Capital.ba

Za modernizaciju uloženo 198 miliona KM

08.02.2011. / 11:28

BANJALUKA, Vlada Republike Srpske (RS) uložila je od 2006. godine do danas 198 miliona KM za brzi oporavak i modernizaciju ”Željeznica Srpske”, a u pripremi su projekti vrijedni oko 335 miliona evra.

Navedena ulaganja su mnogo veća u odnosu na prethodnu vladu, kada su iznosila 58,5 miliona, a među projektima u pripremi najznačajniji su dionica pruge Novi Grad – Zvornik, tunel ”Križevići”, te pruga Brod – Modriča, rečeno je Srni u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

Remontom pruge Kostajnica – Jošavka, za koju je izdvojeno 80 miliona KM, biće obezbijeđena ugradnja novih šina i betonskih pragova, rekonstrukcija sistema osiguranja u četiri stanice, uređenje 41 putnog prelaza, ugradnja uređaja za osiguranje četiri putna prelaza i rekonstrukcija kontaktne mreže za elektro vuču.

Planirano je da se nakon remonta ove dionice, koja je projektovana za brzine od 75 do 100 kilometara na čas, postigne uvećanje brzina na 80 kilometara na čas za teretene i 100 za putničke vozove.

Prošle godine završen je i projekat obnove pruge uskog kolosijeka na dionici Višegrad – Mokra Gora, u dužini 18,1 kilometar na teritoriji RS, u okviru kojeg je izvršena i sanacija stanične zgrade u Višegradu.

Vlada RS je obezbijedila i kredit kod Vlade Poljske od 21.052.631 evra za nabavku 200 teretnih otvorenih vagona i opremu za remont vagonskih osovina, a isporuka isporuka vagona “Željeznicama RS” je počela.

Iz Ministarstva podsjećaju da su obezbijeđena kreditna sredstva kod Vlade Španije od 32,4 miliona evra za nabavku novih putničkih vagona nagibne konstrukcije za potrebe ”Željeznica RS”.

Ovom nabavkom planirane su četiri putničke garniture sa po devet vagona nagibne konstrukcije proizvedenih u Španiji, čime će se znatno povećati kapacitet i poboljšati kvalitet usluga u prevozu putnika jer se radi o najmodernijim vozovima koji mogu saobraćati i na prugama zapadne Evrope.

Radnici “Željeznica RS” stupili su juče u štrajk zahtijevajući isplatu dugovanja od 21 milion maraka. Nakon što juče na sastanku Štrajkačkog odbora i uprave ovog preduzeća sa predstavnicima Vlade nije postignut dogovor o ispunjavanju zahtjeva u vezi sa primanjima radnika, “Željeznice” su nastavile štrajk do daljeg.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović izjavio je tom prilikom da je zaključeno da se do sutra zajednički pronađe minimum procesa rada, dok će sva ostala pitanja ostati otvorena. “U ovom trenutku je teško obezbijediti 13 miliona KM za isplatu plata u 100 odstotnom iznosu. To nije rješenje, jer `Željeznice` moraju postati samoodrživ sistem restrukturisanjem preduzeća”, rekao je Čubrilović.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Za modernizaciju uloženo 198 miliona KM

    1. mao tze

      Zna li neko kako se zove ona inostrana firma koja je napravila hidrocentrale na rijeci Bosni od Doboja prema Brodu.
      Niko ih ne spominje a zaslužili su nagradu.

    2. lemi

      da se podsjetimo,petko stanojevic je predlagao prije par mjeseci da se podigne cijena goriva za 0,05 KM kako bi se od tog novca sanirale zeljeznice. zamislite sta bi mu padalo sve na pamet da je,ne daj boze, ministar necega ili, pu, pu, pu, daleko bilo, premijer.

    3. b191

      2005. godine ŽRS su prikazale dobit od 3.189.177 KM. Ostalo je rezultat Petkove vladavine

    4. lemi

      mozda bi petko mogao da da komentar,nakon sto je juce slagao.

    5. Akcionar

      ZRS je jama bez dna i nabrajanje koliko je pragova popravljeno i koliko vagona kupljeno na kredit, nimalo ne olakšava situaciju.
      Čak i kad bi imali dovoljno novca da uložimo u sve moguće planirane rekonstukcije, opet će ZRS poslovati negativno. I kakva korist onda od silnog zaduživanja, kad će ZRS praviti samo nešto manje gubitke nego do sada?? Još malo pa će cijela država raditi da bi vraćala kredite za rekonstukciju željeznice.
      Od 71 milion KM prihoda u 2010, 32 miliona KM su bila od subvencije! Ukupan godišnji prihod ZRS iznosi oko 39 miliona KM, a ovi bi je zaduživali za 600, 700 ili 800 miliona KM!?!
      Je li iko izračunao koliko će prihod porasti od npr. upotrebe ovih nagibnih vozova? Koliki je njihov trošak održavanja? Da li se to uopšte isplati? Ili je samo bitno da smo kupili savremene vozove, za njih uzeli kredite, pojedinci se ugradili sa provizijom, a što će ti vozovi ići prazni i što ćemo svi vraćati kredit, to je izgleda nevažna stvar…
      Pričate da će sa rekonstrukcijom biti smanjena potreba za radnom snagom, uložili ste silne milione u istu, a broj radnika umjesto da bude manji, iz dana u dan je sve veći. Pa ko je ovdje lud?

    6. Rile

      “Navedena ulaganja su mnogo veća u odnosu na prethodnu vladu, …., te pruga Brod – Modriča, rečeno je Srni u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.”
      Pruga BROD – MODRIČA, ?????!!!!!?????

    7. lemi

      da bi zeljeznice postale ‘samoodrziv sistem’, potrebno je ubaciti jos najmanje 500 mil KM. da li se to isplati?