Capital.ba

Vidović: Do kraja sljedeće godine sve usluge biće elektronske

11.05.2017. / 15:55

BANJALUKA, Direktor Poreske uprave Republike Srpske Zora Vidović izjavila je da će do kraja 2018. godine sve uspluge Uprave biti elektronske.

“Od januara sljedeće godine planiramo uvođenje `elektronskog sandučeta`, gdje će obveznici sa Poreskom upravom komunicirati elektronski, što je ogroman napredak”, navela je Vidovićeva.

Ona kaže da Uprava takvim radom nastoji da bude efikasnija jer će veliki broj ljudi koji radi u administraciji vršiti mnogo važnije poslove.

Vidovićeva je istakla da je cilj ovog projekta smanjenje troškova rada Poreske uprave i bolja usluga poreskim obveznicima, ali i smanjenje njihovih troškova i ušteda vremena.

“U okviru projekta, do sada je urađena sertifikacija elektronskog potpisa u ovoj godini, a od 1. januara uvešćemo `elektronsko sanduče` i do kraja 2018. godine biće završen projekat elektronskog arhiviranja”, naglasila je Vidovićeva.

Govoreći o potraživanjima Poreske uprave, ona je rekla da je sa 31. decembrom prošle godine dug poreskih obveznika iznosio milijardu i 180 miliona KM, što je za šest odsto manje nego 2015. godine, od čega 540 miliona KM čine stečajevi.

Vidovićeva kaže da Poreska uprava redovno odgovara poslanicima u Narodnoj skupštini.

Ministar finansija Republike Srpske Zoran Tegeltija rekao je da je osnovni cilj Projekta reforme fiskalnog sektora /FAR/, sa posebnim naglaskom na skoro uvođenje elektronske arhive u rad Poreske uprave, unapređenje elektronskog poslovanja u ovoj upravi.

“Naša očekivanja su da poreski obveznici imaju manje troškova u svom poslovanju, da manje vremena provode u Poreskoj upravi, ali da dobiju sve potrebne informacije i usluge koje bi inače dobili u svom poslovanju”, rekao je Tegeltija novinarioma u Banjaluci povodom prezentacije dosadašnjih aktivnosti Poreske uprave Republike Srpske u okviru Projekta FAR koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj u BiH – USAID.

On je dodao da očekuje da zahvaljujući realizaciji ovog projekta Poreska uprava ima niže troškove poslovanja, da ima manje “administriranja i papira”, te da dođe do preraspodjele zaposlenih u Upravi.

“Siguran sam da će dalji razvoj elektronskog poslovanja unutar Poreske uprave unaprijediti njen rad na zadovoljstvo naših javnih prihoda”, istakao je Tegeltija.

Direktor Misije USAID u BiH Piter Dafi naveo je da USAID niz godina radi sa predstavnicima Vlasti Republike Srpske, kako bi bio unaprijeđen poslovni ambijent.

“Danas uvodimo elektronsko podnošenje prijava za naše korisnike, čime će se uštedjeti mnogo energije, troškova i vremena. Uvešćemo i elektronsko arhiviranje”, dodao je Dafi.

On je rekao da su mnoge studije pokazale da BiH još uvijek nije konkurentno mjesto za poslovanje jer su troškovi vođenja preduzeća visoki.

“Želimo da sa poslovnom zajednicom i predstavnicima vlasti radimo na sprovođenju mjera zbog kojih će ovo mjesto postati povoljnije za poslovanje”, istakao je Dafi.

On je naglasio da je ovo samo jedan od mnogih projekata USAID-a za unapređenje posolvnog ambijenta u koji je za cijelu BiH uloženo pet miliona dolara.

“Taj novac će biti iskorišten za unapređenje upravljanja dugom, trezorsko poslovanje, smanjenje parafiskalnih poreza”, dodao je Dafi. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!