Capital.ba

Taksa koči kamione

17.07.2013. / 7:40

kamioniBANJALUKA,, Domaći prevoznici robe u međunarodnom transportu neće odustati od blokade carinskog terminala u Gradišci, na graničnom prelazu sa Hrvatskom, ukoliko se sa predstavnicima opštine Gradiška u četvrtak ne dogovore da se ukine komunalna taksa, koja se prevoznicima naplaćuje u visini od 10 KM pri svakom ulasku kamiona na carinski terminal.

Potvrdio je ovo u utorak za “Novosti” Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS, i dodao da očekuje da će na ovom sastanku biti postignut dogovor.

On je naglasio da prevoznici i od opštine Brod očekuju da ukine istovjetnu komunalnu taksu i prijete blokadom carinskog terminala i u ovom gradu, a do daljeg, kako navodi, bojkotovaće plaćanje takse. Grbić je naglasio da je ova taksa “nezakonita” i da predstavlja “ogroman trošak” za domaće prevoznike koji već godinama plaćaju “gomilu dažbina”.
Sa druge strane, u opštini Gradiška i u opštini Brod, ističu da sredstva od ove takse koriste za redovnu popravku i čišćenje pristupnih saobraćajnica carinskim terminalima, koje su ujedno i glavne saobraćajnice. Navode da na njima često nastaju oštećenja zbog velike frekvencije teških kamiona. Ove opštine su i prethodnih godina naplaćivale ovu taksu, koja je iznosila od pet do sedam KM po ulasku kamiona na carinski terminal, a ove godine je povećana na 10 KM.
– Ova mjera je nepopularna, ali neko mora da plati te troškove i održavati puteve. Opština nema dovoljno sredstava ako ne naplaćuje taksu – istakao je načelnik opštine Zoran Latinović i dodao da bi rješenje mogla ponuditi Uprava za idirektno oporezivanje, kada bi 30 odsto sredstava, od 40 KM, koliko naplaćuje ulazak na carinski terminal, izdvojila u opštinsku kasu.
Ratko Kovačević, predsjednik UIO BiH, kaže da sredstvima koja se dobiju naplatom na terminalima u Gradišci ne raspolaže Uprava.
– To su sredstva jedinstvenog računa, koeficijente za raspodjelu donosi Upravni odbor i jedino to tijelo može donijeti odluku o drugačijoj raspodjeli sredstava. Naime, od naplate ulazaka u carinski terminal godišnje se na jedinstveni račun UIO sliva oko 15 miliona KM.

Most je rješenje
U ministarstvu saobraćaja i veza RS istakli su da je ovo realan problem koji postoji već godinama i da se mora riješiti, jer se radi o najfrekventnijem prelazu, a glavna prometnica prolazi kroz sam grad. Ipak, ističu da rješenje nije u naplati komunalne takse. – Jedino adekvatno rješenje je novi most na Savi, koji će spajati auto-put Banjaluka – Gradiška i auto-put u Hrvatskoj i na kome će biti i novi granični prelaz u Bosanskoj Gradišci. Međutim, most na Savi još čeka konačno rješenje iz Hrvatske – kažu u resornom ministarstvu. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!