Capital.ba

Zapošljavaju savjetnike za potrage i ukradena vozila

19.03.2012. / 8:03

BANJALUKA,  Iako predstavnici vlasti i relevantne međunarodne institucije upozoravaju na neophodnost smanjenja glomazne administracije na svim nivoima u BiH, institucije ne samo da ne otpuštaju prekobrojne radnike, nego raspisuju konkurse za prijem novih.

 
U Agenciji za državnu službu BiH trenutno je u proceduri zapošljavanje 62 službenika po 22 oglasa, dok je broj konkursa koje institucije samostalno raspisuju i putem kojih uglavnom primaju pripravnike mnogo veći. Pored toga, na sajtu Agencije još uvijek su otvorena tri konkursa u kojima se traži šest novih državnih službenika.

 
Uprava za indirektno oporezivanje traži još 17 radnika, iako već zapošljava više od 2.000 ljudi.

 
Direkcija za koordinaciju policijskih tijela zapošljava još deset radnika i to internog revizora, novinara, te stručnog savjetnika za potrage, ukradena vozila, interne propise, statusna pitanja, knjigovodstvene poslove…

 
U Sekretarijatu Parlamenta BiH potreban je stručni saradnik za uređivanje veb stranice i unošenje informacija, iako već imaju više zaposlenih na pozicijama službenika za odnose s javnošću.

 
U Ministarstvu spoljne trgovine i ekonomskih odnosa  u toku je konkurs za prijem višeg stručnog saradnika za obradu i upravljanje  informacijama, a u Agenciji za statistiku traže stručnog saradnika za održavanje administrativnih baza podataka.

 
Služba za poslove sa strancima traži portparola i inspektora za strance u Trebinju, a Sekretarijat Centralne izborne komisije  saradnika za održavanje baze podataka.
U institucijama BiH u prvih šest mjeseci prošle godine zaposlena su ukupno 462 nova radnika, a čak sedam institucija uhljebilo je više ljudi nego što im je bilo dozvoljeno. Institucije su na kraju juna prošle godine imale 21.529 zaposlenih, a do kraja godine bilo je planirano da zapošljavaju 22.378 radnika.

 
Prema izvještaju o izvršenju budžeta institucija BiH za 2010. godinu, troškovi za plate i naknade iznosili su oko 508,4 miliona maraka, a u prvoj polovini prošle godine za plate i naknade potrošeno je 258,6 miliona KM.

 
Ministarstvo odbrane već godinama je rekorder po broju zaposlenih sa 9.451 osobom na platnom spisku, što je 43,9 odsto ukupnog broja zaposlenih u institucijama BiH.

 
RS i FBiH
Gomilanje administracije nije strano ni opštinama u Republici Srpskoj i FBiH, za šta su najbolji pokazatelji buyetska izdvajanja za njihove plate.
Tako je u buyetu grada Banjaluke u 2012. godini za plate zaposlenih planirano 38 miliona maraka, od čega za bruto plate zaposlenih u Administrativnoj službi grada 19 miliona KM.
Budžetom opštine Bijeljina sredstva za bruto plate i naknade troškova zaposlenih povećana su u odnosu na rebalans buyeta 2011. godine, i u 2012. iznose 12,07 miliona KM. U ovoj opštini povećane su i naknade za prevoz zaposlenih s posla na posao za oko 40.000 maraka.
Prijedor je za lična primanja radnika u buyetu izdvojio 9,5 miliona, Doboj 8,9 miliona, a Trebinje 4,3 miliona KM.
Trećina opština u RS, mahom nerazvijenih, uveliko premašuje evropski standard prema kojem bi na 1.000 stanovnika trebalo da budu četiri opštinska službenika.
U FBiH najveći potrošač je Kanton Sarajevo čiji buyet za 2012. godinu iznosi 758.750.000 maraka, od čega je za plate i naknade troškova 11.079 zaposlenih planirano 234 miliona maraka. Samo za naknade za topli obrok planirano je više od 18 miliona maraka.
Tuzlanski kanton za bruto plate i naknade za 9.832 zaposlena planira da izdvoji 209,3 miliona maraka, dok je Posavski kanton, koji nema usvojen buyet za ovu godinu, u 2011. godini za plate i naknade za 902 zaposlena radnika dao 16,7 miliona maraka.
Analize
Miloš Todorović iz Udruženja ekonomista RS “SWOT” rekao je “Glasu Srpske” da treba analizirati i preispitati potrebu za mnogobrojnim radnim mjestima, pogotovo zbog toga što su plate za administraciju najveće stavke u buyetima.
– Posebno treba biti oprezan prilikom novih zapošljavanja, jer su institucije pretrpane i treba smanjiti broj radnika, što ne zavisi samo od ekonomskih, već i od političkih faktora u BiH – rekao je Todorović i dodao da preglomazan administrativni aparat i povećanje javne potrošnje vode ka novim zaduživanjima, što proizvodi višestruke negativne efekte. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!