Capital.ba

Za fantomski aerodrom u Trebinju i ove godine blizu 100.000 KM

28.03.2018. / 11:33

BANJALUKA – Preduzeće „Aerodrom Trebinje“ vlast u Republici Srpskoj ugasila je 2014. godine, ali ova ideja na koju je bačeno više od milion maraka i dalje troši novac poreskih obveznika. I u ovogodišnjem planu javnih nabavki „Aerodroma RS“ navedena je izrada analize trebinjskog aerodroma koja će građane Srpske koštati oko 94.000 KM, saznaje portal CAPITAL.

Informaciju, u vrlo šturom odgovoru, potvrđuju u ovom javnom preduzeću. Kažu, novac za dokument će dati, ali ne žele da otkriju i kada će tender biti raspisan.

„Prema planu javnih nabavki za 2018. godinu za izradu analize razvoja aerodroma u Trebinju biće izdvojeno 80.000 KM. Uprava preduzeća još nije donijela odluku u kom periodu će biti raspisan tender za izradu ove analize“, naveli su u „Aerodromima“ u pisanom odgovoru za CAPITAL, bez navođenja da će biti potrebno izdvojiti i dodatnih 13.600 KM poreza na dodatnu vrijednost.

Prema ranijim izjavama nadležnih, analiza bi trebalo da pokaže opravdanost cijele ideje aerodroma u Trebinju. Ipak, ovo nije prvi put da se dokument izrađuje o trošku građana. Ranija studija razvoja fantomskog aerodroma, koju je radila jedna austrijska firma, ocijenjena je kao nepotpuna.

Javno preduzeće, koje je „rukovodilo“ nepostojećom pistom, tokom petogodišnjeg rada potrošilo je više od miliona KM iz budžeta, a Vlada RS u januaru 2014. godine konačno ga je ugasila u januaru 2014. godine.

Za tih pet godina rada „Aerodroma Trebinje“ urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora.

Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.

“Nismo odustali od gradnje i realizacije projekta Aerodroma u Trebinju, samo je svjetska ekonomska kriza doprinijela da realizacija projekta ide sporije. Tražimo investitora koji će biti partner Vladi i koji će podržati gradnju aerodroma i piste na Zubačkom polju”, izjavio je Dodik 2013. godine.

Prema ranijim obećanjima, trebinjski aerodrom trebalo je da bude operativan još od 2010. godine, jer su tada predstavljene studije koje su „pokazale da postoji opravdanost ovog projekta“. Plan je bio da se u gradnju aerodroma uloži oko 60 miliona KM, kako bi mogao, samo u prvoj fazi, da prima 250.000 putnika godišnje.

Tender namješten predsjedniku NO „Aerodroma RS“

“Aerodromi RS ” prekršili su prošle godine Zakon o javnim nabavkama BiH i Zakon o javnim preduzećima RS, jer su ugovor za izradu strategije razvoja međunarodnog aerodroma Trebinje sklopili sa firmom „Way2Go“ u vlasništvu Zorana Injca, predsjednika Nadzornog odbora “Aerodroma RS”.

Preduzeće je 24. avgusta donijelo odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a građane RS sve je trebalo da košta 87.000 KM. Ugovor je poništen nakon što su otkrivene malverzacije.

CAPITAL: Žana Gauk

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!