Capital.ba

Uslov za razvoj aviosaobraćaja – modernizacija aerodroma

19.05.2008. / 14:27

BANJALUKA,  Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske /RS/ Nedeljko Čubrilović izjavio je danas da sve studije koje su rađene za potrebe banjalučkog aerodroma pokazuju da postoji potencijal za razvoj aviosaobraćaja, ali pod uslovom da ovaj aerodrom bude modernizovan.

“Za modernizaciju banjalučkog aerodroma Vlada RS je u 2006. godini izdvojila tri miliona KM, u 2007. šest miliona KM, a u toku su pregovori za kredit od 21 milion evra kojim bi se potpunosti zaokružila modernizacija ovog aerodroma prema evropskim standardima”, rekao je Čubrilović.

On je na konferenciji za novinare u Banjaluci naveo da je razvoj aviosaobraćaja uslovljen i postojanjem aviokompanije sa sjedištem na banjalučkom aerodromu, dodajući da je taj uslov Vlada ispunila osnivanjem kompanije “Skaj Srpska”.

“Vlada je ušla i u ugovaranje letjelica za domaću aviokompaniju. Imamo pismene ponude za nabavku dvije letjelice, ali je o tome još rano govoriti i ne možemo reći kada će `Skaj Srpska` biti operativna”, kaže Čubrilović.

Govoreći o otvaranju aviolinije Banjaluka – Salcburg, Čubrilović je napomenuo da su ugovor o uspostavljanju ove linije Vlada RS i austrijska avio-kompanija “Austrodžet” 21. aprila potpisale na šest mjeseci, nakon čega će se ocjenjivati njena isplativost.

“Nakon šest mjeseci cijeniće se isplativost, ali Vlada više neće dotirati taj let ako se nešto bitno ne promijeni”, istakao je Čubrilović.

On je podsjetio da se Vlada RS obavezla da sufinansira liniju Banjaluka – Salcburg.

“To bi u punom iznosu bilo 8.000 evra za tri rotacije sedmičmno odnosno 13 mjesečno. Vlada RS obezbjeđuje mjesečnu garanciju do 100.000 evra, dakle ako nema putnika”, naveo je Čubrilović.

On je dodao da je cijena karte u jednom smjeru 143 evra, a povratne 282 evra, uključujući aerodromske takse.

Čubrilović je ponovio da je “Austrodžet” jedina kompanija koja je prihvatila uspostavljanje redovnog aviosaobraćaja iz Banjaluke i nekog međunarodnog aerodroma na teritoriji Evropske unije.

Prema njegovim riječima, razlozi za to su vizni režim, stanje privrede, navike stanovništva u saobraćaju, privredna i turistička neatraktivnost ovog prostora.

“`Austrodžet` smo ugovorili i iz razloga što je ova kompanija obećala uspostaviti avio-školu i avio-servis na banjalučkom aerodromu, kao i čarter let sa Tivtom u ljetnoj sezoni, te zaposliti domaće osoblje. U marketing za liniju Banjaluka – Salcburg već je uložila oko 80.000 evra”, naveo je Čubrilović.

On je dodao da aerodrom u Salcburgu ima godišnji promet 2,5 miliona putnika.

Direktor banjalučkog aerodroma Velimir Bobić naveo je da aerodrom u Salcburgu ima brojne redovne letove sa Evropom i čarter letove sa Tunisom, Egiptom i Turskom.

“Za desetak letova na liniji Banjaluka – Salcburg bilo je u prosjeku 15 putnika po letu, ali je još rano ocjenjivati ekonomsku isplativost za šta je potrebno da prođe najmanje godinu dana”, kazao je Bobić.

Prema njegovim riječima, na ovim destinacijama ne leti “Austrodžet”, te putnici ne mogu koristiti pogodnosti vezanih letova nego moraju letjeti sa drugim aviokompanijama.

“Kompanija je u pregovorima za još jedan `daš 8` sa 37 ili sa 50 sjedišta, za još dva aviona sa 160 sjedišta i jedan sa 240, nakon čega će sigurno imati veze sa važnijim evropskim destinacijama”, rekao je Bobić.

On je naveo da “Austrodžet” trenutno ima 18 aviona, među kojima su mali avioni za obuku pilota, tri aviona srednje veličine sa šest do deset sjedišta za čarter, tri biznis mlazna aviona sa po šest sjedišta i “daš 8” serija 100, sa 37 sjedišta koji i leti na relaciji Banjaluka – Salcburg.

Vršilac dužnosti direktora “Skaj Srpske” Zoran Injac rekao je da je Vlada RS za ovu godinu odobrila 850.000 KM za sufinansiranje potreba formiranja kompanije i stvaranja uslova za početak njenog rada.

On je dodao da je u toku nabavka vazduhoplova zapadne tehnologije za potrebe ove kompanije.

Vlada RS je u februaru prošle godine donijela odluku o osnivanju nove aviokompanije “Skaj Srpska”, budući da je postojeće Javno preduzeće “Eir Srpska” bilo pred stečajem i likvidacijom i imalo je dugove veće od milion KM.

Odluku o osnivanju nove aviokompanije Vlada RS donijela je kako ne bi ostala bez domaćeg avioprevoznika.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!