Capital.ba

Uplata Kineza za autoput nepotpuna, „izgubilo“ se 80.000 KM

06.12.2018. / 11:30

BANJALUKA – Uplata jednokratne koncesione naknade od strane kineske kompanije „Shandong International“ za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, pored toga što je izvršena sa dan zakašnjenja, ne može biti prihvaćena jer fali oko 80.000 KM.

Mandatar za sastav nove Vlade Republike Srpske Radovan Višković rekao je sinoć tokom skupštinske rasprave o Zakonu o republičkoj upravi da su Kinezi uplatili jednokratnu koncesionu naknadu.

„Za autoput Banjaluka – Prijedor Kinezi su uplatili jednokratnu koncesionu naknadu. U transakcijama, u konverziji valuta, izgubilo se par desetina hiljada maraka. Od 80 miliona fali 80-tak hiljada“, rekao je Višković.

Kako je objasnio uplata po važećem zakonodavstvu ne može biti prihvaćena, ali da je ipak naložio Ministarstvu pravde, Pravobranilaštvu i Upravi za geodetske i imovinsko-pravne poslove da naprave dinamički plan u vezi sa eksproprijacijom zemljišta za izgradnju autoputa, ističući da će Kinezi uplatiti nedostajući iznos novca.

Podsjećamo, Kinezima je istekao rok da uplate jednokratnu koncesionu naknadu od 8,7 miliona maraka za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, te su to uradili u utorak, sa dan zakašnjenja.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS saopštili su tada da je preduzeće „SDHS-CSI BH“ Banjaluka, koje je kineska kompanija „Shandong International“ registrovala kao svoje predstavništvo u Srpskoj, uplatilo jednokratnu koncesionu naknadu, ali nisu otkrili da je uplaćen nepotpun iznos.

Istakli su i da su se stekli svi uslovi za potpisivanje ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa, što takođe nije bilo tačno jer nisu ispunjeni svi uslovi, zbog nepotpunog iznosa uplaćene naknade.

Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra parafirali su ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić i generalni menadžer “Shandong International” Jang Sju.

Trninić ni sedam dana nakon što smo mu uputili pitanja ne odgovara da li za potpisivanje ugovora sa Kinezima ima saglasnost Ministarstva pravde i Ministarstva finasija RS.

Prema saznanjima CAPITAL-a ova ministarstva imala su zamjerke na ugovor, dok je Pravobranilaštvo dalo niz preporuka za koje su u resoru saobraćaja rekli da su ispoštovane.

Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS.

Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisao je CAPITAL u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima će na kraju Republika Srpska platiti 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

 

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Uplata Kineza za autoput nepotpuna, „izgubilo“ se 80.000 KM

    1. Kinez

      Nije do Kineza, zapalila ih Rajfajzen banka na lošem kursu. Znali su da stižu dolari i namjerno držali nizak kurs… lopovluku nigdje kraja

    2. Direkt

      Nije se izgubilo, samo je skrenulo u neciji dzep.

    3. Laki

      Darko da li je ovde tema pravopis ili to sto je vec u startu i prije pocetka gradnje autoputa nestalo 80000 km. Pokusavas to da zabasuris da bi opravdao tvoje sektase.

    4. Bijeli orao

      Novinar je sasvim ispravno napisao “fali” jer nešto fali, a ne da je htio nekoga da hvali. Malo se edukujte gospodo prije nego što napadnete novinare.

      • Darko

        “… nedostaje 80.000 KM…”

    5. hercegovac

      Mislim da je najveća greška u naslovu, umjesto “Uplata Kineza za autoput nepotpuna, „izgubilo“ se 80.000 KM” trebalo je “Uplata “Kineza” za autoput nepotpuna, izgubilo se 80.000 KM”

    6. Hvale se a fali im znanje !

      A sta fali rijeci “faliti”?

    7. Darko

      Da li sam jedini koji se naježi kada u novinarskom tekstu pročita reč “fali”?

      • Darki

        Nisi jedini. Trudim se da pisem pravilno ali opet grijesim. Razilika je samo sto ja nisam novinar…

        Mnogi ljudi pise rijeci tipa: bogami, ce te, neznam i slicno. Strasno je kad to rade novinari a toga je mnogo.

        • Darko

          Izvinjavam se na pasivnoj agresiji.

      • Rale Bl

        Paralo tebi usi, ili ne ali novinar je pravilno napisao

      • NeoOne

        nisi

      • Dmitar

        Danas je ispravno: “hvali 80.000 KM”.

      • Gordan

        Faliti je glagol znaci nedostajti i nije isto kao kad ljudi kazu fala umjesto hvala.
        Hvaliti znaci pricati nesto lijepo o nekome ili necemu…