Capital.ba

Stezanje kaiša zbog skupoće

17.07.2008. / 15:27

LONDON, Evropa steže kaiš dok se navikava da živi sa skupoćom, piše danas “Fajnenšel tajms”, komentarišući borbu građana sa sve većom inflacijom, smanjenjem potrošnje i sumornim ekonomskim prognozama.

Promjena potrošačkih navika u Evropi je sve izraženija, piše list i kao primjer navodi podatak da se Evropljani pri kupovini automobila sve češće okreću manjim modelima, dok hoteli, turističke agencije i restorani trpe pad prometa.

Italijani idu na kraće godišnje odmore, sve češće voće i povrće kupuju direktno od seljaka na poljoprivrednim imanjima, češće koriste javni prevoz i štedljiviji su pri kupovini odjeće i kozmetike, piše list.

Nijemci troše manje benzina i sve češće idu u susjedne zemlje i tamo toče jeftinije gorivo. Skoro 40 odsto Francuza rjeđe koristi sopstvene automobile i umjesto toga se oslanja na druge vidove transporta, dodaje se u tekstu.

Britanci troše manje na skupu hranu, a u Španiji je zabilježen pad prodaje “koka-kole” zbog smanjenja potražnje u restoranima, kafićima i bistroma, jer ljudi sve manje izlaze i osvježavajuća pića kupuju u samoposlugama i piju ih kod kuće, jer je tako jeftinije, piše “Fajnenšel tajms”.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!