Capital.ba

Tehnološki trendovi u 2014.

02.01.2014. / 13:42

telefoniBEOGRAD, Tehnološki trendovi za 2014. godinu predviđaju da će više od polovine vlasnika pametnih telefona željeti da koristi otisak prsta umjesto šifre, dok je 48 odsto zainteresovano za skeniranje zjenice oka kao načina za otključavanje telefona.

Čak 74 odsto ispitanika smatra da će pametni telefoni sa ovim opcijama biti uobičajena pojava u 2014, pokazuje istraživanje Erikson Konzjumer Lab u kome je identifikovao 10 tehnoloških trendova u 2014.

Visoka penetracija i korišćenje pametnih telefona potpuno su promjenili načine komunikacije i načine na koje se koristi internet.

Zato ulazimo u novu fazu, u kojoj korisnici zahtijevaju aplikacije koje će im pomoći da obave dnevne obaveze, kupovinu, komunikaciju sa državnim institucijama. Samim tim one postaju bitnije od samog telefona koji se koristi, navode u Eriksonu.

Postoji veliko interesovanje i za “korak u medicinu” – krvni pritisak, puls, broj koraka su samo neke od stavki koje korisnici žele da mjere putem mobilnih uređaja.

Istraživanje pokazuje da gotovo 40 odsto ispitanika želi da njihovi pametni telefoni bilježe sve fizičke aktivnosti tokom dana.

Neizostavan trend je i pristup internetu na svakom mjestu, uprkos tome što je zadovoljstvo korisnika internetom na njihovom pametnom telefonu još ispod glasovne komunikacije.

Korisnici shvataju da broj crtica koje pokazuju jačinu signala ne mora da bude relevantan pokazatelj kvaliteta, jer ono što je dovoljno za dobru glasovnu komunikaciju nije uvijek i za servise na internetu.

Takođe, pristup internetu nije ujednačen na globalnom nivou, a pametni telefoni su tu da smanje digitalni jaz, jer jeftiniji modeli predstavljaju idealnu zamjenu za skuplje kućne računare, kojima se mogu povezati na internet.

Čak 51 odsto ispitanika navelo je da je za njih mobilni telefon najvrijedniji uređaj, a za mnoge i jedini način da se povežu na internet.

Kada je riječ o bezbjednosti tj. privatnosti, istraživanje ukazuje da benefiti ipak  prevazilaze brige.

Skoro 56 odsto ispitanika je izrazilo brigu za svoju privatnost, ali je samo četiri odsto istaklo da će zbog toga koristiti internet u manjoj mjeri, prenose agencije.

Sljedeći trend pokazuje da na korišćenje interneta, posebno prilikom izbora video sadržaja, veliki uticaj imaju prijatelji, te je 38 odsto ispitanika  odgovorilo da je gledalo video klipove nekoliko puta nedjeljno upravo na preporuku.

Eriksonovo istraživanje ukazuje na činjenicu da 48 odsto korisnika na pametnom telefonu koristi aplikacije koje prate protok podataka kada su povezani na internet.

Njih 33 odsto želi da se uvjeri da su potrošili tačno onoliko koliko im operator naplaćuje, a 31 odsto tako želi da limitira sebe da ne bi potrošili više od količine koje imaju u paketu.

Do kraja 2016. skoro 60 odsto korisnika pametnih telefona očekuje da će senzori biti korišćeni gotovo svuda – od zdravstva, prevoza, automobila do kuća i njihovih radnih mjesta.

Posebno izražen trend je video sadržaj na više uređaja, a ukupno 19 odsto strimovanog sadržaja odlazi na pametne telefone i tablete.

Upravo zbog toga, korisnici sve češće mijenjaju lokaciju gdje prate TV program i prilagođavaju je svom životnom stilu.

Mnogi će započeti gledanje serije kod kuće, pauzirati je i nastaviti da je gledaju na mobilnom uređaju u prevozu do posla.

Kako budu mijenjali lokaciju, tako će mijenjati i uređaje.

Konzjumer Lab više od 15 godina ispituje načine i navike ljudi prilikom korišćenja IKT proizvoda i servisa,a  u studijama učestvuje oko 100.000 ljudi iz više od 40 zemalja širom svijeta.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!