Capital.ba

Uprkos krizi pare se troše nemilice!

11.03.2013. / 12:44

luksuzLONDON/BRISEL, Ekonomska kriza “drma” Evropu i dobar dio svijeta, ali luksuzni proizvodi i brendovi i dalje su veoma traženi, bez obzira na visoke cijene.

Prošle, 2012. godine, prodaja na tržištu luksuzne robe u svijetu premašila je 200 milijardi evra! Za industriju to znači rast od sedam odsto.

Tako se “Gučijeva” torba ili profinjen ručni sat “kartije” dobro prodaju uz luksuzne modne dodatke, pokazuju istraživanja tržišta.

Marketinški stručnjaci smatraju da će ovaj trend biti nastavljen sve do sredine naredne decenije.

Od 2000. godine “Bein kompani”, u saradnji sa italijanskim luksuznim brendom “Fondacija Altagama”, analizira tržište i uspješnost poslovanja 230 svjetskih i vodećih proizvođača luksuzne robe.

Istraživanja pokazuju da se ova industrijska grana razvila u globalno tržište. Skupi satovi, unikatan nakit ili elegantne markirane cipele ne prodaju se samo u nekoliko regija u svijetu.

Danas gotovo 50 odsto prometa otpada na azijske klijente!

Prema istraživanju, i dalje će rasti tržište skupocjenih marki za oko dva do tri odsto u Evropi, pet do sedam odsto u SAD i dva odsto u Japanu.

Kina postaje najsnažnije tržište, tu se očekuje rast za 20-ak odsto u budućnosti.

U Evropi i SAD konzumenti luksuznih proizvoda uglavnom su starije generacije. Suprotno je u azijskim zemljama: tamo su klijenti sve mlađi.

Ukupno 30 odsto prometa u industriji luksuzne robe proizvodi se u zemljama u razvoju. Tu su zemlje poput Azerbejdžana, Brazila, Indonezije, Kazahstana, Malezije, Meksika, Južne Afrike, Turske i Vijetnama – koje su postala nova tržišta za luksuzne proizvode.

Istraživanja pokazuju da se povećavaju narudžbine putem interneta, a smanjuje profit u robnim kućama.

Zanimljive su i marketinške analize polne strukture konzumenata luksuzne robe i njihovih interesovanja.

Sve više žena želi luksuzne stvari u tradicionalno muškom području – kao što su poslovna odijela ili profinjeni satovi.

Istovremeno, muškarci se sve više okreću modnim temama i dizajnu.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!