ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Svjetski standard koči izvoz domaće šljive

Objavljeno u OSTALO

TUZLA – Bez usvojenog Global GAP standarda poljoprivredni proizvođači iz BiH ne mogu izvoziti proizvode na strana tržišta, te je potrebno da taj standard prihvati što više proizvođača.Svjetski standard koči izvoz domaće Å¡ljive

Proizvodači nisu daleko od ovog standarda i dio firmi u BiH već ga ima. Međutim, potrebno je da se to raširi na što više proizvođača kako bi širili domaće proizvode na strano tržište. Stoga je nužno imati što više educiranih mladih ljudi o standardu koji je, inače, pokrenut na zahtjev potrošača.

“To su higijenska pravila, dokumentiranje proizvodnje, angažovanje stručnih lica za savjete, zatim analize plodova i vode koju upotrebljavaju na licu mjesta. Tu su još i treninzi osoblja koje radi na parcelama, a ako je firma u pitanju, onda kompletno osoblje mora ići na treninge”, rekao je Mile Gluvačević, inspektor za Global GAP standard.

Izvoz svježih šljiva iz Bosne i Hercegovine bio bi mnogo veći ukoliko bi više proizvođača ispunjavalo ovaj standard i posjedovalo odgovarajući sertifikat.

Prošle godine na strano tržište BiH je izvezla svježe šljive u vrijednosti od 12,5 miliona maraka. Značajan dio ostao je na domaćem tržištu, gdje je prerađen u razne proizvode i većim dijelom plasiran na evropsko tržište. Najviše šljive je izvezeno u Njemačku, oko 64 odsto, a značajan dio je otišao i za Rusiju.

“Ključno je da proizvođači moraju imati Global GAP standard, koji bukvalno primjenjuje dobre proizvođačke prakse u proizvodnji šljive. Moraju se znati sve mjere koje su poduzete u proizvodnji šljive kako bi se zaštitilo zdravlje potrošača”, pojasnio je Suad Selimović, sekretar Kantonalne privredne komore Tuzla, na radionici o vrijednosti šljive, koja je održana u Kantonalnoj privrednoj komori Tuzla.

Iz ove komore najavljuju i da će grupa savjetodavaca i agronoma pratiti aktivnosti u vezi s Marketinškom asocijacijom BiH šljive, koja je uspostavljena u decembru prošle godine kako bi bila izvršena zaštita bh. brenda za firme koje izvoze, te da se zajednički nastupi na tržištu kroz kvalitetnu marketinšku strategiju. Sve u cilju kako bi se definirao proizvod, kvalitet, pakovanje, te da se pokuša ujednačiti cijena za taj proizvod, pojeftiniti troškove distribucije i zajednički raditi na promociji identiteta bh. šljive.

U okviru zajedničkog programa Evropske unije i Vlade Njemačke za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH – EU ProLocal, uspostavljana je platforma za saradnju predstavnika osam zadruga i preduzeća iz BiH, proizvođača i prerađivača šljive. Ova platforma okuplja oko 3.000 farmera i prometuje oko 9.000 tona šljive godišnje. Neyavisne novine

 

Ključne riječi:  , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

    Komentariši

    Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

    (obavezno)

    Pravila komentarisanja

    Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

    A- A A+