ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Šteta u budžetu veća od 500.000

Objavljeno u OSTALO

reklamaBANJALUKA, Direktor firme “Informativni centar” iz Banjaluke Vedran Pušić na osnovu netačnih podataka dobijao je dozvole od Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i saobraćaj Administrativne službe grada Banjaluka za upotrebu reklamnog prostora na gradskim autobusima, čime je izdejstvovao plaćanje višestruko nižih taksi oštetivši tako budžet grada u posljednje četiri godine za skoro 500.000 KM.

On je Odjeljenju prijavljivao za oko deset puta manju kvadraturu reklamnog prostora na gradskim autobusima od one koju je stvarno koristio. Iako svaki zglobni autobus ima najmanje 30 metara kvadratnih oglasnog prostora, koji po kvadratu košta 200 KM, Pušić je prijavljivao da koristi samo 3,2 odnosno 2,4 metra reklamnog prostora. Na običnom autobusu ima oko 25, a na zglobnom između 30 i 35 kvadrata reklamnog prostora.
U posljednjem odobrenju Odjeljenja od 25. februara, koje je u posjedu “Glasa Srpske”, navedeno je da će “Informativni centar” d.o.o. oglašavati na sedam autobusa.
– Komunalna taksa za isticanje reklama na tim autobusima, u ukupnoj površini 21,6 kvadrata, iznosi 3.888 KM – navedeno je u tom rješenju koje je potpisao v. d. načelnika Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i saobraćaj Zoran Novaković.
To znači da je Pušić po jednom autobusu uplatio taksu manju za oko 4.800 maraka. Za ukupno sedam autobusa uplatio je čak 29.600 KM manje od onog koliko je trebalo.
S obzirom na to da Pušić i “Informativni centar” već četiri godine koriste usluge još jednog autoprevoznika, a do 2010. godine bila su još dva, lako je izračunati da je on za to vrijeme oštetio gradski budžet za skoro 500.000 maraka.
Portparol Administrativne službe grada Milenko Šajić kaže da su rješenja upućena Komunalnoj policiji.
– Oni će odlučiti da li je postavljeni reklamni sadržaj veći od odobrenog. Kazne za kršenje te odluke kreću se od 500 do 7.000 KM. Komunalna policija je sprovođenjem nadzora početkom godine utvrdila da su reklamni sadržaji na pojedinim vozilima gradskog saobraćaja postavljeni bez odobrenja – naveo je Šajić.
Kazao je da je ovo prva godina da se to preduzeće pojavljuje sa zahtjevom za odobrenje u Odjeljenju za komunalne, stambene poslove i poslove saobraćaja.
Međutim, direktor “Informativnog centra” Vedran Pušić kaže da je ta firma još 2009. godine dobila odobrenja Odjeljenja za reklamiranje na autobusima dva autoprevoznika. Tvrdi da nije oštetio budžet ni za fening.
– Kad je riječ o marketingu, definicija reklame glasi da je to ‘jasan ispis imena, logotipa i prepoznatljivog slogana firme’. Sama boja nije reklama. A zakon ne kaže da neko iz opštine to mora da izmjeri – tvrdi Pušić, koji nije znao da kaže koliko zglobni autobus ima ukupno kvadrata na koje može stati reklama. Pušić tvrdi da se radi “o podmetanjima plasiranim od strane konkurencije”, te da “zna ko to čini”.
– I oni rade na isti način, ali pokušavaju da optuže mene – kaže on.
Pismo
U pismu koje je adresirano na gradonačelnika Banjaluke navedeno je da je “Pušić reklame od preduzeća koja se reklamiraju naplatio po punoj i stvarnoj cijeni”.
– Osim tog, Pušić se hvalio time kako je “'riješio’ direktora GRAS-a Sarajevo te gradonačelnika Banjaluke i načelnika. Glas Srpske

Ključne riječi:  , , , ,

Komentari |


Komentari (2)

  • Vladimir

    Na žalost to je matematicki recept za DOBAR biznis.

  • Leo

    Igore, sta ima?

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje, ali sve u granicma pristojnosti, svi bezobrazni i uvredljivi komentari se brišu. Molim da ne dodajete svoje web stranice u sam komentar. Koristite svoje lično ime ili inicijale kako bismo vas bolje upoznali. Vaš prvi komentar biće ručno odobren kako bi spriječili spam, a nakon toga slobodno možete učestvovati. Hvala vam na komentarisanju!

A- A A+