Capital.ba

Šta poslodavci mogu naučiti od izbjegličke krize i VW-a

25.09.2015. / 11:23

Jedno od poslednjih istraživanja sprovedenih u Agenciji za zapošljavanje “Spektar” pokazalo je da se u stvarnosti malo razmišlja o organizovanju organizacije, pogotovo od strane najvažnijih ljudi unutar nje. Pored toga, utvrđen je i ozbiljan nedostatak kompetencija, sposobnosti upravljanja i kreiranja organizacionih rješenja od strane najodgovornijih za organizaciju. 

Izbjeglička kriza nam potvrđuje da unutar Evropske Unije ne postoji neko ko ima dodijeljenu odgovornost za problem izbjeglica kojih je svakim danom sve više unutar njenih granica. Sva dosadašnja saopštenja i potezi, jasno ukazuju na problem lošeg organizacionog uređenja i vođenja Evropske Unije i njenih procesa. Ta velika evropska birokratija će opstajati sve dokle im se bude moglo. Znači trajaće još dugo, ali u stanju laganog izumiranja.

U trenutku kupovine, kupac odlučuje o sudbini prodavca, kompanije koja prodaje i proizvođača proizvoda. Možda i države u kojoj se proizvod proizvodi. U moderna vremena, kupci se poistovjećuju sa brendom (garancija kvaliteta, povjerenja i smanjnog rizika) koji emocionalni proces vodi do kupovine.

VW simbol Njemačke privrede i svjetske automobilske industrije, doživio je najveći pad u svojoj istoriji. Od ovog pada se neće oporaviti, to je više nego izvjesno. Zašto? Glavni razlog kupovine VW-ovih proizvoda bilo je bez sumnje bezrezervno povjerenje njenih kupaca. Ako izgubite glavni argument, najvažniju emociju koja vas veže sa krajnjim korisnicima, put u propast vam je zagarantovana.

Kakve veze imaju ova dva dešavanja sa poslodavcima? Prvo, u modernom biznisu, ne smijete dozvoliti da procesi unutar organizacije nemaju imenovane odgovorne. Drugo, laganje se ne isplati nikada, pogotovo u današnjim vremenima. Samo pošten odnos sa krajnjim korisnicima je jedini mogući odnos.

Autor: Miroslav Vukajlović, direktor Agencije Spektar  

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!