Capital.ba

Utvrditi odgovornost ministra i poslovodstva ŽRS

09.06.2011. / 15:17

BANJALUKA, Štrajkački odbor svih sindikata “Željeznica Republike Srpske” (ŽRS) zatražio je danas utvrđivanje odgovornosti ministra saobraćaja i veza RS Nedeljka Čubrilovića, poslovodstva i nadzornog odbora ŽRS, napominjući da razmatraju mogućnost donošenja odluke kojom će tražiti i njihovu smjenu.

U saopštenju nakon današnje sjednice Štrajkačkog odbora svih sindikata ŽRS navodi se da ovaj odbor od potpune obustave rada nije imao nikakve sastanke ni sa upravom preduzeća ni sa predstavnicima Ministarstva o prevazilaženju nastale situacije.

“Štrajkački odbor je prije i sada upozorava poslovodstvo na neophodnost stalnog pregovaranja i rješavanja krize. Štrajkački odbor se ograđuje od insinuacija poslovodstva o bilo kom pitanju i najoštrije osuđuje sve vidove pritisaka, te preporučuje radnicima da ispoštuju samo odluke i uputstva ovog odbora”, navodi se u saopštenju.

Štrajkački odbor se ograđuje i osuđuje odluku uprave preduzeća kojom se predlaže da se ŽRS svedu na 3 000 radnika, da topli obrok bude smanjen na 120 KM, autobuske karte, regresi za ovu i narednu godinu, te napominje da ovaj prijedlog uprava nije usaglasila sa sindikatima.

Predsjednik Sindikata željezničara RS Nedislav Kuzmić rekao je Srni da radnici “Željeznica RS”, osim neisplaćene tri plate i jednog toplog obroka u ovoj godini, te regresa za 2009. i 2010. godinu, traže i utvrđivanje odgovornosti za teško stanje u ovom javnom preduzeću.

“Štrajk je posljedica nepoštivanja sprazuma postignutog sa upravom preduzeća 15. februara, pa je svih šest sindikata u `Željeznicama RS` bilo primorano da 24. maja donese odluku o stupanju u štrajk 3. juna, a generalni štrajk počeo je 6. juna zbog neodlaganja disciplinskih prijava pokrenutih od strane poslovodstva ŽRS protiv pojedinih radnika”, rekao je Kuzmić.

Oko hiljadu radnika “Željeznica RS” od juče u 7.00 časova potpuno je obustavilo rad. Predstavnici sindikata ovog preduzeća najavljivali su ranije da će svih šest sindikata stupiti u generalni štrajk ako uprava preduzeća do tada ne povuče disciplinske prijave pokrenute protiv pojedinih željezničara.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Utvrditi odgovornost ministra i poslovodstva ŽRS

    1. Lit

      Sve zeljeznice u Evropi imaju normalnu web site preko koje covjek moze saznati sve potrebne informacije, a evo sta se sazna kad se ode na stranicu Zeljeznica RS. ”Stranica je u izradi. Hvala na strpljenju” :))) Fenomenalna firma. http://www.zrs-rs.com/

    2. Smill

      Zeljeznice nikad u goroj situaciji sve oronulo i propalo. Preko 3000 radnika na to malo pruga a sve zaraslo! a i mor zarast kad od tih preko 3000 radnika kao sto pise kolega 2000 sigurno sjede po koje kakvim kancelariama. Pa ajmo onda ljudi svi zakvacit masne i napravit sebi potrebu da sjednemo u neku kancelariju. A radnici zeljeznica prvo trba da se rijese tih svoji domaci parazita i njih da istjeraju a onda ce zeljeznice i ostale firme poslovat i bez strajka i pomoci. Ovako kao je sad neko moze dat te plate i regrese ili ce se dignit kredit, za sest mjeseci paraziti po kancelarijama ce to da pojedu i opet isto dok ne propane. I to je sigurno tako bez ikakve matematike

    3. Lit

      Zeljeznice Hrvatske imaju ukupnu duzinu pruga 2976 KM, a 13 000 zaposlenih, sto znaci da na 1 kilometar pruge dolazi 4,3 zaposlena. Zeljeznice Republike Srpske imaju 400 KM pruge a 3600 zaposlenih, sto znaci da na 1 kilometar pruge dolazi 9 zaposlenih. Iz ovoga se moze izvuci zakljucak da bi zeljeznice RS trebale maksimalno da imaju 1720 zaposlenih.

    4. Propast

      Da bi jedna garnitura dobro prošla na izborima,morala je da primi hiljadu novih radnika,koja je vukla 4-5 glasača, pa vidite kako se osvaja vlast.
      Sada redom, sistematizaciju na sto u ŽRS, pa zadnji koji je primljen i napolje i sve tako do poslednjeg koji je primljen bez potrebe,konkursa itd.A, posebno prošle godine,svi napolje jer javna je tajna da su nezakonito primljeni, ali biće suprotno postaće višak oni koji rade 20-30 godina, a ovi poslednji stalni radnici.
      Živi pa vidjeli, ovo može samo u ovoj državi.

    5. DRAGAN

      Ljudi treba da se obrazuju i zavrsaju fakultete, ali u razvijenim zemljama ti ljudi rade u privredi i proizvode nove vrijednost. Inzinjer treba da pravi novi tocak, novu gumu ili bolju lokomativu a ne da sjedi nekom na grbaci sa olokom u ruci. a taki nam je svakim danom sve vise i vise, glavne firme su nam postale opstine i ostali budjetski korisnic. I naravno zeljeznica sa preko 3500 radnika od toga 2000 sigurno sjede po koje kakvim kancelarijama. I onda kaze da nemoze firma propala, pa normalno da tako nemoze

    6. TOSO

      Tacno tako, uvjek je bilo onih koji sjede tj. uprava i kancelarije ali nikada ovoliko koliko sad. Ajmo onda uvest zakon da na jednog covjeka koji nest radi i privredjuje stavimo tri neradnika koji nesto kao imaju potrbu da sjede u kancelariji i ima da nam propane svaka firma ako ih jos i imamo.

    7. DRAGAN

      Naj vise se pitam sta rade toliki radnici na zeljeznicama, svaka cast masinovodjama, otpravnicima, mehanicarima i svim onim koi nesto rade ali takvi je u zeljeznicama i svim nasim firmama pola a ona druga polovina je okacila kravate, sjedi u kancelariji ima tri puta vecu platu od jednog masinovodje ili mehanicara bez koga taj voz stvarno nemoze da ide. I dokle nam god bude tako da na 1000 radnika sjedi u kancelarijama jos 1000 neradnika i stavi sebi tri puta vecu platu bice nam ovako i gor.

    8. japanac

      Puna podrska strajkacima. Ako je potrebno, strajkujte dok sve ne propadne. Da nam je ministar japanac odavno bi si presudio! nazalost nije