ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Tužio RTV Federacije BiH za štetu od 800 miliona KM!

Objavljeno u FINANSIJE

BANJALUKA – Radio – televizija Federacije BiH (RTV FBiH) je od 2004. do 2017. godine javne emitere u BiH oštetila za iznos veći od 800 miliona maraka, navodi se u krivičnoj prijavu podnesenoj Tužilaštvu BiH i Agenciji za istrage i zaštitu (SIPA) BiH, saznaje CAPITAL.

rtv fbih

Luka Raković, bivši dugogodišnji radnik Radio – televizije Republike Srpske (RTRS), podnio je Tužilaštvu i SIPA-i BiH krivičnu prijavu protiv RTV FBiH, direktora te kuće Džemala Šabića, direktora Sektora za finasije Džemala Vatreša i rukovodioca Odjela RTV takse Denisa Hajdarevića i drugih lica.

U krivičnoj prijavi se navodi da je RTV FBiH u 2016. godini fakturisala 32 miliona RTV takse, odnosno naplatila taksu od samo 356.627 obveznika, a da je potencijalni boj obvezinika 738.503.

„Za 381.876 obveznika ili nisu fakturisali ili nisu prikazali da su fakturisali, te su na taj način javne emitere oštetili za 34,3 miliona KM. Prema broju obveznika trebali su fakturisati iznos od 66,4 miliona KM“, navedeno je u krivičnoj prijavi.

Od fakturisanih 32 miliona, RTV FBiH je naplatila 16,3 miliona KM, a obveznike za nenaplaćenih 15,7 miliona nisu utužili.

U prijavi je navedeno da RTV FBiH u svim izvještajima ne prikazuje da vrši  utuživanje od 2008. godine, tako da je dozvoljeno da potraživanja zastare za više stotina miliona KM.

„Samo po ova dva osnova je RTV FBiH javne emitere u  2016. godini oštetila za 50,1 milion KM“, istaknuto je.

Poređenja radi, dodaje se da je RTRS u 2016. godini naplatila 21,2 miliona po osnovu RTV takse, te ističe da je po realnom broju obveznika RTV FBIH trebala ostvariti prihod po istom osnovu dva puta veći od RTRS-a.

U prijavi se navodi i da je u 2015. godini RTV FBiH javne emitere oštetila za 50,6 miliona KM, a u 2014. godini za 44,3 miliona KM.

„Vještačenjem vještaka finasijske struke utvrdilo bi se da je RTV FBiH, za period od 2004. do 2017. godine javne emitere oštetila za iznos veći od 800 miliona KM“, tvrdi se u krivičnoj prijavi.

Raković za portal CAPITAL tvrdi da razlozi koje su u RTV FBiH navodili za slabu naplatu nemaju osnova.

„Sve obveznike koji prestaju plaćati putem telekom operatera, trebali su odmah prebaciti u naplatu putem sopstvene inkaso službe, kako je i predviđeno u organizaciji poslovanja. U slučaju da nisu imali adekvatnu informatičku podršku, RTRS im je nudila stručnu pomoć. Neusklađenost zakona ih ne oslobađa obaveze da prinudnu naplatu prilagode postojećoj sudskoj praksi. Neosnovane su i primjedbe na ažurnost sudova“, naglašava Raković.

Dodaje da je upitno i zašto druga dva javna emitera nisu prijavili pomenuta krivična djela, zbog čega je on, kao penzionisani radnik u odjelu za naplatu RTV takse, odlučio da to učini.

„Iz zapisnika je vidljivo da su svaka tri mjeseca razmatrali izvještaje. Umjesto da su tražili odgovornost za ovakvo stanje i nezakonit rad, oni su se s tim solidarisali. Ovdje postoji sumnja za nečasno interesno udruživanje i organizovanje, jer se godinama praksa ne prekida i ne traži odgovornost, a rezultat svega je ugroženost opstanka javnih emitera“, istakao je Raković u prijavi.

Raković je uz krivičnu prijavu kao dokaze dostavio izvještaje o fakturisanoj i naplaćenoj RTV taksi od 1. januara 2004. godine do 31. septembra 2017. godine, određene informacije i dokumente RTV FBiH, izvještaje o radu sudova i tužilaštava, revizorske izvještaje, te istakao da je potrebno ocijeniti i zakonitost raspodjele sredstava prikupljenih od marketinga i utvrditi odgovornost ukoliko postoji kršenje zakona.

U Tužilaštvu BiH u RTV FBiH ćute

Iz SIPA-e su rekli da su krivičnu prijavu proslijedili na upoznavanje i dalje postupanje Federalnoj upravi policije, dok iz Tužilaštva BiH nisu odgovorili na pitanje CAPITAL-a šta su uradili po pitaju podnesene krivične prijave.

Direktor RTV FTV Džemal Šabić se nije javljao na mobilni telefon, a ni u njegovom kabinetu nismo uspijeli nikog dobiti. Na dopis CAPITAL-a odgovor je takođe izostao.

Portal CAPITAL i ranije je pisao o neradu i neažurnosti RTV FBiH, zbog čega se godišnje izgubi skoro 50 miliona maraka po osnovu nenaplaćene takse.

CAPITAL: S. Šurlan

Ključne riječi:  , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

    Komentariši

    Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

    (obavezno)

    Pravila komentarisanja

    Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

    A- A A+