Capital.ba

Tržište internet oglašavanja u Srbiji se svake godine udvostruči

27.04.2013. / 19:00

netSUBOTICA, Tržište internet oglašavanja u Srbiji svake godine raste 100 odsto, ali je i dalje iza zemalja poput Češke, čije tržište je deset puta veće od srpskog, ocijenio je predavač na IT akademiji Dragan Varagić na konferenciji “E trgovina 2013”.

“U posljednje dvije godine sve veći broj firmi ‘dolazi’ na internet, a internet oglašavanje postaje jako važan faktor u pogledu dolaska do korisnika”, izjavio je Varagić na marginama ovog skupa.
S vremenom, kako je rekao, internet oglašavanje i prisustvo na internetu poslovnih ljudi i kompanija postaje „sve važnije i važnije”. Varagić ocijenjuje da položaj Srbije u internet oglašavanju zavisi od toga s kim se mjere. Tako se Srbija, po njegovim riječima, nalazi ispred Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Albanije, ali Češka ima deset puta veće tržište internet oglašavanja, odnosno ljudi plaćaju deset puta više za oglašavanje na internetu nego što je to u Srbiji.
“Važno je da se to tržište razvija, i bez obzira na to što se kaže da je kriza imamo svake godine više od 100 odsto porast oglašavanja iz prostog razloga što privrednici vide da od toga imaju koristi”, ukazuje Varagić.
Prednost internet oglašavanja u odnosu na druge vidove marketinga, smatra on,  predstavlja mjerljivost, odnosno mogućnost da se precizno izračunaju efekti na osnovu prodaje.
Osvrćući se na važnost osvježavanja sajtova i održavanja “koraka s vremenom” u njihovom vizuelnom identitetu i utisku, Varagić napominje da internet prezentacije preduzeća treba da budu ažurne i da se vodi računa o dopunjavanju sadržaja novim informacijama.
“U praksi se pokazalo da čim firma ima koristi od interneta, odjednom sve to postaje vrlo ažurno, lijepo, javljaju se nove verzije sajtova, novi sadržaji. Kad imate firmu koja hoće da zarađuje pare, pošto na žalost u Srbiji postoje firme koje neće da zarađuju pare zato što ne rade kako treba, kada vide da dobijaju sredstva od nečeg, oni se odmah trude”, kaže Varagić.
Internet oglašavanje je bila jedna od tema na upravo završenoj ovogodišnjoj konferenciji “E trgovina 2013” na Paliću. Prema riječima direktora agencije “E trgovina” Nebojše Đurića, cilj skupa je bio informisanje internet trgovaca iz Srbije i regiona na temu zakonskih izmjena i promijena u ambijentu za elektronsko poslovanje i trgovinu uopšte.
Đurić smatra da je skup, koji je otvorio potpredsjednik Vlade i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić, i na kojem su učestvovali predstavnici pomenutog ministarstva, Uprave carina i banaka, ispunio očekivanja.
On napominje da je, pored dolaska Pej pala, koji je konačno u prvom segmentu riješen, na konferenciji postavljeno i pitanje da li će se konačno usvojiti Zakon o platnim uslugama, koji treba da uđe u skupštinsku proceduru.
“Taj zakon je jako bitan zato što će dozvoliti otvaranje tržišta elektronskog novca, odnosno njegovog emitovanja na teritoriji Srbije. To će omogućiti trgovcima da, sem platnim karticama, naplaćuju robu i usluge i nekim drugim sistemima koji će se možda pojaviti ili doći na tržište Srbije, a nisu bili do sada prisutni”, rekao je Đurić. Tanjugbiz.rs

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!