Capital.ba

U 2017. godinu ulazimo sa 2,6 milijardi korisnika smartfona

22.12.2016. / 13:00

BEOGRAD, U trenutku kada zakoračimo u 2017. godinu, 2,6 milijardi ljudi koristiće pametne telefone, što će činiti trećinu svjetske populacije, podaci su poslovne platforme Statista.com.

Tolika zastupljenost mobilnih telefona dovešće do velikih promjena u mnogim sferama života, prije svega u komunikaciji, zabavi, edukaciji, ali i poslovanju, kupovini i oglašavanju, navodi se u saopštenju švajcarske softverske agencije Namics, čiji su stručnjaciu analizirali na koji način će te tehnološke promjene uticati na potrošače.

Prema podacima sa Hostingfacts.com, već sada ima više onih koji internetu pristupaju putem pametnih telefona (52,7 odsto), nego preko desktop-a, dok se čak četiri od pet korisnika smartfona odlučuje za kupovinu na internetu putem pametnog telefona.

Promjena navika prouzrokovana ovom tehnološkom revolucijom, dovela je do razvoja mobilnog poslovanja poznatog kao “m-commerce“, koji olakšava savremenom potrošaču kupovinu i pretraživanje proizvoda uz pomoć mobilnih aplikacija.

“Istraživanja pokazuju da tzv. m-commerce raste brže u odnosu na e-commerce, i to 200 odsto brže, pa je sve više onih koji mesto za svoje usluge i proizvode kupcima nude i na mobilnim platformama”, objašnjava Ketrin Simon iz Namicsa, švajcarske agencije za razvoj softvera i poslovnih mobilnih aplikacija.

Dodaje da, bilo da je riječ o malim i srednjim preduzećima, ili verlikim korporacijama, svi bez razlike moraju da prepoznaju važnost integracije biznis aplikacija za mobilne uređaje – ukoliko žele da su prisutni i vidljivi na tržištu.

“Mobilne aplikacije nisu zahtevne za telefone, ne zahtevaju jaku internet konekciju, nemaju u sebi mnogo teških elemenata poput video snimaka, zbog čega su pristupačne i jednostavne za upotrebu. Svaka aplikacija nudi i mogućnost bežičnog plaćanja, pa za kupovinu nije fizički potrebna bankovna kartica, već samo njen broj”, navodi Simon.

“Živimo u vremenu u kome se proizvodi i usluge nalaze na našim smartfon ekranima. Izbor je postao virtuelan, kao i novac. Prodavci razmišljaju kao kupci – ukoliko je potrebno platiti račune, izabrati nameštaj ili kupiti poklon, mobilne biznis aplikacije nude im samo klik do ispunjenja, stoga možemo da očekujemo da će u 2017. godini ovakav način poslovanja biti sve prisutniji“, zaključuje Ketrin Simon iz Namicsa. Tanjug

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!