biti obaveza javnog prevoza”, rekao je on.

Marković je napomenuo da Željeznice Srbije nisu u mogućnosti da iz tekućih prihoda finansiraju razvojne projekte, investicije i održavanje infrastrukture.

“Nakon restrukturiranja Željeznica Srbije (u holding) i podijele na više preduzeća – za infrastrukturu, prevoz robe i putnika, potpuno jasno će se znati na osnovu ugovornog odnosa za koju namijenu se izdvajaju subvencije”, istakao je generalni direktor Željeznica Srbije. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!