Capital.ba

Tomić: Uspostavljanje interoperabilnog informacionog sistema

12.12.2016. / 13:50

SARAJEVO,  Direktor Republičke uprave za inspekcijske poslove Predrag Tomić rekao je danas u Sarajevu da će uspostavljanje Informacionog sistema za interoperabilnost u BiH naročito pomoći inspektoratima Republike Srpske i Federacije BiH u borbi sa radom na crno.

“Sa oživljavanjem informacione interoperabilnosti svaki inspektor koji ode na teren već će imati potpuno aktuelni prikaz svih prijavljenih radnika koje kontroliše. Tako se isključuju sve mogućnosti za tvrdnje da je radnik naknadno prijavljen ili neke druge zloupotrebe”, izjavio je Tomić novinarima pred inicijalni sastanak povodom početka uspostavljanja Interoperabilnog informacionog sistema u BiH.

Prema njegovim riječima, isti slučaj je i sa uplatom doprinosa jer će inspektori poreskih uprava u oba entiteta na licu mjesta znati šta je, za koga, i koliko uplaćeno.

Tomić je naveo da će realizacija ovog projekta imati veliki značaj i prilikom kontrole podsticaja za zapošljavanje.

“To će pomoći i ostalim institucijama da lako dolaze do informacija koje su im neophodne za njihov rad” – istakao je Tomić.

Direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove Anis Ajdinović rekao je da razmjena podataka, koja će biti omogućena uspostavljanjem Interoperabilnog informacionog sistema u BiH nije bitna samo inspekcijskim organima, kojima će najviše i služiti, nego i kod kontrole pojedinih privrednih subjekata.

“Moći ćemo na brži, efikasniji i sigurniji način da prisupimo bazi podataka drugih organa koji su relevantni prilikom izdavanja različitih odobrenja. Kada je riječ o podsticajima u poljoprivredi inspektor će jednim klikom moći da pristupi bazama podataka, fitoregistru i na taj način znati da li taj subjekt ispunjava uslove za podsticaj u poljoprivredi”, pojasnio je Ajdinović.

On je siguran da će ovaj sistem olakšati inspektoratima pristup informacionim bazama podataka drugih organa, a i drugi organi će moći da koriste baze podataka inspekcijskih organa.

“Očekujem da će i pravosudni organi prepoznati korist ove interoperabilnosti u rješavanju određenih predmeta i vođenju postupka”, naveo je Ajdinović.

Šef Kancelarije Svjetske banke za BiH Tatjana Proskurjakova rekla je da administracija u BiH, da bi se zemlja pridružila EU, mora da postane efikasnija.

“Mnogo se priča o jačanju i efikasnosti administracije i stvaranju boljih mogućnosti za rad privatnog sektora, ali to sve ostaje na riječima dok ne bude pretočeno u konkretne projekte. Projekat Informacionog sistema za interoperabilnost direktno će pomoći efikasnosti javnog sektora, javne administracije i unaprijediti mogućnosti za razvoj privatnog sektora”, naglasila je Proskurjakova.

Prema njenim riječima, to je veoma značajan prvi korak u stvaranju okruženja za poslovne subjekte u olakšanju korišćenja informacija koje već negdje postoje, a istovremeno i olakšanju rada i pristupa informacijama za inspekcije.

Organizator današnjeg sastanka je Svjetska banka, u saradnji sa Republičkom upravom za inspekcijske poslove i Federalnom upravom za inspekcijske poslove, uz podršku Švedske agencije za međunarodnu razvojnu saradnju.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!