Capital.ba

Uprkos krizi, turizam u Srpskoj bilježi pozitivan trend

21.01.2013. / 9:16

ajanovicBANJALUKA, Ministar trgovine u turizma Republike Srpske Bakir Ajanović ističe da statistički podaci u toku 11 mjeseci 2012. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, pokazuju da je primjetan rast broja dolazaka i noćenja, i to, prvenstveno, stranih turista.

“Najveći indeks rasta dolazaka i noćenja primjetan je u planinskim, kao i u banjskim mjestima, među kojima se naročito ističe Banja “Vrućica” kod Teslića. Dakle, možemo konstatovati da, uprkos nepovoljnim ekonomskim uticajima koji su naročito pogodili industriju turizma, ova grana privrede u Republici Srpskoj ima pozitivan trend”, ocjenjuje Ajanović.

On smatra da turizam u Republici Srpskoj zahtijeva velika ulaganja ukoliko se nastoji stvoriti održivo tržište koje će biti konkurentno tržištima zemalja iz okruženja, pri čemu treba imati u vidu i geografski položaj Republike Srpske u odnosu na Hrvatsku, Crnu Goru ili Sloveniju, koje imaju daleko veće mogućnosti za razvoj ljetnog i zimskog turizma.

“Od proizvoda turističke privrede Srpske možemo izdvojiti avanturistički turizam, kao što je rafting na Tari i Vrbasu, Jahorina kao proizvod sportsko-rekreacionog i Banja `Vrućica` kao proizvod banjskog, velnes i kongresnog turizma. U narednom periodu kao poseban turistički proizvod koji će predstavljati spoj kulture i tradicije Republike Srpske svakako će biti i Andrićgrad u Višegradu, kao projekat kojim će se promovisati kultura i kulturno nasljeđe Republike Srpske”, precizirao je Ajanović.

Ciljevi Ministarstva trgovine i turizma, u skladu sa smjernicama koje su date u Strategiji razvoja turizma Republike Srpske do 2020. godine, jesu rast prihoda i zaposlenosti, unapređenje turističkog položaja Republike Srpske u odnosu na regionalno okruženje, unaprijeđen kvalitet i obim turističke ponude, te rastuća domaća i inostrana tražnja.

“Za razvoj turističkog proizvoda potrebna je turistička infrastruktura, naročito saobraćajna, koja odgovara savremenim zahtjevima. Neophodni su veliki napori za revitalizaciju putne mreže na glavnim tranzitnim pravcima kroz Republiku Srpsku, kao i ozbiljne aktivnosti zaštite životne sredine, jer neodgovornost prema prirodnoj sredini i turizam ne idu zajedno. Nedostaju i veliki smještajni kapaciteti u banjskom i planinskom turizmu”, napominje Ajanović.

On pojašnjava da se pojam kvaliteta postavlja kao temeljna odrednica uspješnosti poslovanja i razvoja turizma u Republici Srpskoj, te se neke od mjera i aktivnosti za podizanje kvaliteta u turizmu odnose na kreiranje regulatornih i investicionih politika u smislu podsticaja i podizanja kvaliteta turističkih proizvoda i usluga, preuzimanje evropskih i internacionalnih standarda u turističkoj industriji, unapređenje imidža destinacije, edukacija kadrova u hotelskoj i turističkoj privredi, podsticaj saradnje javnog i privatnog sektora, primjena novih tehnologija, brendiranje turističkih proizvoda.

Turistička ponuda Srpske je raznovrsna s obzirom na različite lokalitete i vidove turizma. S obzirom na nepovoljnu ekonomsku situaciju, turistički subjekti nastoje poboljšati turističku ponudu iz godine u godinu – navodi ministar Ajanović i dodaje da Republika Srpska gradi imidž atraktivne i sigurne destinacije, koja ima bogate prirodne potencijale i kulturne znamenitosti za ljubitelje različitih vidova turizma od kojih su atraktivni, svakako, avanturistički turizam u ljetnom periodu, te banjski, omladinski, vjerski i turizam većih gradova.

On je naveo da na području gotovo svih opština postoje prirodni uslovi za razvoj ribolovnog i lovnog turizma, a dva nacionalna parka – “Sutjeska” i “Kozara” mogu biti atraktivne turističke destinacije za avanturistički turizam ako bi se obezbijedili smještajni kapaciteti i odgovarajući sadržaji, kao i planina Jahorina, koju treba urediti da bude privlačna turistima tokom cijele godine.

“Nedavno smo imali priliku da na poznatoj televiziji `Travel Channel` gledamo reportaže o prirodnim ljepotama koje su snimane ljetos u istočnom dijelu Republike Srpske. S obzirom na to kolika je gledanost emisije `Globe Trekker` u svijetu, svako predstavljanje Republike Srpske u pozitivnom svjetlu odlična je prilika za promociju stranim gledaocima”, napominje Ajanović.

Ministar smatra da je najbolji način za privlačenje turista stvaranje zanimljivog turističkog proizvoda, razvijenog u skladu sa postojećim potencijalima, što bi značilo da se potencijali oslanjaju na sportsko-rekreacione aktivnosti u prirodnom i otvorenom okruženju, boravak u očuvanoj i atraktivnoj prirodi, smještaj i boravak u dopunskim objektima, kao što su seoska domaćinstva, kampovi, planinarski domovi, bungalovi…

Ajanović ističe da Republiku Srpsku odlikuje znatan broj termalnih i mineralnih izvora, koji imaju poseban značaj u pogledu razvoja banjskog turizma. “Statistički podaci govore da se najveći obim turističkog prometa ostvari u banjama. Zahvaljujući bogatom hidrografskom potencijalu, jedinstvenom u svijetu, Republika Srpska ima izvanredne uslove za razvoj avanturističkog turizma. Popularizaciji ovog vida turizma svakako su prethodile organizacije Svjetskog prvenstva u raftingu, kao i Evropskog prvenstva u kajaku i kanuu”, dodao je on.

“S obzirom na ruralni karakter ovog podneblja, Republika Srpska je područje koje ima uslove za razvoj seoskog turizma. Sela u Republici Srpskoj imaju svoju tradiciju, običaje, folklor i stare zanate, koji su specifični samo za ovo područje i koje bi trebalo njegovati, čuvati i predstavljati stranim gostima. Isto tako, imamo omladinski turizam koji predstavlja jedno od rješenja produženja turističke sezone i veće popunjenosti smještajnih kapaciteta“, istakao je Ajanović.

On najavljuje da će se razvoj turizma Republike Srpske u 2013. godini odvijati u skladu sa Akcionim planom za provođenje Strategije razvoja turizma Republike Srpske do 2020. godine, koji predstavlja okvir koji obuhvata neophodne mjere u turizmu koje će se izvršavati u skladu sa rasploživim finansijskim sredstvima u budžetu Republike Srpske koja budu na raspolaganju Ministarstvu trgovine i turizma u periodu realizacije Strategije.

Ajanović zaključuje da je potrebno raditi na sprečavanju sive ekonomije u turizmu putem izrade plana dugoročnih mjera za suzbijanje sive ekonomije u turizmu, pojačan inspekcijski nadzor u provođenju zakona i propisa i nastojanja da se formira turistička inspekcija. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!